1
Vraag
2
Reacties
Se7en

Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Wat is nodig om op tweede TV (=UHD) ook UHD te kunnen kijken?

Heb een tweede TV gekocht , deze is UHD. Wat voor Ziggo-apparatuur moet ik hebben om UHD te kunnen kijken.

Eerste HD-TV zit op kabel via CI kaart. Heb een tweede CI kaart voor ev gebruik op tweede TV. Wil LAN kabel leggen naar 2e TV.

Huidig Ziggo TV-abo is zonder media box (gebruik Ci-kaart).

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste mensen, ik wil dit topic eindigen. Weet niet hoe en doe het maar als reactie op mijn eigen vraag.

De vraag was (dacht ik) duidelijk, maar ik kreeg ook te lezen dat:

1-Voor UHD ontvangst een Next nodig is.

2-Dat je die alleen krijgt bij een duur abo.

3-Dat je dan nog maar 2 kanalen in UHD ziet.

 

Als antwoord op de vraag kreeg ik te lezen dat:

4-Dat wat ik wil vermoedelijk kan via een Extender

5-Dat het ook zonder extender zou moeten kunnen alleen zijn de (Super) Experts het daar onderling niet over eens.

Dus:

Ik blijf de F1 voorlopig nog wel zien in HD.

en blijf films zien via de DVD maar 

ga ook films zien via de kabel (Netflix & co)

        Oh ja ook daar kreeg ik ongevraagd advies over: welke abo's ik dan moest hebben.

 

Tot volgend jaar.

Bekijk in context

47 Reacties 47
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

UHD is toch 4k? Dat kan alleen via een Next box. Met een CI+ module en bijbehorende smartcard kunt een groot deel van het pakket in HD ontvangen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Je kunt per next op 1 TV 4k kijken. Op dit moment wordt er maar 1 next per consumenten abonnement geleverd.

Het 4k aanbod is overigens zeer beperkt.

 

Met streaming diensten (netflix oid.) kun je wel 4k kijken op elke TV.

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Kan deze Next box op een LAN kabel worden aangesloten? Er is geen coax aansluiting in de buurt van de tweede TV.

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

4k (eigenlijk 4K) is een professionele productie en cinema standaard (4096x2160)

UHD is een consumenten standaard (3980x2160)

Dus nee, 4K is geen UHD.

Pineapple

Level 16
  • 1712Posts
  • 179Oplossingen
  • 681Likes

Lees op https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/ontvangers/specificaties-mediabox-next meer over het installeren en de specificaties van de Mediabox Next. 

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Had ik al gedaan (handleiding gelezen) en daarin staat dat Next op coax EN LAN moet worden aangesloten. Coax kan niet (te lange [plm 20 m]) kabel nodig). 

Dus blijft de vraag of Next ook werkt op alleen LAN om UHD signaal te ontvangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

"Dus blijft de vraag of Next ook werkt op alleen LAN om UHD signaal te ontvangen."

 

Er is iemand die heeft het weken uitgeprobeerd om alleen via LAN te kijken en dat is gelukt.

Het enige wat niet kan is live kijken, omdat dat via de coax kabel en de DVB-C tuner gaat, maar replay, opnames, werken uitstekend en kun je doorspoelen tot bijna 3 minuten voor het live beeld.

Movies en series en apps werken ook prima.

 
anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9764Posts
  • 581Oplossingen
  • 2658Likes

ziggo levert met een ci+ module geen UHD

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ziggo levert geen UHD via DVB-C. 

 

De enige ontvanger die bij Ziggo UHD kan ontvangen is de Next. UHD bij Ziggo wordt gedistribueerd via IPTV en niet via DVB-C. De Next is dan ook een hybride tv-ontvanger die beide systemen kan ontvangen.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Kanaal 14 wordt wel via dvb c verstuurt, echter met een codering die alleen via de next te decoderen is.

Een gewone dvb tuner kan er niets mee.

 

Love nature is wel een ip stream.

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb dus een Next nodig. Werkt de Next als hij alleen is aangesloten op een LAN kabel. Coax kan niet (meer dan 20m lange kabel nodig).

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik vroeg welke apparatuur ik nodig heb. 

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik heb dus een Next nodig. Werkt de Next ook als hij alleen op een LAN kabel is aagesloten? Coax kabel wordt te lang om te kunnen gebruiken.

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Hoe kom ik met die iemand in contact en weet je ook of die iemand ook UHD kon ontvangen?

Se7en
Topicstarter
Level 4
  • 25Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ik vroeg niet wat niet kan, maar welke apparatuur ik nodig heb die wel werkt

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

@Se7en "Coax kan niet (meer dan 20m lange kabel nodig)."

 

Waarom niet?

Ik heb hier ook een 20 meter coaxkabel liggen in het huis.

RoWi.

Level 20
  • 18189Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Se7en 

Kort gezegd, voor de eerste activering is een coax en lan of wifi aansluiting nodig, daarna kan het zonder coax, enkel kan je dan niet live kijken, alleen uitgesteld. 

De vraag die je moet stellen is welk abonnement je nodig hebt!

De Next wordt enkel geleverd bij het duurste TV abonnement ( TV Max) en voor de twee UHD kanalen, waarvan 1 enkel de F1 is dat de afweging of dat de kosten waard is. Met enkel een lan aansluiting kan je de F1 niet in UHD zien, kortom dan blijft er maar 1 kanaal over. Ik ga ervan uit dat je nu TV Start afneemt.

 

Wat je verder nodig hebt wil een UHD/4k tv echt nut hebben is het duurste Netflix abonnement, of een abonnement bij Amazon Prime of Disney+, Ziggo heeft ook nog wat on demand titels.

 

Waar het op neer komt de eerste 5 jaar of langer is voor reguliere TV UHD nog ver weg, HD is nog maar net ingeburgerd. Ziggo geeft niet eens HD door voor hun Smart TV app.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes

Ter info: Ziggo Sport Formule1 4K wordt via DVB-C gedistribueerd.

Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes

mijn coaxkabel is ook ongeveer 20 meter lang. Op mijn next box is het signaal goed, zelfs zonder versterking.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic