Ik heb dit nergens kunnen terug vinden, maar van welke WiFi Generatie/Standaard maakt de Next Mini eigenlijk gebruik? Omdat ik een AVW FRITZ!Box 4060 router heb achter mijn Compal Connectbox en ik voornemens ben een nieuw abonnement aan te gaan met de Next Mini is dit (al) WiFi 6?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @RicoK ,
De mini heeft AC(wifi 5), maar dit is ruim voldoende.
Bedankt @Verwijderd account , daar twijfel ik niet aan, maar ik was er wel benieuwd naar 😉.
@RicoK Bij Ziggo heeft alleen het nieuwe Sagemcom modem de beschikking over wifi6.
Ik vermoed dat de mediaboxen nog jarenlang van wifi5 gebruik zullen maken.
@Bert Omdat ik dus een eigen WiFi 6-router heb, vroeg ik het mij af.
Maar inderdaad, zolang het overgrote deel van de modems nog, niet dat dit slecht is, integendeel natuurlijk, altijd WiFi 5 heeft, zal er geen haast zijn om WiFi 6 producten te gaan ontwikkelen.
Nut en noodzaak er zijn al tablets en smarfoons met wifi6 wat daar de meerwaarde van is ontgaat mij deels. Zelfs wifi 4 is voor een mediabox wezenlijk al genoeg.
@RoW Inderdaad voor één of enkele mediaboxen is WiFi 4 natuurlijk genoeg, maar wat betreft de voordelen van WiFi 6, die zijn er natuurlijk wel 😉.
Ik ben bekend met wat wifi6 inhoud. Mij ging het met die opmerking meer over de verbindingssnelheid.
Wifi6 is veel meer dan weer een hogere snelheid.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.