1
Vraag
2
Reacties
Kwades

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wat is er mis met Smartcard Nummer: 104****

 

En uitsluitend met deze smartcard. Elke keer als ik mijn mediabox 5200 inschakel krijg ik foutmelding E37-32 (normaal gesproken verbindingsprobleem). Zenders opnieuw ophalen op de mediabox levert 0 (nul) zenders op, dus toch een mogelijk verbindingsprobleem. Op onze tv in de huiskamer hebben wij geen enkel probleem, die verbindt echter via een CI+-module.

 

Ik ben er inmiddels achter dat als ik via MijnZiggo - Televisie - Smartcard Nummer: 104*** - zenders "opnieuw ophalen" dan kan ik 5 minuten later gewoon alle zenders bekijken. Er is dus blijkbaar geen connectieprobleem. Enige handicap is dat ik deze workaround iedere dag moet herhalen.

 

De servicedesk kan mij niet verder helpen, voor elke medewerker die ik aan de lijn krijg is dit nieuw. Zij wijzen steeds op het opnieuw ophalen van zenders op de mediabox maar dat lost het probleem niet op. Via MijnZiggo echter wel.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedeavond @Willem-A1 en @Bert, een laatste statusupdate.

 

Ik was overtuigd van jouw oplossing, het is 2 dagen goed gegaan en daarna was ik weer terug bij af.  Jouw methode nogmaals uitgevoerd maar helaas, geen zender te ontvangen.

 

Ik ben blijven geloven dat het niet aan de verbinding ligt omdat ik in totaal 3 smartcards heb en alleen met deze specifieke doen zich de problemen voor. Totdat ik tot de conclusie kwam dat het wel een niet aan de smartcard ligt maar aan de mediabox. En  ja hoor, tijdens een kop koffie bij de buurman kwam dit punt aan de orde en laat hij pas geleden een nieuwe Next hebben gekregen. Dus had hij een mediabox 5200 staan die ik mag uitproberen.

Probleem opgelost zoals ik het nu zie maar dat dacht ik ook van jou oplossing. Ik bekijk het nog twee dagen en dan kan ik dit onderwerp sluiten.

 

Dank voor jouw aandacht voor mijn probleem ook dank aan @Bert voor zijn snelle reacties.

Bekijk in context

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Kwades 

toch wel bijzonder dan dat de optie die ik noemde wel werkte. Maar het kan natuurlijk ok aan de Humax zelf liggen. Ik zie het niet vaak, maar de kaartlezer wil het soms wel laten afweten. Maar wat ik dan wel weer vreemd vindt, is dat het 'ophalen van de zenders' via je 'Mijn Ziggo' wel weer even werkte. 

Maar als je meerdere smartcards hebt, kan je natuurlijk altijd nog een andere in de eigen 5200c plaatsen. Desnoods sluit je deze ook op een andere plaats aan, om uit te testen, tenzij je dat natuurlijk al had gedaan. 

Maar ik zou het wel prettig vinden als je ons nog even op de hoogte houdt. Laat het topic dus ook niet te snel sluiten.

Veel succes.

Groet, Willem

Bekijk in context

15 Reacties 15
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos waar de Humax op aangesloten zit?

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Als je echt een ontvangstprobleem hebt, werkt het ophalen van de zenders in je 'Mijn Ziggo' ook niet. Maar desondanks is het goed alles eens goed na te kijken. Sluit de Humax anders eens aan op de plaats waar nu gebruik wordt gemaakt van de CI module, of, nog beter; rechtstreeks op het AOP. 

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Willem-A1 en @Bert , dank voor jullie snelle reactie. Gezien alle antwoorden op alle vragen in deze community is het voor jullie blijkbaar een levenstaak. Complimenten.

 

Ik wil morgen met alle plezier foto's opsturen, de aansluitingen zijn vorig jaar door een Ziggomonteur uitgevoerd. Ik wil op elk andere coaxaansluiting uitproberen, zelfs op het AOP als jullie willen. Maar mijn punt gaat over de specifieke opmerking van Willem-A1: "Als je echt een ontvangstprobleem hebt, werkt het ophalen van de zenders in je 'Mijn Ziggo' ook niet".

 

En dat is nu juist HET punt, ik heb 10 minuten geleden wederom aangetoond dat mijn stappenplan werkt, desnoods maak ik een video voor jullie. Ik haal via MijnZiggo voor deze smartcard de zenders opnieuw op en na 5 minuten heb ik weer alle zenders op mijn mediabox beschikbaar.

 

Dat is juist wat niemand kan bevatten.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Kwades dat is ook vreemd. Normaal gesproken hoef je de zenders ook zelden of nooit opnieuw op te halen. Dat doe je alleen als je bv. ineens zenders mist. 

Maar toch zou je ook dit eens kunnen proberen:

-Haal eerst een 20 tal minuten de spanning geheel van het apparaat. Doe dit niet korter!
-Verwijder meteen na het spanningsloos zetten alle kabels en de smartcard.
-Sluit na 20 minuten de kabels weer aan, maar plaats de smartcard nog niet.
-Schakel de spanning weer in, en stel direct nadat je het apparaat hebt ingeschakeld, en deze is opgestart, deze terug naar de fabriekstand. let op! Hierbij dient ook de schijf te worden geformatteerd. Doe dit na de herinstallatie nogmaals.

 

-->Dat betekent wel dat opnames en andere bestanden die er op staan verloren gaan. Sla deze stap dus over als je de opnames niet kwijt wilt!

-Installeer de decoder opnieuw met de juiste gegevens en haal deze eventueel van de energiespaarstand in het menu, onder energiebeheer. Je kan daar desgewenst ook het automatisch uitschakelen uit zetten.
-Plaats de smartcard zodra de decoder een cardfout meld, of als de decoder weer geheel is opgestart.
-Controleer of er een update mogelijk is (is de optie grijs en niet aanklikbaar, dan heb je de laatste versie, maar de Humax zal eigenlijk zelf een melding achterlaten als er een nieuwe versie aanwezig is).

* ook het af en toe formatteren van de harde schijf is zeer aan te raden. Met bovenstaande verhelp je echter de aanwezige software issues al, maar met het formatteren voorkom je ook issues voortkomend uit de harde schijf. Maar dat betekent wel dat je daarmee alle bestanden op de schijf blijvend wist. Breng deze dus in veiligheid als je deze wilt bewaren.

Ondersteuning Humax/Quantis electronics

 

 

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Willem, jouw methode werkt. Alle zenders worden zelfs de eerste keer zonder probleem gevonden. Toch volgens jouw stappenplan een tweede maal opnieuw geïnstalleerd, ik heb alle zenders tot mijn beschikking.

 

Morgen opnieuw starten of het blijft werken.

 

Dank

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Kwades ,

 

dat is goed nieuws. Vaak gaat het ook daarna wel goed, want ik noem deze optie vaak. Sla het dus even op. Is altijd handig. Maar uiteraard wil ik wel op de hoogte blijven, van het goede nieuws, of als het toch weer mis zou gaan. 

Goed weekeinde.

Groet, Willem
Ondersteuning Humax/Quantis electronics

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedeavond @Willem-A1 en @Bert, een laatste statusupdate.

 

Ik was overtuigd van jouw oplossing, het is 2 dagen goed gegaan en daarna was ik weer terug bij af.  Jouw methode nogmaals uitgevoerd maar helaas, geen zender te ontvangen.

 

Ik ben blijven geloven dat het niet aan de verbinding ligt omdat ik in totaal 3 smartcards heb en alleen met deze specifieke doen zich de problemen voor. Totdat ik tot de conclusie kwam dat het wel een niet aan de smartcard ligt maar aan de mediabox. En  ja hoor, tijdens een kop koffie bij de buurman kwam dit punt aan de orde en laat hij pas geleden een nieuwe Next hebben gekregen. Dus had hij een mediabox 5200 staan die ik mag uitproberen.

Probleem opgelost zoals ik het nu zie maar dat dacht ik ook van jou oplossing. Ik bekijk het nog twee dagen en dan kan ik dit onderwerp sluiten.

 

Dank voor jouw aandacht voor mijn probleem ook dank aan @Bert voor zijn snelle reacties.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Kwades 

toch wel bijzonder dan dat de optie die ik noemde wel werkte. Maar het kan natuurlijk ok aan de Humax zelf liggen. Ik zie het niet vaak, maar de kaartlezer wil het soms wel laten afweten. Maar wat ik dan wel weer vreemd vindt, is dat het 'ophalen van de zenders' via je 'Mijn Ziggo' wel weer even werkte. 

Maar als je meerdere smartcards hebt, kan je natuurlijk altijd nog een andere in de eigen 5200c plaatsen. Desnoods sluit je deze ook op een andere plaats aan, om uit te testen, tenzij je dat natuurlijk al had gedaan. 

Maar ik zou het wel prettig vinden als je ons nog even op de hoogte houdt. Laat het topic dus ook niet te snel sluiten.

Veel succes.

Groet, Willem

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Goedemiddag @Willem-A1, vanmiddag bezig geweest met diverse testen.

 

Ik heb 3 smartcards dus heb ik alle kaarten getest op beide mediaboxen. Mijn oude mediabox vindt zelfstandig geen zenders ongeacht welke smartcard, het ligt dus duidelijk aan deze mediabox.

De andere mediabox (van de buren) doet het prima met elke smartcard.

 

Maar dan het vreemde aan deze situatie. Wederom vind ik alle zenders op mijn oude mediabox als ik via MijnZiggo de zenders opnieuw aanvraag. Ik besef dat het vreemd klinkt maar ook deze middag is dit opnieuw aangetoond.

Ik laat dit topic nog even openstaan om vragen/wensen van jullie te kunnen beantwoorden. Maar ik ga er niet meer mee verder, ik heb immers middels de andere mediabox mijn probleem opgelost.

Groeten

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Dag @Kwades Ik heb dat zo ook nog niet eerder gezien volgens mij. Nou onthoud ik (gelukkig) ook niet alles van de inmiddels vele, afgelopen jaren dat ik met de Humax werk, maar zenders vinden moet de Humax sowieso. 

Wat je nog eens kan proberen is een fabrieksreset van de 5200c en de smartcard eruit te laten. Stel dan de ID code in op 4444 i.p.v. 5555, en laat deze dan zenders zoeken. Dan komen alle vrije zenders erin te staan. Dat zijn dus de ongecodeerde zenders die je kan zien zonder smartcard. Ik ben benieuwd of je die blijft zien. Zenders ophalen is dan ook niet meer nodig en heeft dan dus ook geen zin. Het is ook even een test, en ik ga me er eens in verdiepen hoe dit kan. Misschien heb ik het ook nog wel ergens staan. Maar goed, het issue lijkt weer opgelost. 

Groet, Willem

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Kwades wil je ook de waarden op de Humax(en) eens uitlezen? Het gaat dan om de sterkte, met daarboven achter [E6] de BER, en de kwaliteit. 

BER moet altijd 0 zijn en blijven.

Sterkte moet ong. tussen de 30% en 80% zitten.
Kwaliteit moet 100% zijn en blijven.

Om beide tuners te kunnen uitlezen dien je 1 programma te bekijken, en 1 of 2 anderen op te nemen.  
Doe dit eens bij wat verschillende combinaties. 

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

@Willem-A1 de BER waarde kan ik niet vinden. Op de pagina van kanaal-zoeken vind ik het niet maar dat heb ik op andere topics ook al gelezen.

Op beide mediaboxen zie ik een sterkte van 83/82/80 en een kwaliteit van 100.

 

De oude (foute) mediabox vindt vanavond geen enkele zender, ook niet op 4444. MijnZiggo-truc werkt op dit moment ook niet. De andere mediabox blijft zich keurig gedragen.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@Kwades de BER vind je pas als je de zenders hebt opgezocht. Dan staat het achter een klein zinnetje uit te lezen boven de sterkte. En als de zenders erin staan, dan kan je ook tuner 2 uitlezen door dus 1 zender te gaan kijken, en 1 of 2 andere op te nemen. 

Maar met de andere (eigen) Humax, lijkt dan toch iets ms te zijn. Met ID 4444 moet deze sowieso de vrije zenders opslaan. Daarvan word ok vaak gebruik gemaakt bij de Humax, met name in fUPC* gebied (*oud UPC gebied). 

Kwades
Topicstarter
Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Hierbij sluit ik mijn "probleempje" af. Ik mag de Humax van de buren houden en het blijft prima functioneren.

@Willem-A1, dank voor het meedenken.

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

Klasse @Kwades en graag gedaan. 

Groet, Willem

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic