1
Vraag
2
Reacties
#SfidaRob0907

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Wegvallend radiosignaal Quantis QE317

Ik heb continu last van een wegvallend radiosignaal via de Quantis QE317. Ik heb inmiddels een nieuwe andere splitter gemonteerd en kabels vernieuwd, maar het probleem blijft. Ik heb gelezen dat een sperfilter hier uitkomst kan bieden. Kan Ziggo mij deze bezorgen ? (met een beschrijving hoe en waar te monteren ?)

Bij voorbaat mijn dank. m.vr.gr. Rob. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
#SfidaRob0907
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo tobiastheebe,

Ik heb het sperfilter bij Kinq gekocht en het werkt perfect. Je hebt me hiermee erg goed geholpen.

Na van alles geprobeerd te hebben is dit de oplossing.

Ontzettend bedankt !

m.vr.gr.

Rob

 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er kunnen meer oorzaken zijn, maar het probleem kan er vrijwel alleen zijn als je ook een Mediabox XL hebt, die een retour signaal heeft.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Quantis op aangesloten zit?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Welk type splitter gebruik je? Verdwijnt de storing als je het modem tijdelijk ontkoppelt van de splitter?

 

Sommige splitters, bijvoorbeeld de POA-085, POA-254 en POA-13-A, beschikken over een ingebouwd sperfilter voor de retourband op de TV-uitgang. Het is dan niet nodig om een los filter te plaatsen.

 

Het filter waar jij op doelt (HPFX258-IECFM) sluit je aan tussen de splitter en de QE317, het is om het even aan welke zijde. Je kunt dit filter via Kinq bestellen, dit is de webshop waar Quantis mee samenwerkt.

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @#SfidaRob0907, welkom hier!

Super irritant dat het radiosignaal met regelmaat wegvalt. Inmiddels zijn we een aantal dagen verder en heb je goede tips ontvangen van onze Community toppers. We zijn reuze benieuwd hoe de vlag er momenteel bij hangt. Heb je een update voor ons? 

#SfidaRob0907
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Bert,

Ik heb inmiddels op advies van tobiastheebe een sperfilter HPFX258-IECFM (bij Kinq) besteld en het probleem is hiermee helemaal verholpen. Het werkt nu perfect. In ieder geval bedankt voor je reactie. m.vr.gr. Rob

#SfidaRob0907
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo tobiastheebe,

Ik heb het sperfilter bij Kinq gekocht en het werkt perfect. Je hebt me hiermee erg goed geholpen.

Na van alles geprobeerd te hebben is dit de oplossing.

Ontzettend bedankt !

m.vr.gr.

Rob

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

Fijn om te lezen en graag gedaan.

#SfidaRob0907
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hallo Cecilia,

Ik heb inmiddels het advies van tobiastheebe opgevolgd en een sperfilter bij Kinq gekocht.

Dit bleek de perfecte oplossing te zijn. In ieder geval mijn dank voor de reactie. m.vr.gr. Rob

cajsmit

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik belde zojuist met de klantenservice. Die vertelde mij dat ik op deze ingewikkelde manier een filter kon laten verzenden. Dus bij dezen: kunt u mij een filter sturen? Alvast bedankt.

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@cajsmit leuk dat je even komt buurten!

Ik zie dat een collega het betreffende filter heeft opgestuurd. Dat scheelt alweer. Kan je ons laten weten of je tevreden bent met het resultaat? 

Nico54

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb sinds kort hetzelfde probleem. Zowel bij de Quantis als de Mediabox Next. Wat ook opvalt dat voornamelijk voorkomt bij Arrow Classic Rock. Als ik deze zender via internet radio afspeel heb ik dit probleem niet. Nu lees ik ook dat er een filter bestaat die dit probleem w.s. zou oplossen. Is het mogelijk dat jullie dit naar mij toesturen? Mvg, Nico Swets 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2180Oplossingen
  • 15502Likes

@Nico54 Ik heb zojuist gereageerd op jouw eigen topic.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic