Opgelost! Ga naar oplossing.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
MaxH wrote:
Wat klopt hier niet?
Persoonlijke smaak vs. ISF-kalibreren.
Geen idee, ik leguit dat als je op het oog de TV afstelt, dat je dit dan ook alleen maar kan doen op “jouw” persoonlijke smaak, wat zeker niet inhoud dat alles ook juist staat ingesteld. En als je dit laat doen door ISF-kalibreren het wel optimaal staat ingesteld voor jouw kijkomgeving, en dat wil weer niet zeggen dat je dit ook persoonlijk mooi zal vinden. Maar aangezien ik al verschillende ervaringen heb met ISF-Kalibratie (oude TV's), wat mij persoonlijk zeer is bevallen, kies ik hier dus voor
dit zijn voor mijn Sony tv 43xg8399 uit 2019 beste instelingen
Ik ben blijven testen tot dat ik beste uit me tv kreeg
Beeldmodus bioscoop pro
Helderheid 50
Scherpte 60
Kleurtemperatuur Neutraal
Contrast 95
Kleur 52
Zwartniveau 19
Opties
Auto Picture Mode auto
Gamma 0
Black Adjust uit Contrast Enhancer uit
Kleurtemp. 0
Live Color uit
Reality Creation auto
Random NR uit Digital NR uit
Smooth Gradation uit
Film Mode hoog
HDR Mode auto HDMI Video Range auto Kleurruimte auto
Op mijn Sony KD55A89 OLED TV:
Beeldinstelling: gebruiker
Helderheid: max
Gamma: 0 (of -1)
Kleur: 48 (standaard = 50, maar een paar puntjes minder geeft een wat rustiger en meer naturel beeld)
Lichtsensor: uit
Piekverlichting: midden
Kleurtemperatuur: Expert1 (dan krijg je de meest natuurlijke huidtinten)
Live color: uit
Scherpte: 60 (standaard = 50)
Geav. contrastoptimalisatie: uit
Motion flow: handmatig, vloeiend 1, helderheid 1
Ruisonderdrukkers uit
Vloeiende beelden: laag
Op de Next: resolutie: 1080p (de tv doet dan de upscaling).
Maar ik vind het beeld nog niet echt scherp (van dichtbij zeker niet!). Kan ook aan de grootte van het beeldscherm liggen en het gewend geraakt zijn aan 4K op bijvoorbeeld Netflix.
Philips 58PUS7304
HDMI - Optimaal
Next instellingen: Beeld Automatisch
Audio: Volgen
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.