Ik heb nog een oude CI+ module liggen. Zou ik deze nog kunnen gebruiken en zo ja, wat heb ik dan voor een aansluiting nodig?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Dat hangt van een aantal zaken af:
De TV moet voor DVB-C, CI+ en MPEG-4 HD geschikt zijn (over het algemeen voldoet een TV van ~2010 of nieuwer) en via coax aangesloten zijn. De module kan te oud zijn voor de TV. Voordat de smartcard + module in de TV geplaatst worden moet met onderstaande instellingen een zenderscan voor DVB-C/kabel uitgevoerd worden. Modulatie en symboolsnelheid worden meestal automatisch gedetecteerd.
Overigens heb je zonder module + smartcard nog steeds toegang tot het ongecodeerde zenderaanbod met ruim 50 zenders. De commerciële zenders zijn hierbij wel in SD i.p.v. HD.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Dat hangt van een aantal zaken af:
De TV moet voor DVB-C, CI+ en MPEG-4 HD geschikt zijn (over het algemeen voldoet een TV van ~2010 of nieuwer) en via coax aangesloten zijn. De module kan te oud zijn voor de TV. Voordat de smartcard + module in de TV geplaatst worden moet met onderstaande instellingen een zenderscan voor DVB-C/kabel uitgevoerd worden. Modulatie en symboolsnelheid worden meestal automatisch gedetecteerd.
Overigens heb je zonder module + smartcard nog steeds toegang tot het ongecodeerde zenderaanbod met ruim 50 zenders. De commerciële zenders zijn hierbij wel in SD i.p.v. HD.
Één tv met Ci slot die DVB-C geschikt is en Iredeto2 met Ziggo Irdeto smartcard en dat is in fZiggo gebied
Hallo Tobias, bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit niet gaat lukken want ik heb een oudere tv van voor 2010.
Gr. Jan
Kun je het merk + type vermelden?
Tobias, is niet meer nodig. Ik heb samen met Ziggo een andere oplossing gevonden. Bedankt! Gr. Jan
Dan ben ik wel benieuwd: welke oplossing voor welk probleem? Gaat dit over ondertiteling/Teletekst?
@tobiastheebe schreef:Dan ben ik wel benieuwd: welke oplossing voor welk probleem? Gaat dit over ondertiteling/Teletekst?
Gezien de andere topics ga ik daar vanuit en is de oplossing waarschijnlijk toch een Next in plaats de Mini.
Hallo Garihd, Ik hoop dat het dinsdag wordt opgelost want dan komt de monteur. Bij de klantenservice begrepen ze er helemaal niets van. Maar dat verbaast me niet. Dat is niet de eerste keer. Gr. Jan
Hallo Tobias, ja het gaat over teletekst en ondertiteling met zwarte balk. Als het goed is wordt het Dinsdag opgelost. Dan komt er een monteur om de Next mini om te ruilen voor de Next. Dat zou volgens kenners moeten werken. Overigens begrepen ze bij de klantenservice absoluut niet waar ik het over had. Dat verbaast me niet want dat is niet de eerste keer. Gr. Jan
Aangezien je al twee andere topics over dit onderwerp hebt lopen lijkt het mij verstandig om het daar verder op te pakken:
Goedemorgen @Ver9901,
Ik zie dat de monteur gister is geweest en vroeg me af of alles nu naar wens is, of dat we nog iets voor je kunnen betekenen?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.