1
Vraag
2
Reacties
huppeldepup

Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

Werkt "Alles in 1 Start met CI+ module" met 2 Humax IHDR 5200C video recorders ?

 

Hi..

 

Ik heb 2 stuks HUMAX IHDR5200C voor mijn ziggo tv aansluiting.

Met voor iedere HUMAX IHDR 5200C zo'n credit card ding.

Het werkt al jaren goed.

 

Overstappen naar "Alles in 1 Start met CI+ module" lijkt nogal voordeel voor mij op te leveren.

 

Maar werkt dat wel met mijn 2 HUMAX IHDR 5200C video recorders ?

Kan ik gewoon "Tv Start CI+" bestellen en werkt het dan ?

Of moet ik er nog iets bij hebben ?

Of werkt het helemaal niet ?

 

Bedankt...

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! Oud-Ziggo 5 smartcards voor een bepaalde datum, vanwege de oude rechten met eigen smartcards, na een bepaalde datum 3 smartcards en oud-UPC 3 smartcards.

 

Bericht van Ronald van Ziggo uit een topic van 2017:

"Iedereen mag 3 digitale activaties hebben (dus los van wat dit is, een box, kaart/CI).
Er is alleen een uitzondering voor voormalig Ziggo klanten die nog gekochte apparatuur hadden buiten de 3 activaties om. Die mogen tot 5 activaties hebben, anders zouden ze namelijk ineens de helft niet meer kunnen gebruiken."

Bekijk in context

11 Reacties 11
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Humax met Smartcard is altijd eigendom van je die blijft gewoon in je Ziggo staan.

 

Je kan gewoon een Alles in 1 Start met CI+ module afsluiten maar voor dat je dit doet, kijk eerst even hier

CI+ modules Zo kan je via Postcode en huisnummer het model TV intoetsen dan weten ze welke module er geschikt is voor je TV. Bij aanvraag krijg je een extra Smartcard met Module dat breng het totaal op 3 je mag maximaal 5 per klant was het voor heen, kan nu ook 3 per klant zijn. 

 

De Humax Boxen die je gebruikt kan je in de slaapkamer zetten als 2e optie of eventueel in de weg doen op Marktplaats of andere site's (Smartcard mag niet worden verkocht die blijven actief in je abonnement tot je ze terug stuurt ) en ze blijven eigendom van Ziggo.

 

Misschien handig dit even ook voor extra informatie Kijken op meerdere tv's hier staat ook alles over Smartcards in, alleen is het onduidelijk hoeveel, er zijn topic's die 3 zeggen en zijn topic's die 5 zeggen.

 

@Bert  weet jij hoeveel smartcards aanwezig mogen zijn.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Alles blijft werken zoals het was, de smartcards blijven actief en je hebt verder niets nodig.

Ik heb nog steeds een smartcard in gebruik van lang geleden en heb ondertussen een keer of 4 mijn abonnement gewijzigd.

huppeldepup
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

 

Super reactie, lekker simpel EN goed nieuws 🙂

 

Nog wel een vraag.

De "Ons advies voor jou" pagina zegt "Alles-in-1 Start met CI+ module"

 

Maar heb ik die CI+ module wel nodig ?

 

Ik heb geen enkel apparaat waar een CI+ module in past.

Ik gebruik alleen de 2 humax ihdr5200c's, waar de smartcards al in kunnen.

Kan ik ook een "Alles-in-1" nemen zonder CI+ module of Media box (of hoe heet dat tegenwoordig ?)

 

 

huppeldepup
Topicstarter
Level 4
  • 37Posts
  • 1Oplossingen
  • 15Likes

 

Hoewel...

 

Als er alleen de keus is tussen een pakket met de CI+ module of een pakket met een MediaBox, dan zou ik de MediaBox kunnen kiezen. Kost beide 59 euro.

 

Zitten er op de MediaBox interessante mogelijkheden op dit niet op de humax ihdr 5200c zitten ?

 

 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wordt het niet eens tijd dat Ziggo dit gelijk trekt voor alle klanten? Ik vind het uiteraard geweldig dat klanten uit fZiggo gebied oneindig lang zonder extra maandelijks kosten hun aangeschafte smartcards kunnen gebruiken maar de fUPC klanten kunnen er ook niks aan doen dat ze vroeger bij UPC zaten. Ik vind het erg krom als deze ongelijkheid oneindig in stand blijft. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@huppeldepup  Je krijgt bij TV Start internet start de Next Mini om TV te kijken.

dat kan je ook nemen. Kijk morgen even hoe en wat en eventueel kan een medewerker van Ziggo je helpen. 

Zie ook hier TV en Internet Start 

 

61A7B2B8-B6CB-4F69-8524-9020AA30AA6F.jpeg

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@wewanl Ik ga niet in dit topic er op in. Je weet de Ziggo richtlijnen en als je echt op de hoogte wil blijven bezoek dan deze site eens VodafoneZiggo 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@huppeldepup Op de media Box kan je tv pauzeren, on demand kijken net als de Humax. Media box kan wifi en bekabeld. En als je pakket upgrade dan kan je opnemen En via tablet en telefoon terug kijken. Je krijgt er wel iets goeds voor terug.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Dave! Oud-Ziggo 5 smartcards voor een bepaalde datum, vanwege de oude rechten met eigen smartcards, na een bepaalde datum 3 smartcards en oud-UPC 3 smartcards.

 

Bericht van Ronald van Ziggo uit een topic van 2017:

"Iedereen mag 3 digitale activaties hebben (dus los van wat dit is, een box, kaart/CI).
Er is alleen een uitzondering voor voormalig Ziggo klanten die nog gekochte apparatuur hadden buiten de 3 activaties om. Die mogen tot 5 activaties hebben, anders zouden ze namelijk ineens de helft niet meer kunnen gebruiken."

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ziggo levert alleen nog ci modules inclusief smartcard, bij het genoemde abonnement krijg je altijd een module en smartcard. De module kan dan in een lade die moet je wel bewaren.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Ik had er 3 Smartcards waarvan 1 in 2014 bij me Decoder toen Ziggo  6maanden korting, Tablet of Digitale Decoder ja en als je gaat verhuizen dan hadden ze hem slim bekeken, de Decoder moesten we nemen, anders geen TV, die Smartcard heb ik nog, dan heb ik extra module aangeschaft voor de TV boven via Ziggo en Smart Card 3 met Ziggo Module is 2 maanden terug retour gegaan ingeruild voor de mini me. De andere 2 Module's heb ik zelf gekocht via Bol.  Er werd al gezegd dat ze binnenkort naar 3 gingen nieuw beleid, of apparaten ipv smartcard. Soms is het lastig zoeken, omdat je via de Community tegenstrijdige berichten tegenkomt. Vandaar ook de vraag. Dan je wel @Bert  👍😊

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic