Hallo,
ik heb een probleem met mijn LG oled tv.
ik heb wel alle zenders maar de zenderinfo valt constant weg.
Hoe kan dit?
mvg,
Martin
Bedankt voor alle meldingen in dit topic. We weten inmiddels wat er aan de hand is. Momenteel onderzoeken we de oorzaak.
Volg dit topic voor updatesJij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Gaat dit om TV via DVB-C (coax direct op de TV) of via de Next Mini? In geval van de Next Mini ligt het namelijk niet aan de TV. Kun je ofwel de TV of de Next Mini een minuut stroomloos maken?
Hi,
bedankt voor je bericht. Ik heb dit via DVB-C en via de next mini heb ik gewoon info.
Ik heb alles al gedaan ook even van de stroom af en dan werkt het weer maar in de morgen is het ok maar begin van de middag is het weer weg.
Ook op de EPG zie ik alle zenders maar dan met geen informatie.
Ik heb ook de startkaart eruit gehad dat hielp ook niet.
Ik moet tot mijn verbazing zeggen dat het vandaag nog goed gaat na een paar weken trouble.
Ik wacht maar even af want ik heb alles geprobeerd wat ik kon doen.
Ik bericht weer alles het moren weer mis is.
Ik heb hier ook sinds 2 weken het zelfde probleem. Ook CI module & LG oled tv, soms doet. EPG het goed, maar recentelijk laadt hij hooguit het huidige uur, en verder niks.
Ci module al opnieuw via Ziggo geladen, kaart uit/in gedaan. Zenders opnieuw ingeladen, niks werkt.
Dus Ziggo, wassup??
Ik heb sinds gisteren geen probleem meer. Rara?
Hoop dat het bij jou ook vanzelf over gaat.
Nee, hier, ongeacht wat ik doe, nog steeds geen EPG na een aantal uur
Wat betreft LG TV's was hier al eens eerder een topic over een niet goed werkende/onvolledige EPG. 🤔
Hallo Doman,
Bedankt voor je bericht bij mij is het ook weer mis.
Ik zal mij in dat topic verdiepen en misschien steek ik er wat van op👍
https://community.ziggo.nl/t5/Archief/Onvolledige-EPG/m-p/1415989/highlight/true#M667898
Dit is het belangrijkste van wat daar gezegd wordt. De rest is veel van hetzelfde.
Als je googled op ‘LG TV EPG empty’ lijkt het al jaren een probleem bij LG om de EPG te kunnen weergeven.
Wat je zou kunnen proberen:
Nou, het heeft weer dagen gewoon gewerkt, en ineens vandaag niet meer.
Dus ik gok dat het gewoon aan @Ziggo ligt, en niet zozeer aan de tv.
geen idee waarom
@Ianvanede schreef:
geen idee waarom
Omdat het alleen bij LG lijkt voor te komen, gok ik op LG.
@Ianvanede schreef:Nou, het heeft weer dagen gewoon gewerkt, en ineens vandaag niet meer.
geen idee waarom
De EPG op DVB-C is altijd maar 3 dagen vooruit. Mogelijk dat in de tussentijd je EPG door de TV niet bijgewerkt is en dus na een aantal dagen 'leeg' raakt en niet meer werkt.
@Steefb schreef:
@Ianvanede schreef:
geen idee waarom
Omdat het alleen bij LG lijkt voor te komen, gok ik op LG
Ik check nu op een oude Samsung TV (2014) en 2 Humax decoders (5050c/5200c):
De EPG is daar in korte tijd (~30 sec) gewoon gevuld na aanzetten.
Ook afgaande op de andere gelijksoortige problemen met LG TV's lijkt het inderdaad een (compatibiliteits?) probleem van de LG TV met de Ziggo DVB-C EPG.
Of het probleem dan bij Ziggo zit of LG is natuurlijk de vraag. 🤔
Ik heb sinds kort ook dit probleem op met LG C2 met CI+ CAM module. Gisteravond was de hele gids leeg, vanmorgen zie ik voor de meeste zenders alleen het huidige programma en voor een heel klein aantal het volgende. Als dit helemaal niet zou werken, zou de gids helemaal leeg blijven neem ik aan. Dus het lijkt mij een issue hoe de data wordt aangeboden door Ziggo neem ik aan.
Ik heb ook nog hetzelfde euvel en weet ook de oplossing niet.
Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben maar ziggo aktiveert geen nieuwe modules meer.
Lekker tegenstrijdig. En het vreemde is dat dit probleem alleen met LG is.
,maar ik hoop dat er toch eens een oplossing komt.
@Thunderball schreef:
Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben.
Onzin van LG klantenservice van die module.
@Thunderball schreef:Ik heb ook nog hetzelfde euvel en weet ook de oplossing niet.
Ik weet ook niet wat de oorzaak is want LG zegt dat je module 1.4 moet hebben maar ziggo aktiveert geen nieuwe modules meer.
Lekker tegenstrijdig. En het vreemde is dat dit probleem alleen met LG is.
,maar ik hoop dat er toch eens een oplossing komt.
Het ontgaat mij wat de relatie CI+ module en EPG is. De CI+ is alleen maar een decoder die het kijken van versleutelde kanalen mogelijk maakt.
De CI+ module zou eigenlijk helemaal geen effect mogen hebben op de EPG.
Overigens worden CI+ modules nooit geactiveerd. Alleen de gebruikte smartcards in de module moeten geactiveerd zijn. En Ziggo activeert alleen nog maar gehuurde smartcards. Je kan alleen een CI+ module + smartcard huren bij Ziggo. Eigen smartcards die actief zijn blijven actief totdat die defect raakt, je het abonnement opzegt of veranderd naar een abonnements vorm waarbij die definitief gedeactiveerd worden.
EPG wordt meegezonden met DVB-C signalen. EPG bestaat uit twee delen, een snelle vulling voor ‘Now’ en ‘Next’ en een volledige EPG die langzaam gevuld wordt op de achtergrond voor meerdaagse EPG informatie.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.