Peter1973

Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Weer niet in 4k op kanaal 14.

Wat is er gaande met kanaal 14? Ik zou Leeds-Liverpool in 4k krijgen maar wat ik krijg is volgens mij niet eens hd, laat staan 4k. Beeldkwaliteit is afschuwelijk. De beeldkwaliteit van de reclame in de rust is vele malen beter. En er zijn meer beloften rond de premier league gemaakt en 4k maar dat gaat nog niet best. Wat is er gaande, waarom is het schijnbaar zo moeilijk? Kanaal 14 is niet alleen voor de race liefhebbers (dat is altijd goed beeld, strak 4k) maar ook voor voetballiefhebbers. Toch?

31 Reacties 31
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Peter ,

Zo ver ik weet

 

Als je een ESPN abonnement hebt dan krijg je op kan 425 met een NEXT mediabox een ultra HD zender te zien

 

Gewijzigd ivm verkeerde info mijnerzijds 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Ronihd Er zou ook minimaal 1 premier league wedstrijd per weekeinde worden uitgezonden, dat is nu enkele keren misgegaan.

4K Ultra HD TV kijken: haarscherpe beeldkwaliteit | Ziggo

Steefb_0-1631539495624.png

 

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

@Ronihd : onzin. Ziggo heeft zelf op dit forum verteld dat gemiddeld 1 wedstrijd per speelronde in 4K te zien zou zijn. En zoals @Peter1973  terecht zei, Ziggo heeft zelf verteld dat Leeds United -Liverpool in 4k te zien zou zijn. Het staat ook op hun website: https://www.ziggo.nl/televisie/4k-tv . 

 

Dus net als met de "verbeterde EPG" komt Ziggo weer eens zijn toezeggingen niet na!

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Hoi Ronihd, zoals inderdaad al gezegd ..  dat is niet helemaal juist. Ziggo gaat/zou een wedstrijd per week vanuit de premier league ook uitzenden in 4k. Ze maken ook bekend om welke wedstrijd dat gaat. Maar dat gaat helaas nog altijd niet goed. Afgelopen zondag zou het bijvoorbeeld Leeds-Liverpool zijn dat in 4k uitgezonden had moeten worden maar ook dit ging niet door. Dus ondanks de beloften geen 4k. Vandaar mijn topic.  ps. Ik vind het beeld van ESPN 425 heel erg onplezierig, niet fijn. Persoonlijke smaak waarschijnlijk. 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@ All    .........

 

Mijn nederige excuus......... die had ik niet mee gekregen......... ik wist niet beter dat het zo was dan wat ik schreef.

 

Ik ben op vakantie geweest en heb iets minder tijd dan wat ik normaal heb om dit soort dingen mee te krijgen hier op de community.

 

Wel even mijn foute tekst weggehaald , staat zo slordig.😥  

Gertjan Woudenb

Level 9
  • 251Posts
  • 1Oplossingen
  • 104Likes

@Ronihd Geen probleem toch. Netjes dat je je eigen bericht corrigeert. 

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Als ze in Den Haag nu ook zo snel waren in fouten herstellen, dat zou 'gaaf' zijn. 

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Offtopic: ik kan ook nog niet erg wennen aan ESPN 425. Heeft alles te maken met het feit dat het "maar" 1080P HLG is. Het EK bij de NOS was 2160P HLG, en dat was uitstekend. Veel mensen beweren dat HDR/HLG een grotere impact op de beeldkwaliteit heeft dan een native 4K resolutie( ESPN vindt dit ook), maar ik ben het daar niet helemaal mee eens. In combinatie met een groot scherm, vanaf 65", is een hoge resolutie van 2160P gewoon een must. HLG is daarbij dan gewoon een fijne toevoeging.

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Waarom neemt Ziggo ogenschijnlijk wel de tijd om Totaal TV netjes te woord te staan over het opnieuw niet nakomen van de 4k beloften  maar reageert er niemand van Ziggo in het forum? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Meer dan een Mea Culpa valt niet te zeggen natuurlijk.

Dat artikel is puur een stukje charme offensief het draait om deze zin.

Voor de 4K-voetballiefhebbers heeft woordvoerster Moers goed nieuws. “Later dit seizoen zal Ziggo Sport een extra wedstrijd in 4K-beeldkwaliteit uitzenden ter compensatie van de afgelopen wedstrijd.”

 

 

Peter1973
Topicstarter
Level 6
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 25Likes

Dus ze kunnen wel meerdere wedstrijden in 4k uitzenden op kanaal 14? Ik las eerder dat zoiets echt onmogelijk was. Technisch te ingewikkeld. Nu blijkt dat ze het dus wel kunnen (afwachten maar weer), geef ons dan alles dat in 4k wordt aangeboden op kanaal 14. Het geforceerde 4k van nu is absoluut geen aanwinst en ik kijk dan liever mijn wedstrijden op 401. 

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Nou, ik vind 401 niet om aan te gluren, evenals Veronica. Dan liever 14 maar ja, dat is de switch.

 

Het is eigenlijk best wel een beetje van de zotte dat we anno 2021 de crème de la crème van het voetbal, de Champions League, nog steeds in 1080p moeten aanschouwen. 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Vandaag 19-09 ook weer het 4k logo bij tottenham-chelsea, maar dat is dan ook het enige 4k aan de uitzending.

 

Aangezien er is beloofd dat  dat zou worden gecompenseerd met extra uitzendingen, straks alle premier wedstrijden in 4k? 

Arthur1234

Level 5
  • 41Posts
  • 0Oplossingen
  • 17Likes

Niet mee eens. Het ziet er, zeker als je het afzet tegen de "gewone" wedstrijden prima uit.

 

Al heb ik wel betere 4K wedstrijden gezien, dat is wel zo. Kan niet echt de hand er op leggen waarom het er vandaag een tikje minder uitziet. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Peter1973  schreef:

Dus ze kunnen wel meerdere wedstrijden in 4k uitzenden op kanaal 14? Ik las eerder dat zoiets echt onmogelijk was. Technisch te ingewikkeld. Nu blijkt dat ze het dus wel kunnen (afwachten maar weer), geef ons dan alles dat in 4k wordt aangeboden op kanaal 14. Het geforceerde 4k van nu is absoluut geen aanwinst en ik kijk dan liever mijn wedstrijden op 401. 


Tuurlijk kan dat, Ziggo maakt het zichzelf technisch moeilijk. Ziggo Sport of beter gezegd de productie partner van bijvoorbeeld Rondo kan ook dat programma in UHD vastleggen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Arthur1234  schreef:

Niet mee eens. Het ziet er, zeker als je het afzet tegen de "gewone" wedstrijden prima uit.

 

Al heb ik wel betere 4K wedstrijden gezien, dat is wel zo. Kan niet echt de hand er op leggen waarom het er vandaag een tikje minder uitziet. 


 

De 1080p hdr van ESPN vandaag zag er stukken beter uit.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Arthur1234  schreef:

Nou, ik vind 401 niet om aan te gluren, evenals Veronica. Dan liever 14 maar ja, dat is de switch.

 

Het is eigenlijk best wel een beetje van de zotte dat we anno 2021 de crème de la crème van het voetbal, de Champions League, nog steeds in 1080p moeten aanschouwen. 


Al snap ik die opmerking, wel het volgende ter overweging, hoe algemeen zijn UHD tv's bij het overgrote deel van de kijkers over heel Europa gezien? Het gros zal nog een HD tv hebben, daar zullen de producenten en distributeurs toch het meest rekening mee houden.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een live registratie zal voorlopig vast nog problemen blijven geven. Neem het afgelopen WK maar als voorbeeld.

 

Dat het er nu minder uit zag, zal vast bij de registratie in het stadion liggen en wat Ziggo Sport wel of niet nog beinvloed.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Arthur1234  schreef:

Nou, ik vind 401 niet om aan te gluren, evenals Veronica. Dan liever 14 maar ja, dat is de switch.

 

Het is eigenlijk best wel een beetje van de zotte dat we anno 2021 de crème de la crème van het voetbal, de Champions League, nog steeds in 1080p moeten aanschouwen. 


Het is wat het is, alleen klanten met een Next mediabox kunnen 4 K kijken....... dus tja is dezelfde discussie als het aantal HD zenders.

Uitgelicht topic