Vraag
Reacties
Oplossing
RMB24
Level 10

Welk (2de) apparaat heb ik nodig????

Sinds ik de horizon mediabox heb (voorheen 2x humax 5200C) kan ik op de tweede TV boven geen opnames meer bekijken (via het netwerk) welke op de 1ste Humax had opgenomen.
De Humax herkent de bestanden niet welke op de Horizon zijn opgenomen, en kan deze dus ook niet afspelen, los van het feit dat opname in het netwerk van de Mediabox L door Ziggo wordt afgeraden.
Welk (2de) apparaat heb ik nu nodig om opgenomen programma's van de eerste(hoofd) ontvanger Mediabox XL daarop af te kunnen spelen?

Ik begrijp dat de "Extra Mediabox XL" die daarvoor geschikt zou zijn, niet meer geleverd wordt, dus welke opties resten dan nog die mij dezelfde faciliteiten bieden?
0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
AlexHelpt
Level 16
Hi en mogge Teun,

Volgens mij heeft RMB24 het over een tweede decoder die de opnames van de Mediabox XL/Horizon kan plukken. Een dergelijke decoder is er nu niet meer.
Humax 5200 blijft natuurlijk een goede optie als decoder die zelf (zelfs zonder smartcard de Free-to-Cable-)zenders kan opnemen.

Bekijk in context

5 Reacties 5
Jan F.
Level 20
RMB24 wrote:
........dus welke opties resten dan nog die mij dezelfde faciliteiten bieden?

Die zijn er op dit moment niet.
0 Kudos
Willem-A
Level 1
De Humax en Horizon/XL, kunnen iet samenwerken, dus dat gaat helaas niet op en zoals Be rt al zegt is er (nog niets/nu niets) met dezelfde mogelijkheden.
0 Kudos
Teun
Level 17
2e hands humax 5200 kopen een optie?? worden genoeg aangeboden. Voor rond de 40 a 60 euro heb je er al een op MP.

Teun.
0 Kudos
AlexHelpt
Level 16
Hi en mogge Teun,

Volgens mij heeft RMB24 het over een tweede decoder die de opnames van de Mediabox XL/Horizon kan plukken. Een dergelijke decoder is er nu niet meer.
Humax 5200 blijft natuurlijk een goede optie als decoder die zelf (zelfs zonder smartcard de Free-to-Cable-)zenders kan opnemen.
RMB24
Level 10
Topicstarter
AlexHelpt en Teun
Dit laatste is precies wat ik bedoel.
Beneden staat de Mediabox XL (Voorheen Horizon) en boven staat de Humax 5200C die voor de komst van de Mediabox in de huiskamer stond.
Op die Humax kan ik echter geen programma's terugkijken (replay) en dus ook geen opnames van de Mediabox afspelen.
Voorheen had ik boven een Humax 5050 staan, die net als de Humax 5200 via het netwerk verbonden waren, en ik boven de opnames van de 5200 kon afspelen, zoals ik nu nog steeds mijn opnames van de Humax 5200C via het netwerk op mijn Laptop kan bekijken middels VLC.
Na de komst van de Mediabox, werd mij afgeraden om deze in het netwerk op te nemen, omdat dit allerlei vervelende bijwerkingen kon hebben.
Nu de "Extra Mediabox" niet meer geleverd wordt door Ziggo, is de mogelijkheid om op andere plekken in huis, de opnames van de hoofdontvanger te kunnen bekijken niet meer beschikbaar.

De Mediabox XL is op dat punt dus een verslechtering van de mogelijkheden die ik voordien wel had.
Alleen de handige replayfunctie op de mediabox ontbreekt dus op de Humax, maar de overige mogelijkheden waren wel groter.
Jammer dat Ziggo geen afdoende alternatieven heeft voor de niet meer leverbare Extra Mediabox, die mijn vraag hier eigenlijk overbodig zou hebben gemaakt.

Dank voor het meedenken...

Gr,
Ron
0 Kudos