1
Vraag
2
Reageer en help mee
marcveen

Level 6
  • 135Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

Wederom EPG "geen info beschikbaar" bij NPO en SBS zenders.

Het is een tijdje goed gegaan maar sinds eergisteren krijg ik weer “geen info beschikbaar” in de EPG bij de NPO en SBS zenders. 

Een Connectbox reset, de C7 opnieuw laten opstarten en de Next via de schakelaar achterop UIT en AAN zetten hadden geen resultaat.

De Next zit bedraad aangesloten op een Extra WiFipunt C7 (de zwarte).

Vragen:

  1. Kan de C7 nog steeds de boosdoener zijn in dit probleem?
  2. Of kan het ook nog de ipv6 zijn?

 

 

60 Reacties 60
Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7754Likes

Goedemorgen @marcveen en welkom op de Community,

Zo te lezen is er onder dit topic al goed met je meegedacht met de hier aanwezige expert. Ik begrijp ook dat de problemen zijn opgelost nadat je modemprofiel is omgezet naar IPV4. 
Het probleem wat je eerder beschreef is wel een heel vreemd probleem. En zoals @hanh ook al aangeeft als dit een collectief probleem betrof zouden veel meer van onze klanten met een IVP6  adres hier last van moeten hebben.
Ik ga de kwestie uiteraard alsnog even intern voorleggen om te kijken of er een verband gevonden kan worden.

Ik ben in iedergeval blij dat het bij jou inmiddels werkt. Mochten we hier nog iets voor je kunnen doen dan hoor ik het graag. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 77325Posts
  • 5250Oplossingen
  • 22944Likes

@Paul Ziggo Vraag maar aan de testboys.

Paul
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 20095Posts
  • 1392Oplossingen
  • 7754Likes

@Be rt Ik zal gelijk even babbelen met de testboys 

marcveen
Topicstarter
Level 6
  • 135Posts
  • 10Oplossingen
  • 25Likes

@VincentL 

Werkt het nu bij jou?

VincentL

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Marc,

Het uitzetten van IPv6 duurde uiteindelijk 1,5 dag maar daarna werkte het. (Foutje bij het inplannen door de helpdesk medewerker)

Voor de zekerheid ook alle andere netwerkkabels uit het modem gehaald voor ik de Next box weer opstartte, zodat alleen de Next box met het modem verbonden was. 

Dit was in Community posts vaak als oplossing genoemd bij andere problemen die ik eerder had waar ik na het teruggaan naar fabrieksinstellingen geen verbinding met de Ziggo servers kreeg. 

 

Alles werkt dus weer en we kunnen weer tv kijken.

piens

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb met enige regelmaat hetzelfde probleem. Bij mij werkt alles goed als ik de C7 uit het netwerk haal en de Next weer reset. Dus toch een probleem met de C7 ???

Heeft overigens maanden probleemloos gewerkt, komt de laatste tijd ineens weer voor. Is er een relatie met de laatste update van de Next naar 4.25 ????

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hier ook hetzelfde probleem, al maanden lang. Steeds valt de EPG uit, beginnend bij de SBS-groep en kort daarna bij de NPO zenders. Heb probleem al eerder gemeld bij Ziggo. Ondertussen is mij een nieuwe Next aangeboden, die nog moet komen. Hoop dat dat de oplossing is. Mijn Next is direct verbonden met de Connect die op 1 meter afstand staat. (bedraad aangesloten). De Connect staat direct bij de hoofdaansluiting. Alles bedraad en kwalitatief goede kabels gebruikt. Fabrieksreset, harde reset, opnieuw opstarten, kabels er uit en er weer in en dat iedere week opnieuw. Dan werkt het even en twee dagen later valt de EPG weer uit en soms ook het 4k signaal bij Love Nature. Het probleem komt dus veel vaker voor, maar niet iedereen zal het melden.

Ik hoop dat de nieuwe Next de oplossing biedt.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 349Likes

Vervelend om te vernemen dat jij hiermee ook problemen ervaart @A3drie!  
Hoe staat het er momenteel voor? 

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe Next afgelopen vrijdag ontvangen. Aangesloten. Geïnstalleerd. Alles werkt zoals het hoort. Wel even afkloppen. Hij draait nu sinds vrijdagmiddag en het is nu maandagmiddag. Tot nu toe gaat het uitstekend. Zelfs m'n cloudopnames staan nog online.

Gianna
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2554Posts
  • 180Oplossingen
  • 349Likes

Fijn om te lezen, @A3drie!  Bedankt voor de terugkoppeling en als er iets is weet je ons te vinden! 

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Nieuwe Next werkt nu precies een week goed, tot vandaag. Vandaag opnieuw geen EPG bij NPO en SBS zenders. Next een halve minuut van de stroom gehaald en weer gestart. Geen EPG. Toen alle netwerkkabels maar weer uit de Connect gehaald, behalve die van de Next. Weer eerst de stroom van de Next er af en daarna weer gestart. Direct wordt de EPG (NPO / SBS) weer gevuld. Het probleem is dus niet opgelost. Heeft het nu met IPv6 te maken? Hoever is Ziggo met het onderzoek naar dit probleem dat toch veel vaker voor komt dan gedacht. 

Voor de volledigheid: ik heb wel elders in huis een C7 / Ziggo wifibooster, maar die zit op een andere netwerkkabel aangesloten. De Next heeft een directe bekabelde verbinding (1 meter kabel) naar de Connect. In totaal zijn er meer dan 25 apparaten verbonden met de Connect, maar nogmaals: de Next heeft een eigen kabel zonder switch er tussen en direct aangesloten op de Connect. Ziggo Alex heeft zich ook al uitvoerig met mij bezig gehouden. We dachten de oplossing gevonden te hebben met een nieuwe Next, maar ze hebben allemaal hetzelfde probleem, maar wel vreemd dat het zich niet bij iedereen openbaart. In ieder geval kan de Next niet overweg met meer apparaten in het netwerk, maar wat is de oorzaak?

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

@A3drie Heel frustrerend dat het probleem weer optreedt, ondanks een nieuwe Next box. Begrijp ik goed dat op elk tijdslot op deze specifieke zenders ‘geen EPG’ zichtbaar is? Mocht je willen uitsluiten of IPV6 het probleem is, dan kan ik IPV4 voor je instellen. Uiteraard is het aan jou of je groen licht geeft.

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik wil wel kunnen beschikken over ipv6, dus uitschakelen lijkt mij niet toekomstbestendig als alle moderne apparatuur over gaat op dit protocol. Als ipv6 de oorzaak is dan moet er een software update komen. Ik denk echter dat het niet alleen ipv6 is, maar een combi van een Ziggo C7 wifibooster in het netwerk met ipv6. Wellicht veroorzaakt dit een stoorsignaal op de kabel.

Ik heb bij Ziggo een nieuwe wifibooster in bestelling staan sinds juli (Ze schijnen even moeilijk leverbaar te zijn). Ik heb het type wifibooster besteld voor een bekabelde verbinding, zo één die heel veel lijkt op de Connectbox. Die is in ieder geval geschikt voor ipv6. Dus kijken of het daarmee opgelost is. Ondertussen heb ik al weer EPG sinds vrijdag. Dus al weer vijf dagen. De vorige keer trad de storing na een week op. Maar het valt mij op dat wanneer de EPG uitvalt deze terugkomt als ik andere bekabelde verbindingen via ethernet (waaronder de C7) uit de Connectbox verwijder en alleen de Mediabox Next aangesloten laat. Er is dan wel een herstart nodig van de Next, maar daarna is de EPG weer meteen gevuld. Het betreft dan alle komende programma's van de SBS groep en/of van de NPO zenders. Er zijn al meer mensen in het forum die denken dat het te maken heeft met de C7, die al wat jaren oud is. Bij mij staat de C7 op een andere etage in huis en heeft een eigen kabel vanaf de Connectbox via een switch. De Next heeft een eigen bekabelde verbinding met de Connectbox en staat op zeer korte afstand van de Connect en het hoofdaansluitpunt in huis.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

Daar heb je ook helemaal een punt, @A3drie. De nieuwe wifibooster is inderdaad moeilijk leverbaar, maar deze had je normaliter al in huis moeten hebben. Er is echter een andere reden waarom je de booster nog altijd niet hebt ontvangen. Dit komt omdat je al een wifibooster via internetkabel in bezit hebt. Per klantnummer kun je namelijk slechts 1 type wifibooster onder je klantkaart geregistreerd hebben, waardoor de bestelling niet kan doorgaan. 

Er schiet me iets te binnen met betrekking tot het EPG probleem. Heb je de utp kabel van je switch naar je wifibooster aangesloten in de blauwe WAN poort of een gele LAN poort? 

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alle netwerkpoorten zijn in gebruik en de hoofdkabel is op blauw aangesloten geheel conform de handleiding.

Waarom kan ik geen wifibooster kopen? Het verbaast mij dat ik dat op deze wijze moet vernemen. Iemand die nieuw klant wordt krijgt er zelfs drie aangeboden. Ik heb er trouwens twee besteld bij Ziggo, want dat kon volgens een van uw medewerkers toen ik er om vroeg. Maar ik moet toch minimaal 1 nieuwe bedrade wifi booster kunnen kopen, als die geen problemen geeft met ipv6. De oude wordt dan niet meer gebruikt. De C7 is al van jaren geleden. Dan zou ik volgens de richtlijnen dus nooit een nieuwe kunnen kopen bij Ziggo, terwijl ze bij iedere online shop direct gekocht kunnen worden.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

Helder! Dan hebben we het probleem gevonden. Er speelt namelijk een incident, waarbij de C7 wifibooster op de blauwe WAN is aangesloten en opgenomen in het netwerk. Klanten woonachtig in het voormalig Ziggo gebied met een: Mediabox Next, Compal Connectbox, Full DS of DS-lite profiel en een TP-link wifibooster, kunnen op de Next de foutcode CS1028 te zien krijgen, de box kan blijven hangen in het installatiescherm, of de EPG-gids kan niet worden niet geüpdate. 

Een workaround is de UTP kabel die van de switch naar de booster loopt, los te halen uit de blauwe (WAN) aansluiting op de TP-link en te verbinden op een van de vier gele (LAN) aansluitingen. Geef hierna het modem een reset en wacht tot deze weer online is. Geef de Mediabox Next hierna een reset. Hierna is het probleem opgelost. 

Wat betreft de wifibooster. Per type mag je maximaal 1 van in bezit hebben. Dus 1x een wifibooster via stopcontact en 1x een uitbreidingsset, 1x een wifibooster via internetkabel en 1x een Deco M4 Mesh set. Je zou een nieuwe wifibooster kunnen kopen, maar dan moet de huidige wifibooster administratief eerst verwijderd worden onder jouw klantkaart. Alleen op die manier is het te realiseren. 

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt voor dit uitvoerige antwoord. Nu is eindelijk duidelijk waardoor het probleem ontstaat. Ik kon de nieuwe Next inderdaad niet zelfstandig door de installatieprocedure loodsen. Er gebeurde op een bepaald moment niets meer en toen moest ik ook al resetten en alle kabels uit de Connect halen behalve die van de Next.

Ik heb nu de kabel vanuit de switch in een van de gele bussen gestoken van de C7 en moet de Connect nog resetten en daarna de Next, maar mijn vrouw kijkt momenteel tv dus dat is nu een probleem, maar volgt straks wel.

Toch zou ik graag in aanmerking komen voor een nieuw accesspoint en dan wel die witte (voor bekabelde aansluiting met 4 extra netwerkpoorten) die zoveel lijkt op de Connect. Van mij mag na levering dan de C7 administratief verwijderd worden. Het is mijn eigendom dus ik moet hem zelf afvoeren t.z.t., maar hij is oud. Kunt u dat voor mij regelen. Mijn gegevens zijn bekend. Hartelijk dank.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

Dat verklaart inderdaad een hoop! Graag gedaan, @A3drie.

Ten aanzien van de wifibooster constructie. Het is niet gebruikelijk en uitzonderlijk, hoe ik het heb voorgesteld. Desalniettemin ga ik een poging wagen. Je voorkeur gaat weer uit naar een koopvariant, begrijp ik? De wifibooster heeft overigens het zelfde aantal UTP poorten als de C7.

A3drie

Level 4
  • 44Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Mijn voorkeur gaat inderdaad uit naar de koopvariant. Ik hoor graag of het lukt.

Ondertussen de Connectbox opnieuw opgestart en daarna de mediabox next. Ik merkte dat ik achter de C7 geen internet meer had en ook zender 205 (Love Nature in 4 K) gaf aan dat er geen internetverbinding was. Toen nog maar een keer de Connect van de stroom gehaald en opnieuw gestart en nu werkt alles zo te zien.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4531Posts
  • 597Oplossingen
  • 2272Likes

Top! Ik doe mijn best voor je. Dit is niet binnen 1 dag gerealiseerd, maar ik houd het in de gaten. Je ontvangt, mocht de bestelling gelukt zijn, automatisch een e-mail met een bevestiging.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic