1
Vraag
2
Reacties
Se7en

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wat is nodig om op tweede TV (=UHD) ook UHD te kunnen kijken?

Heb een tweede TV gekocht , deze is UHD. Wat voor Ziggo-apparatuur moet ik hebben om UHD te kunnen kijken.

Eerste HD-TV zit op kabel via CI kaart. Heb een tweede CI kaart voor ev gebruik op tweede TV. Wil LAN kabel leggen naar 2e TV.

Huidig Ziggo TV-abo is zonder media box (gebruik Ci-kaart).

47 Reacties 47
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Se7en Die iemand kon ook alles in UHD ontvangen op de 2e Next, want opnames en replay die via LAN gaan, daar komt ook UHD overheen, heb ik zelf getest hier.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert Niet live kunnen kijken valt toch onder de noemer beperkt, en zonder coax kabel, geen dvb-c dus geen F1 in UHD een 2e beperking, kortom wat is hier onjuist aan? 

En @Se7en hoeft geen 2e Next lees het start bericht nog eens op de 1e TV is een CI module in gebruik. Kortom wat de topic starter wil kan nu al, als deze bereid is een duurder TV abonnement af te sluiten. 

 

 

Als Ziggo mij een Next en/of vernieuwde MBXL stuurt wil ik die best aan de tand voelen, ik ga daar (nog) geen duurder abonnement voor afsluiten.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Se7en  schreef:

Rowi: Met enkel een lan aansluiting kan je de F1 niet in UHD zien

Bert: Er is iemand die heeft het weken uitgeprobeerd om alleen via LAN te kijken en dat is gelukt.

Moet ik een munt opgooien om te zien wie gelijk heeft?

 


De Next kan je instellen op 4K dan worden alle HD kanalen geupscaled. De F1 komt via een DVB-C kanaal binnen, wil je dat in native uhd zien is echt een coax kabel nodig, anders kijk je naar upscaled HD beeld. Dan kan je net zo goed de CI module in de tweede TV stoppen, ook dan is een coax kabel nodig, en zal de TV dat HD beeld ook upscalen naar uhd.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@RoWi. "geen dvb-c dus geen F1 in UHD een 2e beperking, kortom wat is hier onjuist aan? "

F1 is in UHD met replay en vanuit bewaard te bekijken blijkt uit de praktijk.

 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ne hoor, @Se7en je hoeft geen muntje op te gooien.

@RoWi. heeft geen Next in gebruik en geeft, zonder enige ervaring met de Next, niet juiste informatie over de Next.

Diegene die hem uitgeprobeerd heeft en ik hadden/hebben de Next al vanaf juni 2018 en hebben er van alles en nog wat mee uitgeprobeerd.

 
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De conclusie blijft: 

De Next werkt vrijwel helemaal volledig zonder coaxkabel, alleen helemaal live kijken niet, maar wel met een vertraging van 3 minuten via, de pauze knop met 3 minuten achter lopen, replay of opname in HD en UHD.

 

Programma's inplannen en bewaren en kijken werkt prima evenals de apps, on-demand en alle Movies en Series.

 

Dus het kan prima wat TS wil, als een 2e Next geleverd gaat worden aan klanten.

 
 
Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste mensen, ik wil dit topic eindigen. Weet niet hoe en doe het maar als reactie op mijn eigen vraag.

De vraag was (dacht ik) duidelijk, maar ik kreeg ook te lezen dat:

1-Voor UHD ontvangst een Next nodig is.

2-Dat je die alleen krijgt bij een duur abo.

3-Dat je dan nog maar 2 kanalen in UHD ziet.

 

Als antwoord op de vraag kreeg ik te lezen dat:

4-Dat wat ik wil vermoedelijk kan via een Extender

5-Dat het ook zonder extender zou moeten kunnen alleen zijn de (Super) Experts het daar onderling niet over eens.

Dus:

Ik blijf de F1 voorlopig nog wel zien in HD.

en blijf films zien via de DVD maar 

ga ook films zien via de kabel (Netflix & co)

        Oh ja ook daar kreeg ik ongevraagd advies over: welke abo's ik dan moest hebben.

 

Tot volgend jaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Se7en schreef: "5-Dat het ook zonder extender zou moeten kunnen alleen zijn de (Super) Experts het daar onderling niet over eens."

 

Het zou moeten kunnen met wel of geen extender is niet door mij geschreven.

Ik heb geschreven dat de Next vrijwel geheel zonder coax is te gebruiken met alleen een LAN aansluiting.

 
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic