Groen383

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Welcome -> download -> reset -> LOOP

As the title says, after

 

1. welcome screen, the Next box starts to download (well, shows a download gif, but doesn’t even warn if I disconnect the cable with the modem, so I have no feedback whatsoever if it’s actually downloading), 

 

2. After about a minute or 2, it resets itself, which takes 10 seconds and like it has dementia starts all over again, which we tend to call a loop.

 

Yes, cabled, not WiFi

 

Yes, internet works (well, kind of: 12down/20up, not even close to what was promised)

 

Yes, tried to reset with button combination

 

(and yes, ik kan goed Nederlands lezen:-)

 

Iemand een zinnig idee?

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal klaar met Ziggo, die club denkt dat mijn tijd niets kost. Gooi die rotzooi terug. Ziggo weet net zo goed als ik dat als een zakelijke klant eenmaal draait, die niet meer weggaat. Betekent 10K omzet, en dat betekent dat je niet op vrijdag kan zeggen “mwah,

volgende week kunnen we misschien even langskomen”.

 

Ergo, probleem negeren, geen tijd meer aan besteden. Met dank aan Bert.

 

(Sowieso al super goedkoop om op een community platform klanten andere klanten te laten helpen, dan ben je als bedrijf echt geen knip voor de neus waard, geheel terzijde)

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Op zoek naar de oorzaak.

 

Om je signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

 

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Next op aangesloten zit?

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hoezo “laatste dagen”, die box is nieuw en behalve dat ‘ie 2 uur van m’n leven so far heeft verkwanseld, is er niks te loggen niet aangezien ie niet eens opstart.

 

foto van het kabeltje wat naar binnen komt is redelijk nutteloos, aangezien modem gewoon werkt dus met die verbinding niks loos is.

 

kwam er nèt achter trouwens dat dat download scherm behalve het gecentreerde icoontje wèl verdere info zou moeten tonen, maar ik zie daar niets van (behalve gifje dus)

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal klaar met Ziggo, die club denkt dat mijn tijd niets kost. Gooi die rotzooi terug. Ziggo weet net zo goed als ik dat als een zakelijke klant eenmaal draait, die niet meer weggaat. Betekent 10K omzet, en dat betekent dat je niet op vrijdag kan zeggen “mwah,

volgende week kunnen we misschien even langskomen”.

 

Ergo, probleem negeren, geen tijd meer aan besteden. Met dank aan Bert.

 

(Sowieso al super goedkoop om op een community platform klanten andere klanten te laten helpen, dan ben je als bedrijf echt geen knip voor de neus waard, geheel terzijde)

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

**aangepast**

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Als Albert Heijn een community start over gerechten, heeft dat niets met verkoop/installatie van haar producten te maken, de kerntaak.

 

Als een telecombedrijf de rotzooi verstuurt en de problemen laat oplossen door klanten om zelf goedkoper uit te zijn, is dat ronduit een belachelijke aanpak van je “service”. Paar techneuten misbruiken die het misschien zelfs  leuk vinden om te helpen, allemaal goed bedoelt, maar ik beloof je dat Ziggo dat niet doet om “de service te verbeteren” (overigens zou dat een erkenning  zijn dat ze het om te beginnen al slecht hebben georganiseerd), maar alleen om centen te besparen, ten koste van die aardige techneuten. 

Absoluut niet ongepast, ronduit schandalig!

SCHAN-DA-LIG!

 

Stel je voor dat Albert Heijn de klanten zou vragen om in de winkel andere klanten te helpen, gratis. Dan wordt het je wellicht duidelijker…

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Groen383 "Helemaal klaar met Ziggo, die club denkt dat mijn tijd niets kost. Gooi die rotzooi terug. Ziggo weet net zo goed als ik dat als een zakelijke klant eenmaal draait, die niet meer weggaat."

 

Je legt een probleem neer op een consumentenforum en er wordt geprobeerd je op weg te helpen, maar je wenst geen hulp en begint alles af te kraken, waarom plaats je dan je probleem hier, als je toch geen oplossing wilt voor je probleem.

 

De vragen die ik stel zijn niet uit de lucht gegrepen, maar dat is jarenlange ervaring met ICT troubleshooting uit de praktijk, om zo snel mogelijk zaken uit te kunnen sluiten en de mogelijke oorzaak snel te kunnen vinden en als dat vandaag duidelijk is, dan kan er mogelijk door jezelf al iets gedaan worden om één en ander aan de gang te krijgen, wat heel vaak door foto's te zien een mogelijkheid bied, of door een Ziggo medewerker mogelijk een monteur gestuurd kan worden of actie ondernomen worden vanuit Ziggo zakelijk.

 

"(Sowieso al super goedkoop om op een community platform klanten andere klanten te laten helpen, dan ben je als bedrijf echt geen knip voor de neus waard, geheel terzijde)"

Andere klanten helpen is niet meer dan op andere fora mensen met vragen helpen.

Andere klanten kunnen niets wat betreft acties in de Ziggo systemen, dus het is niet meer als op b.v. Tweakers problemen proberen op te lossen.

En heb je zelf nooit andere mensen geholpen, ik mag toch hopen van wel.

 

Daarnaast schrijf je dat je zakelijke klant bent, dit is een consumentendeel van Ziggo en is er geen volledige kennis en kunde wat betreft het zakelijk deel, wat ook technisch anders opgebouwd is.

 

Neem contact op met Ziggo zakelijk, dan wordt je, hopelijk, het snelst geholpen.

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Luister: ik zeg helemaal niets over dit platform, en ik erken heus de super goede intenties van iedereen. Maar daar gaat het niet over! Het gaat over het feit dat een club de service omtrent haar kerntaak moet kan vervangen door vrijwilligers!

 

Natuurlijk gaat het me niet om de mensen hier, alleen maar goed bedoelt allemaal!

 

——-

 

 

Zakelijk gesproken, “volgende week meneer”.

 

(En weet na 27 jaar hands-on netwerkbeheerder/software ontwikkelaar heus  een heel klein beetje van zowel opzetten serviceorg als techniek:-)

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"(and yes, ik kan goed Nederlands lezen:-)" en ook heel goed schrijven zie ik.

 

"foto van het kabeltje wat naar binnen komt is redelijk nutteloos, aangezien modem gewoon werkt dus met die verbinding niks loos is."

 

En in je eerste bericht schreef je: "Yes, internet works (well, kind of: 12down/20up, not even close to what was promised)"

 

Ik heb het gevoel dat je de boel flink in de maling aan het nemen bent met dergelijke tegenstrijdigheden in je berichten.

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

nou ben ik het wel zat: als jij leert lezen is m’n vraag verdomde duidelijk. En dat ik af en toe in het Engels schrijf is omdat ik GISTEREN na 10 jaar in Amerika te hebben gewoond ben teruggekomen. Moet even afleren.

 

Altijd die kleuterachtige Nederlandse  vooringenomenheid, ik probeer het netjes te houden, je maakt het HEEL erg moeilijk met die domheid!

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Groen383  schreef:

nou ben ik het wel zat: als jij leert lezen is m’n vraag verdomde duidelijk. En dat ik af en toe in het Engels schrijf is omdat ik GISTEREN na 10 jaar in Amerika te hebben gewoond ben teruggekomen. Moet even afleren.

 

Altijd die kleuterachtige Nederlandse  vooringenomenheid, ik probeer het netjes te houden, je maakt het HEEL erg moeilijk met die domheid!


Dat is geen domheid, maar feitelijk lezen en ik snap als je lang Engels hebt gesproken, ik heb eenzelfde ervaring gehad.

 

" Het gaat over het feit dat een club de service omtrent haar kerntaak moet kan vervangen door vrijwilligers!"

 

Dit is niet de kerntaak service- verleggen, vrijwilligers kunnen niets de de Ziggo systemen.

Hier zitten een aantal Ziggo moderators die vrijwel iedere werkdag in ieder topic komen en deze medewerkers hebben rechten en mogelijkheden als een 2e lijn in een helpdeskorganisatie, dus uitermate effectief zijn.

 

Maar alles even ons achterlatend, een oplossing kan nog zeker mogelijk zijn.

Ik wil je nog steeds snel op weg helpen en dat kan mogelijk zijn met de gevraagde gegevens en foto's.

 

Aan jou de keuze.

Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hoi @Groen383

Allereerst welkom op de Community van Ziggo. Rot dat je een probleem ervaart en goed dat je deze hier neerlegt. De Community is er om ervoor te zorgen dat ook vragen buiten service bereik een plek hebben, gebruikers die hier een hoop actief zijn hebben ontzettend veel kennis over alle uiteenlopende onderwerpen waar Ziggo niet volledige ondersteuning op biedt zoals bijvoorbeeld modem instellingen, tv instellingen, email clients en noem maar op. Daarnaast vinden ook veel klanten de Community met vragen die wel binnen servicebereik zijn, daar helpen we ook met alle liefde mee. Verder zitten hier moderators die eens in de zoveel dagen langskomen in elk topic en checken of wij nodig zijn. De Community is er voor particuliere klanten maar als je een probleem hebt en je bent Zakelijke klant, gaan we kijken of we je verder kunnen helpen. Lukt dat niet dan kun je het beste contact opnemen met Ziggo Zakelijk. 

Zoals je leest, is de Community er eigenlijk voor iedereen. Kom je hier dan doen we - met zijn allen - onze uiterste best om je verder te helpen. Als je geholpen wilt worden dan zien we graag de foto's en info verschijnen waar Bert om vraagt zodat we kunnen beginnen met uitsluiten en ervoor zorgen dat je mediabox gaat werken. Je hebt je diensten pas net ontvangen dus als je liever wilt dat een monteur dit komt installeren dan is dit uiteraard ook 1 van de mogelijkheden. 

Wat je voorkeur ook heeft, hou het hier alsjeblieft netjes. We hebben huisregels waar we ons allemaal aan houden. 

Groen383
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

(Ik zeg toch ook niet dat ze de administratie zitten te doen? Maar klanten helpen behoort wel degelijk tot je kerntaak als je beroerde hard- en software de wereld in flikkert!)

 

M’n ping tijden lopen uiteen van 10ms tot 2s, dus een software update van 120mb met een standaard MTU gaat héél erg lang duren. Valt niet op te lossen, en Ziggo maakt gewoon een afweging: monteur sturen als contract nog niet definitief is, is kennelijk teveel risico. Volgende week tijd voor een lesje “behoorlijke klantenservice” bij die club, nu eerst weer ff wennen aan m’n Nederlandse medemensen. 

Devene die je uit het niets beschuldigen de kluit te belazeren, bijvoorbeeld.

 

Prettig weekend allemaal.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"(Ik zeg toch ook niet dat ze de administratie zitten te doen? Maar klanten helpen behoort wel degelijk tot je kerntaak als je beroerde hard- en software de wereld in flikkert!)"

 

@Groen383 Het is nog steeds niet uitgesloten dat er een signaalprobleem is door niet meer hedendaagse aansluitingen als een verouderde wandcontactdoos en niet meer hedendaagse splitters of aansluitingen of wandcontactdozen. Met een foto is dat wel te zien en is het mogelijk met een tijdelijke aanpassing alles wel behoorlijk werkzaam te krijgen. wat vaak voorkomt via dit forum, tot een monteur aanwezig is.

 

Daarom heb je ook installatiegarantie op 1 computer, 1 televisie en 1 telefoon, wat er ook moet gebeuren in huis.

 

Als Ziggo beroerde hard- en software de wereld in flikkert, dan zouden ik en nog een paar miljoen allang geen abonnement meer bij Ziggo hebben en zou het hier zwart zien van de klachten en dat valt, met bijna 4 miljoen klanten, heel erg mee en zeker niet meer dan bij andere providers met een vergelijkbaar aantal abonnees.

Uitgelicht topic