Vraag
Reacties
Thunderball
Level 2

Wel de zenders maar geen zenderinfo op mijn LG Oled TV

Hallo,

ik heb een probleem met mijn LG oled tv.

ik heb wel alle zenders maar de zenderinfo valt constant weg.

Hoe kan dit?

mvg,

Martin

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Onderzoek gestart

Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.

Volg dit topic voor updates
81 Reacties 81
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.

Gaat dit om TV via DVB-C (coax direct op de TV) of via de Next Mini? In geval van de Next Mini ligt het namelijk niet aan de TV. Kun je ofwel de TV of de Next Mini een minuut stroomloos maken?

0 Kudos
Thunderball
Level 2
Topicstarter

Hi,

bedankt voor je bericht. Ik heb dit via DVB-C en via de next mini heb ik gewoon info.

Ik heb alles al gedaan ook even van de stroom af en dan werkt het weer maar in de morgen is het ok maar begin van de middag is het weer weg.

0 Kudos
tobiastheebe
Level 20
T.E.A.M.
  • Gaat het alleen om de info die je op de huidige zender ziet of ook zie je ook ontbrekende info in de gids (EPG)?
  • Als je een CI+ CAM + smartcard in gebruik hebt, maakt het dan verschil als je deze tijdelijk uit de TV verwijdert?
    Dit zou overigens geen verschil moeten maken, maar meer om uit te sluiten. Uiteraard zullen gecodeerde zenders een foutmelding tonen bij deze test.
0 Kudos
Thunderball
Level 2
Topicstarter

Ook op de EPG zie ik alle zenders maar dan met geen informatie.

Ik heb ook de startkaart eruit gehad dat hielp ook niet.

Ik moet tot mijn verbazing zeggen dat het vandaag nog goed gaat na een paar weken trouble.

Ik wacht maar even af want ik heb alles geprobeerd wat ik kon doen.

Ik bericht weer alles het moren weer mis is.

Ianvanede
Level 2

Ik heb hier ook sinds 2 weken het zelfde probleem. Ook CI module & LG oled tv, soms doet. EPG het goed, maar recentelijk laadt hij hooguit het huidige uur, en verder niks. 

Ci module al opnieuw via Ziggo geladen, kaart uit/in gedaan. Zenders opnieuw ingeladen, niks werkt. 

Dus Ziggo, wassup??

0 Kudos
Thunderball
Level 2
Topicstarter

Ik heb sinds gisteren geen probleem meer.  Rara?

Hoop dat het bij jou ook vanzelf over gaat.

0 Kudos
Ianvanede
Level 2

Nee, hier, ongeacht wat ik doe, nog steeds geen EPG na een aantal uur

0 Kudos
Doman
Level 11

@Thunderball 

Wat betreft LG TV's was hier al eens eerder een topic over een niet goed werkende/onvolledige EPG.  🤔

Onvolledige EPG (LG TV) 

0 Kudos
Thunderball
Level 2
Topicstarter

Hallo Doman,

Bedankt voor je bericht bij mij is het ook weer mis.

Ik zal mij in dat topic verdiepen en misschien steek ik er wat van op👍

0 Kudos
youriy
Level 17

https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Onvolledige-EPG/m-p/1415989/highlight/true#M667898

Dit is het belangrijkste van wat daar gezegd wordt. De rest is veel van hetzelfde.

0 Kudos
Karel.
Level 17

Als je googled op ‘LG TV EPG empty’ lijkt het al jaren een probleem bij LG om de EPG te kunnen weergeven.

Wat je zou kunnen proberen:

1. Opnieuw de kanalen te zoeken met de tuner van de TV zodat alle tuner settings weer actueel zijn. https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/zenders-zoeken#/ik-wil-kijken-zonder-kastje/

2. Tijdelijk de wifi op de TV uit te schakelen en/of ethernet kabel los te nemen zodat geen internet verbinding mogelijk is. https://forums.digitalspy.com/discussion/2384220/lg-oled-c7-no-epg-info-on-freeview-or-freesat-when-...

3. De rode knop functie  voor het niet meer werkende interactieve deel in de CI+ module uit te zetten. Daarvoor moet je in het menu van de TV op zoek naar CI+ of CA (Common Acces) menu. CA wordt trouwens ook wel eens in TV’s en handleidingen slecht vertaald in iets als “algemene toegang” of iets dergelijks. Voorbeel CI+ instellingen van mijn TV:
    IMG_0977.jpegIMG_0976.jpeg

0 Kudos
Ianvanede
Level 2

Nou, het heeft weer dagen gewoon gewerkt, en ineens vandaag niet meer. 

Dus ik gok dat het gewoon aan @Ziggo ligt, en niet zozeer aan de tv. 

geen idee waarom

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Ianvanede  schreef:

geen idee waarom

Omdat het alleen bij LG lijkt voor te komen, gok ik op LG.

Karel.
Level 17

@Ianvanede  schreef:

Nou, het heeft weer dagen gewoon gewerkt, en ineens vandaag niet meer. 

geen idee waarom

De EPG op DVB-C is altijd maar 3 dagen vooruit. Mogelijk dat in de tussentijd je EPG door de TV niet bijgewerkt is en dus na een aantal dagen 'leeg' raakt en niet meer werkt.

0 Kudos
Doman
Level 11

@Steefb  schreef:

@Ianvanede  schreef:

geen idee waarom

Omdat het alleen bij LG lijkt voor te komen, gok ik op LG

Ik check nu op een oude Samsung TV (2014) en 2 Humax decoders (5050c/5200c):

De EPG is daar in korte tijd (~30 sec) gewoon gevuld na aanzetten.
Ook afgaande op de andere gelijksoortige problemen met LG TV's lijkt het inderdaad een (compatibiliteits?) probleem van de LG TV met de Ziggo DVB-C EPG.
Of het probleem dan bij Ziggo zit of LG is natuurlijk de vraag. 🤔

0 Kudos
pcraenme
Level 1

Ik heb sinds kort ook dit probleem op met LG C2 met CI+ CAM module. Gisteravond was de hele gids leeg, vanmorgen zie ik voor de meeste zenders alleen het huidige programma en voor een heel klein aantal het volgende. Als dit helemaal niet zou werken, zou de gids helemaal leeg blijven neem ik aan. Dus het lijkt mij een issue hoe de data wordt aangeboden door Ziggo neem ik aan.

0 Kudos
Thunderball
Level 2
Topicstarter

Ik heb ook nog hetzelfde euvel en weet ook de oplossing niet.

Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben maar ziggo aktiveert geen nieuwe modules meer.

Lekker tegenstrijdig. En het vreemde is dat dit probleem alleen met LG is.

,maar ik hoop dat er toch eens een oplossing komt.

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Thunderball  schreef:

Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben.

Onzin van LG klantenservice van die module.

Karel.
Level 17

@Thunderball  schreef:

Ik heb ook nog hetzelfde euvel en weet ook de oplossing niet.

Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben maar ziggo aktiveert geen nieuwe modules meer.

Lekker tegenstrijdig. En het vreemde is dat dit probleem alleen met LG is.

,maar ik hoop dat er toch eens een oplossing komt.

Het ontgaat mij wat de relatie CI+ module en EPG is. De CI+ is alleen maar een decoder die het kijken van versleutelde kanalen mogelijk maakt. 

De CI+ module zou eigenlijk helemaal geen effect mogen hebben op de EPG.

Overigens worden CI+ modules nooit geactiveerd. Alleen de gebruikte smartcards in de module moeten geactiveerd zijn. En Ziggo activeert alleen nog maar gehuurde smartcards. Je kan alleen een CI+ module + smartcard huren bij Ziggo. Eigen smartcards die actief zijn blijven actief totdat die defect raakt, je het abonnement opzegt of veranderd naar een abonnements vorm waarbij die definitief gedeactiveerd worden.

EPG wordt meegezonden met DVB-C signalen. EPG bestaat uit twee delen, een snelle vulling voor ‘Now’ en ‘Next’ en een volledige EPG die langzaam gevuld wordt op de achtergrond voor meerdaagse EPG informatie.