Vraag
Reacties
Oplossing
Ver9901
Level 3

Werkt mijn oude CI+ module nog en welke aansluiting/TV heb ik nodig?

Ik heb nog een oude CI+ module liggen. Zou ik deze nog kunnen gebruiken en zo ja, wat heb ik dan voor een aansluiting nodig?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat hangt van een aantal zaken af:

• Is een smartcard geplaatst in de module?
  • Is het smartcardnummer zichtbaar op de pagina Producten → Televisie in Mijn Ziggo?
  • Om welk type module gaat het, kun je hiervan een foto plaatsen?
  • In welk merk + type TV wil je de module gebruiken?

De TV moet voor DVB-C, CI+ en MPEG-4 HD geschikt zijn (over het algemeen voldoet een TV van ~2010 of nieuwer) en via coax aangesloten zijn. De module kan te oud zijn voor de TV. Voordat de smartcard + module in de TV geplaatst worden moet met onderstaande instellingen een zenderscan voor DVB-C/kabel uitgevoerd worden. Modulatie en symboolsnelheid worden meestal automatisch gedetecteerd.

• Frequentie: 474 MHz (474000 kHz)
  • Modulatie: 64-QAM
  • Netwerk-ID: 5555 (05555)
  • Symboolsnelheid:
    • Voormalig Ziggo-gebied: 6875 kS/s
    • Voormalig UPC-gebied: 6900 kS/s

Overigens heb je zonder module + smartcard nog steeds toegang tot het ongecodeerde zenderaanbod met ruim 50 zenders. De commerciële zenders zijn hierbij wel in SD i.p.v. HD.

Bekijk in context

11 Reacties 11
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dat hangt van een aantal zaken af:

• Is een smartcard geplaatst in de module?
  • Is het smartcardnummer zichtbaar op de pagina Producten → Televisie in Mijn Ziggo?
  • Om welk type module gaat het, kun je hiervan een foto plaatsen?
  • In welk merk + type TV wil je de module gebruiken?

De TV moet voor DVB-C, CI+ en MPEG-4 HD geschikt zijn (over het algemeen voldoet een TV van ~2010 of nieuwer) en via coax aangesloten zijn. De module kan te oud zijn voor de TV. Voordat de smartcard + module in de TV geplaatst worden moet met onderstaande instellingen een zenderscan voor DVB-C/kabel uitgevoerd worden. Modulatie en symboolsnelheid worden meestal automatisch gedetecteerd.

• Frequentie: 474 MHz (474000 kHz)
  • Modulatie: 64-QAM
  • Netwerk-ID: 5555 (05555)
  • Symboolsnelheid:
    • Voormalig Ziggo-gebied: 6875 kS/s
    • Voormalig UPC-gebied: 6900 kS/s

Overigens heb je zonder module + smartcard nog steeds toegang tot het ongecodeerde zenderaanbod met ruim 50 zenders. De commerciële zenders zijn hierbij wel in SD i.p.v. HD.

Template
Level 17

Één tv met Ci slot die DVB-C geschikt is en Iredeto2 met Ziggo Irdeto smartcard en dat is in fZiggo gebied 

0 Kudos
Ver9901
Level 3
Topicstarter

Hallo Tobias, bedankt voor je reactie. Ik denk dat dit niet gaat lukken want ik heb een oudere tv van voor 2010.

Gr. Jan

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Kun je het merk + type vermelden?

0 Kudos
Ver9901
Level 3
Topicstarter

Tobias, is niet meer nodig. Ik heb samen met Ziggo een andere oplossing gevonden. Bedankt! Gr. Jan

tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Dan ben ik wel benieuwd: welke oplossing voor welk probleem? Gaat dit over ondertiteling/Teletekst?

Garihd
Level 18

@tobiastheebe  schreef:

Dan ben ik wel benieuwd: welke oplossing voor welk probleem? Gaat dit over ondertiteling/Teletekst?

Gezien de andere topics ga ik daar vanuit en is de oplossing waarschijnlijk toch een Next in plaats de Mini.

Ver9901
Level 3
Topicstarter

Hallo Garihd, Ik hoop dat het dinsdag wordt opgelost want dan komt de monteur. Bij de klantenservice begrepen ze er helemaal niets van. Maar dat verbaast me niet. Dat is niet de eerste keer. Gr. Jan

0 Kudos
Ver9901
Level 3
Topicstarter

Hallo Tobias, ja het gaat over teletekst en ondertiteling met zwarte balk. Als het goed is wordt het Dinsdag opgelost. Dan komt er een monteur om de Next mini om te ruilen voor de Next. Dat zou volgens kenners moeten werken. Overigens begrepen ze bij de klantenservice absoluut niet waar ik het over had. Dat verbaast me niet want dat is niet de eerste keer. Gr. Jan

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Aangezien je al twee andere topics over dit onderwerp hebt lopen lijkt het mij verstandig om het daar verder op te pakken:

0 Kudos
Krista
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @Ver9901

Ik zie dat de monteur gister is geweest en vroeg me af of alles nu naar wens is, of dat we nog iets voor je kunnen betekenen? 

0 Kudos