1
Vraag
2
Reacties
Huatare

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Welke digitale ontvanger in upc-gebied

Ik zou graag een digitale ontvanger met 2 tuners willen hebben. De door Ziggo aangeboden ontvangers zijn allemaal (behalve de Mediabox XL) niet geschikt in het gebied waar ik woon (volgens de postcode-check).
Hoe kan mijn wens toch in vervulling gaan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing
Huatare wrote:
Ik wil inderdaad een ontvanger hebben voor alle beschikbare HD-zenders binnen het Start-pakket en niet alleen de vrije zenders.

De Pace DCR-7111 is geen optie (mbt 2 tuners heb ik een opnamemogelijkheid).

Hallo Huatare,
Dan ben je binnen fUPC-regio gebonden aan de Ziggo Mediabox XL.
Is een prima apparaat en je hebt, als je wilt, de mogelijkheid om de box meteen als modem en telefooncentrale te gebruiken, dan heb je geen apart modem (meer) nodig.
Er is dus (nog) geen alternatief waar jij naar zoekt.
Succes met je beslissing.

Bekijk in context

37 Reacties 37
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag Huatare,

wil je echt alle zenders ontvangen zul je inderdaad naar de mediabox XL moeten. Maar heb je genoeg aan de vrije zenders, zou je een Humax 5200c kunnen kopen. Staan vaak op marktplaats.

Maar om kort te gaan. kijk eens hier:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Daar staat eigenlijk alles wat je moet weten en de reden waarom de postcodecheck aangeeft waarom deze niet bruikbaar zou zijn in fUPC gebied.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Dit is de pace box.
De afstandsbediening is wel irritant; mocht je vergeten op de UPC knop te drukken kan het voorkomen dat de afstandsbediening je TV laat verspringen van hdmi.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De Pace heeft geen 2 tuners, maar is naast de Mediabox XL de enig geschikte box in fUPC-regio.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
De Pace heeft geen 2 tuners, maar is naast de Mediabox XL de enig geschikte box in fUPC-regio.


En dat is dus niet helemaal waar. Dat moet nu toch inmiddels wel bekend zijn. De 5500 van Humax word er ook uitgegeven en ook andere modellen zijn er dus inzetbaar, maar dan alleen voor de vrije zenders. Maar vind men dat genoeg, kan het dus. Ik heb daarom ook dat topic aangemaakt. Met daarbij ook de vermelding dat Ziggo aangeeft dat de Humax niet bruikbaar is in fUPC gebied, omdat men daar geen smartcards uitgeeft en de Humax dus niet zo is in te zetten als in fZiggo gebied. Maar we moeten dan niet gaan zeggen dat het helemaal niet kan, maar gewoon aangeven hoe het zit:

https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/wat-je-moet-weten-als-je-de-humax-gebruikt-in-oud-ofwel-fupc-gebied-26634

Dit is toch niet voor niets aangemerkt als top tip.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
stophoest wrote:
Dit is de pace box.
De afstandsbediening is wel irritant; mocht je vergeten op de UPC knop te drukken kan het voorkomen dat de afstandsbediening je TV laat verspringen van hdmi.


Dat is met andere afstandsbedieningen doorgaans net zo. Bij bepaalde Humax modellen dien je ook eerst op de PVR toets te drukken om de Humax te bedienen en op TV om deze te bedienen. Daar kun je jezelf dus ook mee vergissen. Bij de XL geld volgens mij hetzelfde. En dat is tevens het geval bij veel systeem- of universele afstandsbedieningen. Maar gelukkig springt niet elke Tv meteen van de eerder geselecteerde (HDMI) ingang af.
Verwijderd account
Niet van toepassing
De 5500 is een box als vervanging voor analoog en dus geen volwaardige decoder voor volwaardige tv ontvangst, net zo min als de andere Humax decoders dat zijn, als ze wel volwaardig zouden zijn zou Ziggo ze ook wel beschikbaar stellen in fUPC.
Ik blijf dit ten stelligste beweren net zoals jij blijft beweren dat Humax standaard geschikt is voor fUPC, wat dus niet zo is.
Huatare zoekt een een decoder met 2 tuners in upc regio en dat is dus alléén de Mediabox XL.
Je mag logischerwijs aannemen dat Huatare geen decoder zoekt met 2 tuners waarmee je alleen naar FTA-zenders kunt kijken.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, daar denken we dan beiden anders over N.N..

Maar als je op dat topic kijkt zie je toch dat het ook door diverse moderators is geliked. En je kan dan wel blijven beweren dat het niet kan, maar het kan wel. Alleen wat beperkter. Maar veel mensen vinden dat helemaal geen probleem. Er zijn er zelfs veel die gebruik maken van een Humax in fUPC gebied. Ik neem dus niet logischerwijs aan dat men, in dit geval Huatare een decoder/ontvanger zoekt welke alle zenders kan ontvangen. Dat is aan die mensen zelf toch?

Net als men de 5500 wel of niet wil inzetten. Oké, deze is ter vervanging van het analoge signaal, maar dat kan men ook wel niet voldoende vinden als dat wegvalt. Misschien wil men dan ook wel meer, want ook dat komt voor. Ik noem gewoon de Humax, en niet alleen omdat ik daar ondersteuning voor verleen, maar omdat je deze dus wel kan gebruiken, als je als gebruiker vind dat je genoeg hebt aan de vrije zenders.

Maar goed, als jij daar anders over denkt is dat prima, maar ik vind het niet reëel dat je aangeeft dat de Humax er niet bruikbaar is, terwijl je zelf een 5500 hebt in fUPC gebied. En ik vind het dus ook niet reëel dat Ziggo aangeeft dat de Humax niet bruikbaar is in fUPC gebied, want men zou ook kunnen benoemen dat deze daar alleen bruikbaar is voor de vrije zenders. En ik vind dat we de keuze aan de klant moeten laten. Als Huatare meer wil zal deze een andere keuze moeten maken, en dat zal dan de XL worden, maar vind hij het prima alleen de vrije zenders te ontvangen, kan hij daarvoor kiezen. Ik ga dat niet voor hem doen, en dat moet ook niemand doen, alleen hijzelf. Maar dan is het wel zaak dat hij weet wat er zoal mogelijk is.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Willem-A,
Het lijkt wel of jij gesponsord wordt door Humax zoals jij aan het lobbyen bent voor dit merk binnen dit forum.
Als er kritiek over Humax binnen dit forum geschreven wordt reageer je meteen als een stier op een rode lap. Dat lijkt me niet gezond.
1. De 5500 heb ik niet (meer). Ik heb er even mee gespeeld en getest, maar ik heb geen analoog-only tv's meer die het bezit en behoud van de 5500 rechtvaardigen.
2. Je hebt gelijk dat de Humax (ten dele) inzetbaar is binnen fUPC-regio, alleen voor de FTA-zenders, dat bewijst mijn IR-C Fox wel waarmee ik alle FTA-zenders in kan ontvangen.
3. Je hebt ongelijk dat de Humax in fUPC-regio ingezet kan worden naast de standaard decoders die Ziggo levert voor fUPC-regio, zoals de Pace en de Mediabox XL.
De Humaxen zijn daar geen gelijkwaardige apparaten voor naast de Pace en de Decoder XL, anders had Ziggo ze ook wel standaard ingezet in de fUPC-regio, ze kunnen geen volwaardig zenderpakket weergeven zoals de Pace en de Mediabox XL binnen fUPC.
4. Als medeforumlid Huatare info vraagt over een decoder met meerdere tuners kun je als weldenkend mens er vanuit gaat dat hij/zij niet zoekt naar een box voor alleen fta-zenders omdat hij/zij ook de Mediabox XL noemt, waarmee je alleen een met een volwaardig TV-pakket kunt kijken.
Dit is het laatste wat ik er binnen dit topic over wil schrijven.
Nu is Huatare aan zet.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
N.N. wrote:

De Humaxen zijn daar geen gelijkwaardige apparaten voor naast de Pace en de Decoder XL, anders had Ziggo ze ook wel standaard ingezet in de fUPC-regio, ze kunnen geen volwaardig zenderpakket weergeven zoals de Pace en de Mediabox XL binnen fUPC.

Je weet heel goed waarom die Humax ontvangers niet in upc-gebied worden ingezet door ziggo.
Niet omdat het geen gelijkwaardig apparaat is.
Huatare
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik wil inderdaad een ontvanger hebben voor alle beschikbare HD-zenders binnen het Start-pakket en niet alleen de vrije zenders.

De Pace DCR-7111 is geen optie (mbt 2 tuners heb ik een opnamemogelijkheid).
Verwijderd account
Niet van toepassing
youriy wrote:
N.N. wrote:

De Humaxen zijn daar geen gelijkwaardige apparaten voor naast de Pace en de Decoder XL, anders had Ziggo ze ook wel standaard ingezet in de fUPC-regio, ze kunnen geen volwaardig zenderpakket weergeven zoals de Pace en de Mediabox XL binnen fUPC.

Je weet heel goed waarom die Humax ontvangers niet in upc-gebied worden ingezet door ziggo.
Niet omdat het geen gelijkwaardig apparaat is.

Hallo youriy,
Ik heb geen idee, want ik ken de Humax verder niet, praat me even bij s.v.p.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Huatare wrote:
Ik wil inderdaad een ontvanger hebben voor alle beschikbare HD-zenders binnen het Start-pakket en niet alleen de vrije zenders.

De Pace DCR-7111 is geen optie (mbt 2 tuners heb ik een opnamemogelijkheid).

Hallo Huatare,
Dan ben je binnen fUPC-regio gebonden aan de Ziggo Mediabox XL.
Is een prima apparaat en je hebt, als je wilt, de mogelijkheid om de box meteen als modem en telefooncentrale te gebruiken, dan heb je geen apart modem (meer) nodig.
Er is dus (nog) geen alternatief waar jij naar zoekt.
Succes met je beslissing.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
N.N. wrote:
Hallo Willem-A,
Het lijkt wel of jij gesponsord wordt door Humax zoals jij aan het lobbyen bent voor dit merk binnen dit forum.
Als er kritiek over Humax binnen dit forum geschreven wordt reageer je meteen als een stier op een rode lap. Dat lijkt me niet gezond.
1. De 5500 heb ik niet (meer). Ik heb er even mee gespeeld en getest, maar ik heb geen analoog-only tv's meer die het bezit en behoud van de 5500 rechtvaardigen.
2. Je hebt gelijk dat de Humax (ten dele) inzetbaar is binnen fUPC-regio, alleen voor de FTA-zenders, dat bewijst mijn IR-C Fox wel waarmee ik alle FTA-zenders in kan ontvangen.
3. Je hebt ongelijk dat de Humax in fUPC-regio ingezet kan worden naast de standaard decoders die Ziggo levert voor fUPC-regio, zoals de Pace en de Mediabox XL.
De Humaxen zijn daar geen gelijkwaardige apparaten voor naast de Pace en de Decoder XL, anders had Ziggo ze ook wel standaard ingezet in de fUPC-regio, ze kunnen geen volwaardig zenderpakket weergeven zoals de Pace en de Mediabox XL binnen fUPC.
4. Als medeforumlid Huatare info vraagt over een decoder met meerdere tuners kun je als weldenkend mens er vanuit gaat dat hij/zij niet zoekt naar een box voor alleen fta-zenders omdat hij/zij ook de Mediabox XL noemt, waarmee je alleen een met een volwaardig TV-pakket kunt kijken.
Dit is het laatste wat ik er binnen dit topic over wil schrijven.
Nu is Huatare aan zet.


Ik word helemaal niet gesponserd en schrijf ook helemaal niets verkeerds, want ik geef duidelijk aan wat er wel en niet kan. Ik zeg nergens dat ze net zo inzetbaar zijn als de XL. Het topic wat ik heb aangemaakt is daar ook zeer duidelijk in en aangemaakt omdat er best veel mensen zijn die tevreden zijn met de vrije zenders, deze willen opnemen, en eventueel willen overzetten op een ander medium, maar op de site van Ziggo vaak zien dat de Humax niet bruikbaar is in hun gebied. En dat klopt gewoon niet. Helemaal niet bruikbaar is niet juist, helemaal inzetbaar ook niet. Maar nogmaals, dat geef ik zeer duidelijk aan en daarover kunnen dus geen misverstanden ontstaan. Aan een ieder de keus daarvoor te gaan of niet
Heeft niets van doen met sponsering, maar met mogelijkheden, en ja, ik zet me graag in voor Humax. En daar ben ik dan ook geheel vrij in. En ik reageer heel gewoon door aan te geven dat het wel kan, maar dan alleen voor de vrije zenders. En, zoals youriy al aangeeft is dat niet de schuld van de Humax an sich. En dat weet je ook best. Ik begrijp dus zijn reactie wel. Kortom, laat de keus nou toch gewoon aan een vraagsteller. Nu wil Huatare iets anders, prima. Heb eerder al gezegd dat het dan de XL word. Maar hij vraagt wat daarnaast nog mogelijk is. En ik ben ook een weldenkend mens en dus geef ik duidelijk en op een eerlijke manier aan wat er zoal kan. En vaak genoeg geeft men dan aan de Humax wel een prima optie te vinden.

In fUPC gebied was eerder alleen sprake van het Nagravision systeem. Dat kan de Humax niet decoderen. Maar ergens in, ik dacht 2013 werd deze al wel regelmatig gebruikt voor de vrije zenders. Later is er ook het IR Deto systeem aan toegevoegd, dus zou Ziggo anders werken en ook daar smartcards uitgeven is dus ook daar de Humax volledig inzetbaar. En dat is waar youriy op doelt. Het is dus een keuze van Ziggo, geen tekortkoming van de Humax. Zou het dus gelijk getrokken zijn aan fZiggo gebied was de situatie al heel anders.

Maar nogmaals, ik ben open en eerlijk en laat een ieder de keus. Maar ga niet vragen of ik het mag opnoemen...
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb zelfs informatie gekregen dat de humax gewoon moet werken met smartcard in een UPC gebied. eerst was dit niet zo. maar het was in ziggo gebied ook niet mogelijk om je modem direct op de hoofd tv aansluiting aan te sluiten na de samen voeging met UPC. is dit wel mogelijk. bij het FUPC is weer de mogelijkheid bij gekomen om je humax met smartcard te gebruiken... ik ga in het weekend testen ben toch wel benieuwd of nou wel of niet met smart card kan.
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Het werkt alleen met een (ziggo)irdeto smartcard, niet met een (upc)nagra smartcard.
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
nee, ik heb de standaard smart card van Ziggo. die je normaal krijgt in een Ziggo gebeid. werkt ie niet dan in een FUPC gebied ???? en nun je met de ziggo iredeto smartcard wel dan de 29 of is het tegenwoordig meer? die zenders in HD krijgen ???
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
Met een ziggokaart werkt het. Sinds het samengaan van upc en ziggo is er ook overal irdeto-codering op het signaal.
MBJ

Level 2
  • 74Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
dus als ik het goed begrijp. moet de humax 5300C met Ziggo smart card gewoon werken in het FUPC gebied dat is goed om te weten.

wat is iredto codering ?? is dat een signaal wat eerst alleen werd uitgezonden in het Ziggo gebied voor dat ze waren samen gegaan ???
youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes
MBJ wrote:
wat is irdeto codering ?? is dat een signaal wat eerst alleen werd uitgezonden in het Ziggo gebied voor dat ze waren samen gegaan ???

Ja, klopt.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic