Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Jocola wrote:
Ik ben wel bereid mijn TV instellingen te delen
Jocola wrote:
De Next is qua bediening, snelheid en stroomverbruik een verademing t.o.v. van
de Horizon.
Uiteraard ben ik wel van mening dat er hier en daar door Ziggo nog wat aan de
Next moet worden bij gesleuteld.
AoxoMoxoA wrote:
DON PAPA , goed initiatief!
Redelijk tevreden, alleen niet zo goed als met Box XL en dat is toch wel een onverwachte teleurstelling.
Samsung (UE49)KS7000
DON PAPA wrote:
In deze topic zou ik graag de TV instellingen met elkaar delen, waar je de beste resultaten mee ervaart in samen werking met de Next box. Zodat andere die zo'n zelfde TV hebben dit ook eens kunnen uitproberen, om te kijken hoe zij die instellingen ervaren op hun TV.
Ik zal zelf de aftrap geven voor mijn Samsung Qled (2018 model)
Mijn beeld instellingen staan op:
ECO oplossing staat op:
HDMI UHD Color staat: AAN
Ik ben wel benieuwd naar jullie beeld instellingen, hou er rekening mee dat als je de instellingen van je TV veranderd, je dit ook echt even een half uurtje moet geven om te wennen, want je bent gewent aan een bepaald beeld, dus geef het echt even de tijd...
Nog even voor de duidelijkheid, met bovenstaande instellingen heb ik nog steeds geen perfect beeld met de Next, maar dit geeft bij mij wel het beste resultaat tot nu toe.
RuudVoeten wrote:
Wat ik wel zie is dat de kleurtint op warm1 staan. Over het algemeen wordt er dan extra rood toegevoegd wat naar mijn idee en ervaring niet bevordelijk is voor mooi beeld.
Reset de tv instellingen en speel alleen met de instellingen, kleur, achtergrondverlichting, contrast en helderheid. Succes
DON PAPA wrote:RuudVoeten wrote:Bedankt voor de tip, als ik de standaard beeldmodus (Film) neem van de TV dan staat hij standaard op kleurtint "Warm2" ingesteld, dit geeft inderdaad een te veel aan rood, vandaar dat ik hem al had terug gezet naarkleurtint "Warm1". Maar ik zal de kleurtint ook eens naar "Standaard" zetten, om te kijken hoe het dan is. Aan de andere instellingen ga ik even niet te veel veranderen, want binnenkort wil ik toch iemand langs laten komen voor een ISF calibratie van mijn scherm zodat ik zeker weet dat alles 100% goed staat afgesteld. Dan worden ook alle bronnen (extra apparatuur: Next & Apple TV) apart afgesteld, zodat ik zeker weet dat elke bron de juiste beeld instellingen heeft. Ik wil alleen nog even wachten tot er duidelijkheid komt vanuit Ziggo wat ze nog aan de beeldkwaliteit van de Next gaan veranderen/doen...
Wat ik wel zie is dat de kleurtint op warm1 staan. Over het algemeen wordt er dan extra rood toegevoegd wat naar mijn idee en ervaring niet bevordelijk is voor mooi beeld.
Reset de tv instellingen en speel alleen met de instellingen, kleur, achtergrondverlichting, contrast en helderheid. Succes
DON PAPA wrote:
In deze topic zou ik graag de TV instellingen met elkaar delen, waar je de beste resultaten mee ervaart in samen werking met de Next box. Zodat andere die zo'n zelfde TV hebben dit ook eens kunnen uitproberen, om te kijken hoe zij die instellingen ervaren op hun TV.
Ik zal zelf de aftrap geven voor mijn Samsung Qled (2018 model)
Mijn beeld instellingen staan op:
ECO oplossing staat op:
HDMI UHD Color staat: AAN
Ik ben wel benieuwd naar jullie beeld instellingen, hou er rekening mee dat als je de instellingen van je TV veranderd, je dit ook echt even een half uurtje moet geven om te wennen, want je bent gewent aan een bepaald beeld, dus geef het echt even de tijd...
Nog even voor de duidelijkheid, met bovenstaande instellingen heb ik nog steeds geen perfect beeld met de Next, maar dit geeft bij mij wel het beste resultaat tot nu toe.
Bedank voor het delen heeft mijn op weg geholpen
Petertje001 wrote:DON PAPA wrote:Bedank voor het delen heeft mijn op weg geholpen
Ik heb inmiddels nog wat kleine aanpassingen gedaan, ik zal morgen als ik tijd heb even mijn settings zoals ik het nu heb staan posten
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.