1
Vraag
2
Reacties
DirkHaag

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wel zenders gevonden, maar geen signaal

Sinds een aantal maanden geen signaal meer op mn TV. In de loop van de weken werd t signaal al steeds slechter door steeds meer witgeruis om de paar seconden te zien. Nu echter sinds paar maanden dus helemaal geen signaal meer.

Mijn tv is met een coax kabel verbonden. Bij het zoeken naar zenders worden 293 zenders gevonden binnen paar seconden, maar als ik op een zender druk geven ze allemaal "geen signaal" aan. 

Ik heb dezelfde coax kabel in een andere kamer op een andere TV ook geprobeerd, maar daar was t signaal wel goed dus het ligt dan waarschinlijk niet aan de coax kabel.

Een CI+ module geprobeerd, maar daarmee ook geen signaal.(npo 1-3 zou zonder ci+ ook te zien moeten zijn, maar die geven ook geen signaal.)

Ik heb alle andere apparaten rondom mn TV verplaatst, maar ook dit hielp niet.

Verder TV ook gereset naar fabriekinstellingen en laatste firmware updates gedownload, maar helaas. 

Gaat om een QE70R Samsung TV mocht dat relevant zijn.

 

Als laatste mogelijke oorzaak dacht ik zelf misschien dat de coaxstopcontact in de muur misschien defect is ofzo. Dat daardoor wel zenders worden gevonden, maar geen signaal geven.

 

Heeft iemand misschien een oplossing of kan ik het beste even de ziggo monteur ernaar laten kijken?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt is niet aan vervanging toe, dus blijft er over of je repareert alles zelf of een familielid of kennis of je laat het over aan een monteur voor € 50,00.

 

Dit is een niet afgeschermde stekker die keurig allerlei signalen als 4G 5G Digitenne enz. enz. enz. keurig op je hele coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Die moet vervangen worden voor een metalen afgeschermde stekker.

 

Bert_0-1652185806083.png

 

Deze is ook duidelijk van voor de tijd van  4G 5G Digitenne enz. enz. enz. en dan is het ale dubbel niet afgeschermd.

 

Bert_1-1652185880136.png

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de TV op aangesloten zit?

 

Als de 1e plaats ook verouderd is, dan kan een Ziggo monteur die gratis vervangen en de 2e plaats tegen kostprijs.

Als alleen de 2e plaats vervangen moet worden, betaal je 50 euro voor het vervangen.

Alles na de 1e plaats met splitter en korte kabels is voor jezelf.

 

Als het alleen de 2e plaats is, dan zou je die kunnen vervangen met deze wandcontactdoos:

Coax wandcontactdoos - Braun Telecom btv-01-SET (Ziggo gecertificeerd) ziggo wandcontactdoos coax br...

DirkHaag
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

20220510_115128.jpg

20220510_115313.jpg

  Hi super bedankt voor je antwoord!

Hier zijn de foto's.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt is niet aan vervanging toe, dus blijft er over of je repareert alles zelf of een familielid of kennis of je laat het over aan een monteur voor € 50,00.

 

Dit is een niet afgeschermde stekker die keurig allerlei signalen als 4G 5G Digitenne enz. enz. enz. keurig op je hele coax netwerk zet met allerlei storingen tot gevolg.

Die moet vervangen worden voor een metalen afgeschermde stekker.

 

Bert_0-1652185806083.png

 

Deze is ook duidelijk van voor de tijd van  4G 5G Digitenne enz. enz. enz. en dan is het ale dubbel niet afgeschermd.

 

Bert_1-1652185880136.png

 

DirkHaag
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Enorm bedankt!

 

1 laatste vraagje.

Kan ik het volgende kopen: https://www.kabelshop.nl/Hirschmann-Coax-connector-set-Hirschmann-KOSWI5-en-KOKWI5-Push-On-Haaks-Man...

 

Vervolgens de niet afgeschermde stekker op de foto afsnijden met een mesje en vervangen met bovenstaande hirschmann connector om het 1e probleem op te lossen? Of moet de hele kabel vervangen worden? 

 

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DirkHaag Je kunt die stekkers prima gebruiken, maar er zijn een paar stappen meer nodig om ze goed aan te sluiten dan alleen de stekker eraf snijden:

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het genoemde model van de TV is niet volledig.

Als ik 49QE70R invoer zou dat model niet geschikt zijn voor Ziggo.

 

 

DirkHaag
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ohja klopt. De correcte is 65q70r

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@DirkHaag Als je volledige modelnummer de volgende is, dan is die Ziggo geschikt voor CI+ en interactieve TV in oud-Ziggo gebied.

Bert_0-1652362466637.png

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic