1
Vraag
2
Reacties
Thijswijs

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat is er met Ziggo aan de hand??

Ik ben abonnee van kabel tv+internet vanaf het eerste uur. Eerst was het Chello (wie herinnert zich dat nog?) , Vervolgens UPC en nu Ziggo.

Wat mij het laatste jaar opvalt wil ik hier op een rijtje zetten:

-De laatste tijd zijn er steeds meer onderbrekingen voor werkzaamheden.

-De snelheid van internet zou hoger worden gemaakt, maar bij de speedtest merk ik daar niets van.

-De abonnementskosten worden zeer frequent verhoogd.

-Het analoge radiosignaal is gestopt, alternatief tegen betaling van 50 euro een dab radio, met daarbij kosten voor splitter en kabel. Bij gebruik van deze dab, krijg ik voortdurend signaal onderbrekingen, dus staat het nu werkeloos.

-Er wordt een Ziggo smart wifi app ontwikkeld waarmee je netwerk overzichtelijk wordt, waarmee ook een extra voor eventuele gasten een extra wifi inlog mogelijkheid kan worden gemaakt. Werkte prima. Na een update is de extra wifi inlog mogelijkheid weg, er kan geen thuisscan worden gedaan en dus ook niet meer opnieuw een extra wifi aanmaken. Inloggen in het modem is ook niet meer mogelijk via deze app. De helpdesk meldt me na de klacht dat het probleem zal worden verholpen maar dat was alweer vier weken geleden.

-De XL Mediabox is een stroomvreter en maakt vrij veel lawaai, er is een alternatief maar enkel tegen  hogere abonnementskosten verkrijgbaar. 

Goed er worden dan gratis wifi boosters ter beschikking gesteld als gebaar naar klanten maar ik had zelf al het één en ander extra gekocht om overal wifi signaal te hebben.

Inmiddels is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en wordt er aangebeld om hiervan gebruik te maken voor een veel minder bedrag dan wat Ziggo nu vraagt voor een mijns inziens rammelend aanbod. Ik ben aan het twijfelen, omdat ik, zoals ik in het begin al noemde altijd kabelabonnee ben geweest en ook via het forum meedacht om kabel te verbeteren, dus zeker geen snelle shopper ben. 

38 Reacties 38
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hej @Thijswijs! Heb je de Mediabox Next nog niet ontvangen? Wat vreemd! Wat staat er nu in de track&trace code? 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Screenshot_20220527-122501_Chrome.jpg

 zie Printscreen

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Ah check! Ik zie al waar het mis gaat. Ik vond het al zo bijzonder dat voor hetzelfde maandbedrag je de Mediabox Next zou krijgen. Dit pakket is € 0,50 duurder aangezien er een nieuwe box bij stuurt. Dus het pakket wat is aangevraagd, is met de Mediabox XL die je al hebt.. Vandaar dat het mis is gegaan. Sorry!

Ik kan alsnog de Mediabox Next voor je aanvragen alleen dan dus voor € 0,50 extra in de maand. 

 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dit lijkt mij onjuist, de Mediabox next is gratis. Dit is zo toegezegd. Eerder moest je €19,50. Ik ben zeker niet van plan meer te gaan betalen en intussen ben ik verstoken van functies waar ik wel voor betaal. Dan zal de Mediabox XL maar gerepareerd moeten worden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Lycke  schreef:

Ik zie dat je het met de monteur ook al gehad had over de mediabox Next. Dat je die graag zou willen. Goed nieuws: deze kan ik je kosteloos toesturen! Er veranderd ook niets aan je abonnementsdiensten/kosten, hiermee.  Wil je dit? :-).


@Carlien Ik zie in een eerder bericht in dit topic het bovenstaand bericht.

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Screenshot_20220527-125313_Email.jpg

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Klopt, dat bericht heb ik ook gelezen en die activatiekosten van € 19,95 kan ik ook wel weglaten. Dat is het punt niet. Alleen kan ik niet voor dezelfde maandprijs de Mediabox Next aanvragen. Dat is even een miscommunicatie geweest en kan ik echt niks anders van maken. Dat pakket is € 0,50 duurder in de maand. Sorry!

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het is me zo aangeboden en dat heb ik geaccepteerd. Ik stel vast dat het aanbod gedaan door Ziggo aan mij niet wordt nagekomen. Wat opvallend is dat pas nadat ik een vraag stelde over de levering van de Mediabox mij wordt gezegd dat het aanbod niet juist is geweest. Waarom is ipv niet te leveren mij niet een bericht naar mij gestuurd. Het lijkt mij dat u het eerder gedane aanbod gewoon moest nakomen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

in de mail die je hier stuurt als bijlage staat geen mediabox next bij vermeld dit moet er als losse iets/regel bij staan

 

 

voorbeeld :

robinjoo19_0-1653650893821.png

 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De mail is me gestuurd naar aanleiding van het hier op het forum gedane aanbod, dat je kan terug lezen.  Bovendien kreeg ik ook een track en tracé code meegestuurd met betrekking tot het versturen van de Mediabox next.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Oh oh oh wat ongelooflijk stom van mij, @Thijswijs. Ik had alles bij elkaar gepakt en dacht "ah top, de prijs van het abonnement blijft gelijk. Dan kan ik Thijs blij maken". Maar ik blijk dus het abonnement met mediabox XL aangeklikt te hebben hierbij en niet met Next. Tjah, dan schiet je er natuurlijk ne(x)t niets mee op. 

Stomme fout en er is dus ook niet pro-actief een bericht over gestuurd omdat ik het verkeerde pakket aangezet had. Dus het systeem was niet bewust van het feit dat er iets fout ging.

Hoe dan ook. Ik kan niets aan de prijs van het abonnement veranderen. Dus het is ofwel het oude abonnement met een mediabox XL behouden en de huidige prijs, of wel naar de Next voor 50 cent meer. Wat ik dan wel kan doen, omdat dit natuurlijk mijn fout was, is een eenmalige vergoeding van 6 euro aanmaken. Dan heb ik die 50 cent extra voor een jaar voor je vergoed. De eenmalige kosten a 19,95 worden sowieso niet in rekening gebracht. 

Zeg het maar :-). 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Kunt u me het goede complete aanbod per mail sturen. Dan kan ik daar op reageren. Ik wacht het af. Intussen blijft staan dat ik momenteel voor diensten betaal, die niet geleverd worden. En door deze gebeurtenissen alleen maar langer gaan duren.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik kan je de bestelling mailen, maar dat is dan een bevestiging als je de bestelling doet. 

Waar het op neerkomt is dat je abonnement qua internet en tvdiensten gelijkt blijft. Enkel je mediabox XL wordt vervangen door een Mediabox Next en gaan de kosten met 50 cent per maand omhoog (iets wat je er qua stroomverbruik trouwens makkelijk weer uit haalt).  Geen eenmalige kosten. 
Mijn extra aanbod is dat ik, omdat dit zo rommelig is gegaan, eenmalig 6 euro vergoed. 

Ik snap dat je inderdaad nu een tijd niet van je diensten gebruik kunt maken. Ook dit wil ik uiteraard vergoeden zoals het hoort. Ik doe dit echter wel graag pas wanneer je weer hebt waar je voor betaalt. Op die manier weten we immers ook precies hoe lang je zonder de tv diensten hebt gezeten. 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Akkoord, stuurt u mij de door u genoemde bevestiging van de bestelling. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Is gestuurd! Een bevestiging van de vergoeding ontvang je ook. (per SMS, voor zover ik weet). 
Hou je ons hier op de hoogte? Wanneer de Next mediabox is en werkt, kunnen we kijken naar een vergoeding van de gemiste interactieve tv diensten voor de periode die het geduurd heeft :-). 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Zowel sms als mail ontvangen. Dank en fijn weekend.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Super. Fijn weekend! 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Maandag, 30-05, de Mediabox-next ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt perfect. Overigens waren op de Mediabox XL vanaf vrijdag, 27-05, alle functies weer beschikbaar.  In totaal waren het drie dagen met beperkte mogelijkheden van de Mediabox XL.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Aah, super fijn dat het allemaal goed werkt! Ik maak nog een vergoeding aan van 3 euro voor de 3 dagen dat je niet volledig gebruik kon maken van de diensten :-). Een heel mooi weekend gewenst en schroom vooral niet om weer eens langs te komen als we ergen mee kunnen helpen! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic