KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Wat te doen als met de Next de ondertiteling een keer niet werkt

In het geval je een zender bekijkt met de Next en de ondertiteling niet in beeld is,
kun je dat eenvoudig herstellen door de microfoontoets ingedrukt te houden en het commando "ondertiteling" uit te spreken. Uiteraard kun je het ook uitzetten.
9 Reacties 9
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes
Hele goede tip ??
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Ja Dave- , ik kwam er vanmorgen bij toeval achter dat na zappen en terugkeer naar de zender waar ik eerst naar keek, dat de ondertiteling foetsie was. Omdat ik toch aan het experimenteren was dacht ik de voice control daarmee te proberen en voilá. Het kan ook handig zijn voor bijvoorbeeld mensen die de Engelse taal goed beheersen en een Engelse zender bekijken, om de in hun ogen irritante ondertiteling uit te zetten zonder nodeloos gezoek en gescroll door de diverse menu's.

Was vergeten te vermelden dat het uitzetten gebeurt door het prevelen van de toverspreuk "ondertiteling uit".:wink:
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Kijk dat zijn mooie tips KBX458
KBX458
Topicstarter
Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes
Dat zou ook mogelijk moeten worden gemaakt voor doven en slechthorenden voor Nederlands gesproken programma's. Maar dat kan (nog) niet. Misschien dat dat nog kan worden gerealiseerd in een update.
79brouwer

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bij mij doet de ondertiteling het ook regelmatig niet. De knop microfoon indrukken en ''ondertiteling" zeggen werkt niet. Op dit moment het ik het probleem op rtl5

 

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Goedemiddag @79brouwer! Welkom op de Ziggo Community! 

Wat jammer dat je ondertiteling het niet doet. Je kunt de ondertiteling eens instellen met deze stappen. Werkt het dan wel? 

rickentanja

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als ik de microfoontoets ingedrukt hou en opnamen inspreek dan zegt hij "DIT KAN IK HELAAS NIET VOOR JE DOEN" 

 

Danitsja
Community Moderator
Community Moderator
  • 1327Posts
  • 140Oplossingen
  • 785Likes

Goedemiddag @rickentanja, dit is een oud topic waar je onder reageert, maar wat vervelend dat de ondertiteling niet meewerkt. Vooral de melding: Dit kan ik helaas niet voor je doen, wel potverdrie, hij moet het gewoon voor je uitvoeren. Laten we samen hiernaar gaan kijken en uiteraard ook oplossen.

Hoe is de mediabox met het internet verbonden? Via een ethernet kabel of via de wifi? 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9762Posts
  • 581Oplossingen
  • 2657Likes

@Danitsja 

 

@rickentanja 

heeft een probleem dat hij/zij via voice control geen opname kan starten maar een foutmelding krijgt

gezien het topic over ondertiteling gaat lijkt mijn dat off-topic en is het beter dat hij/zij een eigen topic aanmaakt

Uitgelicht topic