Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
CPV
Level 7

Wel Dolby keuze maar geen Dolby geluid.

Bij o.a. de ARD en de BBC heb ik mooi ruimtelijk geluid, bij bijv. NPO niet.

Als ik op de 3 puntjes klik en naar Audio ga, kan ik bij de genoemde zenders kiezen voor Dolby of Stereo. Bij ARD en BBC wisselt het geluid dan ook tussen Dolby en Stereo, bij de NPO zenders blijf ik Stereo geluid houden.

Ik luister via de Sonos ARC.

Hoe kan dit en hoe kan ik dit wijzigen?

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
CPV
Level 7
Topicstarter

Het probleem ligt toch wat anders.

Ik heb de Sonos Arc uitgeschakeld en het geluid van de TV gebruikt. Daar hoor je wel wat verschil tussen Dolby en Stereo bij NPO en weer duidelijker bij ARD/BBC.

Toen terug naar de Sonos Arc. Die zegt in de app dat hij Stereo of Dolby Digital 5.1 binnenkrijgt.

Als je goed luistert, hoor je inderdaad wat verschil bij de NPO.

Blijkbaar zenden ARD en BBC een veel meer spatial Dolby uit dan NPO. Bij de NPO is het verschil nauwelijks hoorbaar.

In ieder geval is het geen Next Mini probleem.

Bekijk in context

Ga naar reactie
4 Reacties 4
Meldingen
Aan Uit
Bert
Level 21
T.E.A.M.

Staat in de instellingen Beeld en Geluid de instelling op Dolby?

Zo nee, zet hem eens op Dolby en laat hem daar op staan.

Geen resultaat, haal dan de Next 30 seconden van de stroom.

CPV
Level 7
Topicstarter

Zo staat het bij mij. 

Ook (nog maar eens) van de stroom afgehaald, maar dat maakt geen verschil.

Maar, zoals ik zei, ik hoor Dolby bij ARD en BBC, maar niet bij NPO.

CPV_0-1732888337563.jpeg

CPV
Level 7
Topicstarter

Het probleem ligt toch wat anders.

Ik heb de Sonos Arc uitgeschakeld en het geluid van de TV gebruikt. Daar hoor je wel wat verschil tussen Dolby en Stereo bij NPO en weer duidelijker bij ARD/BBC.

Toen terug naar de Sonos Arc. Die zegt in de app dat hij Stereo of Dolby Digital 5.1 binnenkrijgt.

Als je goed luistert, hoor je inderdaad wat verschil bij de NPO.

Blijkbaar zenden ARD en BBC een veel meer spatial Dolby uit dan NPO. Bij de NPO is het verschil nauwelijks hoorbaar.

In ieder geval is het geen Next Mini probleem.

Ga naar reactie
Gerrit Imbos
Level 6

Goedendag,

Ook ik ben lang niet tevreden over het Dolby geluid uit de Next Mini. Voor beter geluid heb ik de Mini teruggeschakeld naar Stereo. Is dat Dolby geluid wel het oorspronkelijk signaal? Het volume bij Dolby gaat ook sterk omlaag. Als ik Dolby geluid via een video afspeel is het prima.

0 Kudos