Ik ben abonnee van kabel tv+internet vanaf het eerste uur. Eerst was het Chello (wie herinnert zich dat nog?) , Vervolgens UPC en nu Ziggo.
Wat mij het laatste jaar opvalt wil ik hier op een rijtje zetten:
-De laatste tijd zijn er steeds meer onderbrekingen voor werkzaamheden.
-De snelheid van internet zou hoger worden gemaakt, maar bij de speedtest merk ik daar niets van.
-De abonnementskosten worden zeer frequent verhoogd.
-Het analoge radiosignaal is gestopt, alternatief tegen betaling van 50 euro een dab radio, met daarbij kosten voor splitter en kabel. Bij gebruik van deze dab, krijg ik voortdurend signaal onderbrekingen, dus staat het nu werkeloos.
-Er wordt een Ziggo smart wifi app ontwikkeld waarmee je netwerk overzichtelijk wordt, waarmee ook een extra voor eventuele gasten een extra wifi inlog mogelijkheid kan worden gemaakt. Werkte prima. Na een update is de extra wifi inlog mogelijkheid weg, er kan geen thuisscan worden gedaan en dus ook niet meer opnieuw een extra wifi aanmaken. Inloggen in het modem is ook niet meer mogelijk via deze app. De helpdesk meldt me na de klacht dat het probleem zal worden verholpen maar dat was alweer vier weken geleden.
-De XL Mediabox is een stroomvreter en maakt vrij veel lawaai, er is een alternatief maar enkel tegen hogere abonnementskosten verkrijgbaar.
Goed er worden dan gratis wifi boosters ter beschikking gesteld als gebaar naar klanten maar ik had zelf al het één en ander extra gekocht om overal wifi signaal te hebben.
Inmiddels is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en wordt er aangebeld om hiervan gebruik te maken voor een veel minder bedrag dan wat Ziggo nu vraagt voor een mijns inziens rammelend aanbod. Ik ben aan het twijfelen, omdat ik, zoals ik in het begin al noemde altijd kabelabonnee ben geweest en ook via het forum meedacht om kabel te verbeteren, dus zeker geen snelle shopper ben.