1
Vraag
2
Reacties
janneman79

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat moet ik doen als ik het AOP wil verplaatsen?

Goedemiddag,

Ivm een verbouwing en het isoleren van onze woning zou ik graag het AOP kastje verplaatst zien. Deze komt nu in het midden van de kamerwand binnen, wat niet heel handig is. Ik zou hem graag willen (laten) verplaatsen naar de meterkast, zodat hij uit het zicht is. Het voorwerk heb ik gedaan, er ligt een buis en de doorvoer naar de meterkast is ook klaar. Het gaat alleen om een verlenging van ongeveer 10 meter, dus kabels verbinden en het kastje in de meterkast plaatsen/aansluiten.

Als ik het AOP op deze plek laat zitten dan zal hij verder naar voren moeten ivm een voorzetwand met isolatie die ik daar ga plaatsen. Hij moet dus hoe dan ook verplaatst worden.

Ik heb voor het starten van de verbouwing contact gezocht met Ziggo en in eerste instantie zou een monteur de groene kabel kunnen verlengen voor ongeveer 60 euro. Dit zou ik een goede oplossing vinden.

Nu ik het er aan toe heb, heb ik opnieuw contact gezocht met Ziggo en wordt ik doorverwezen naar mijnaansluiting.nl en wordt er gezegd dat de eerstgenoemde mogelijkheid niet kan. Een aanvraag via mijnaansluiting.nl brengt hele andere kosten met zich mee, vandaar dit bericht.

Ik heb al het één en ander gelezen op dit forum, maar ben benieuwd hoe mijn probleem opgelost kan worden.

Ik zou graag weten hoe anderen dit aangepakt hebben en wat er (ondanks bericht Ziggo) misschien toch mogelijk is. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2386Oplossingen
  • 16834Likes

Verplaatsen van het AOP valt niet onder de reguliere werkzaamheden en wordt over het algemeen dan ook niet door een Ziggo-monteur uitgevoerd. Het is voor klanten niet meer toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de huisaansluitkabel of het AOP. Het aanvragen van een verplaatsing via mijnaansluiting.nl is de 'officiële' route. Eerder kon dit via hoofdaansluiting.nl aangevraagd worden, maar deze site stuurt tegenwoordig door naar mijnaansluiting.nl.

Bekijk in context

2 Reacties 2
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 33199Posts
  • 2386Oplossingen
  • 16834Likes

Verplaatsen van het AOP valt niet onder de reguliere werkzaamheden en wordt over het algemeen dan ook niet door een Ziggo-monteur uitgevoerd. Het is voor klanten niet meer toegestaan om wijzigingen aan te brengen aan de huisaansluitkabel of het AOP. Het aanvragen van een verplaatsing via mijnaansluiting.nl is de 'officiële' route. Eerder kon dit via hoofdaansluiting.nl aangevraagd worden, maar deze site stuurt tegenwoordig door naar mijnaansluiting.nl.

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 691Posts
  • 66Oplossingen
  • 291Likes

Dag @janneman79! Een aardig klusje voor ogen dus! Tobias heeft je al aangegeven waar je terecht kan om de aansluiting te verplaatsen. Is het nog gelukt met de aanvraag? We horen het graag van je. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic