1
Vraag
2
Reacties
Thijswijs

Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Wat is er met Ziggo aan de hand??

Ik ben abonnee van kabel tv+internet vanaf het eerste uur. Eerst was het Chello (wie herinnert zich dat nog?) , Vervolgens UPC en nu Ziggo.

Wat mij het laatste jaar opvalt wil ik hier op een rijtje zetten:

-De laatste tijd zijn er steeds meer onderbrekingen voor werkzaamheden.

-De snelheid van internet zou hoger worden gemaakt, maar bij de speedtest merk ik daar niets van.

-De abonnementskosten worden zeer frequent verhoogd.

-Het analoge radiosignaal is gestopt, alternatief tegen betaling van 50 euro een dab radio, met daarbij kosten voor splitter en kabel. Bij gebruik van deze dab, krijg ik voortdurend signaal onderbrekingen, dus staat het nu werkeloos.

-Er wordt een Ziggo smart wifi app ontwikkeld waarmee je netwerk overzichtelijk wordt, waarmee ook een extra voor eventuele gasten een extra wifi inlog mogelijkheid kan worden gemaakt. Werkte prima. Na een update is de extra wifi inlog mogelijkheid weg, er kan geen thuisscan worden gedaan en dus ook niet meer opnieuw een extra wifi aanmaken. Inloggen in het modem is ook niet meer mogelijk via deze app. De helpdesk meldt me na de klacht dat het probleem zal worden verholpen maar dat was alweer vier weken geleden.

-De XL Mediabox is een stroomvreter en maakt vrij veel lawaai, er is een alternatief maar enkel tegen  hogere abonnementskosten verkrijgbaar. 

Goed er worden dan gratis wifi boosters ter beschikking gesteld als gebaar naar klanten maar ik had zelf al het één en ander extra gekocht om overal wifi signaal te hebben.

Inmiddels is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en wordt er aangebeld om hiervan gebruik te maken voor een veel minder bedrag dan wat Ziggo nu vraagt voor een mijns inziens rammelend aanbod. Ik ben aan het twijfelen, omdat ik, zoals ik in het begin al noemde altijd kabelabonnee ben geweest en ook via het forum meedacht om kabel te verbeteren, dus zeker geen snelle shopper ben. 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik kan je de bestelling mailen, maar dat is dan een bevestiging als je de bestelling doet. 

Waar het op neerkomt is dat je abonnement qua internet en tvdiensten gelijkt blijft. Enkel je mediabox XL wordt vervangen door een Mediabox Next en gaan de kosten met 50 cent per maand omhoog (iets wat je er qua stroomverbruik trouwens makkelijk weer uit haalt).  Geen eenmalige kosten. 
Mijn extra aanbod is dat ik, omdat dit zo rommelig is gegaan, eenmalig 6 euro vergoed. 

Ik snap dat je inderdaad nu een tijd niet van je diensten gebruik kunt maken. Ook dit wil ik uiteraard vergoeden zoals het hoort. Ik doe dit echter wel graag pas wanneer je weer hebt waar je voor betaalt. Op die manier weten we immers ook precies hoe lang je zonder de tv diensten hebt gezeten. 

Bekijk in context

Uitgelicht
Thijswijs
topicstarter
Level 4
  • 28Reacties
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Maandag, 30-05, de Mediabox-next ontvangen en geïnstalleerd. Alles werkt perfect. Overigens waren op de Mediabox XL vanaf vrijdag, 27-05, alle functies weer beschikbaar.  In totaal waren het drie dagen met beperkte mogelijkheden van de Mediabox XL.

38 Reacties 38
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"-De laatste tijd zijn er steeds meer onderbrekingen voor werkzaamheden."

Alles, in alle kasten, wordt vervangen voor nieuwe apparatuur voor de hogere internetsnelheden en meer ruimte voor TV 4K.

 

"-De XL Mediabox is een stroomvreter en maakt vrij veel lawaai, er is een alternatief maar enkel tegen  hogere abonnementskosten verkrijgbaar. "

Dit is niet meer het geval, je kunt de Mediabox XL omruilen tegen dezelfde abonnementskosten voor een Next of Next mini, afhankelijk van je abonnement.

Hooguit kost het je € 19,95 voor het wisselen.

 

De Quantis hapert waarschijnlijk doordat de Mediabox XL erop stoort, Ziggo kan je daarvoor een gratis retourfilter sturen.

Als de Mediabox XL is omgewisseld voor een Next (mini) heb je er geen last meer van.

 

"-De abonnementskosten worden zeer frequent verhoogd."

Hooguit ieder jaar in juli en dat is bij iedere provider ieder jaar.

 

"-De snelheid van internet zou hoger worden gemaakt, maar bij de speedtest merk ik daar niets van."

 

Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?

Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...

En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

16530347649618287897339609946537.jpg

 hierbij gevraagde foto

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik vermoed dat hier een gratis Ziggo monteur aan te pas moet gaan komen om alles weer hedendaags te maken.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik sluit me helemaal aan bij @Bert ! Ik ga meteen je gegevens erbij pakken om te kijken wanneer de monteur mogelijk is, @Thijswijs ^^. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

De monteur is ingepland voor de 24e tussen 0800 en 1300. Mocht deze dag en tijd nu niet uitkomen, je kunt de afspraak gemakkelijk zelf wijzigen via MijnZiggo of via de SMS die je hebt ontvangen. 
Laat je ons weten hoe het gaat na de afspraak? 🙂 

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De monteur is inmiddels geweest. Hij heeft kabels vervangen en waar de kabel het huis in komt nieuwe een verbinding gemaakt maar het modem. Internet werkt, dab radio ook op een enkele zender na. Maar helaas heeft mijn Mediabox XL geen verbinding met het internet. Dit was al toen de monteur er nog was. Hij zei dat het vanzelf weer zou komen. Maar inmiddels is het alweer enkele uren verder. Wanneer ik de code CS9097 opzoek, dan wordt me een aantal suggesties gedaan, zoals: snelle start inschakelen (stond al ingeschakeld), opnieuw opstarten Mediabox (een aantal malen gedaan). Zonder resultaat, vervolgens de suggestie fabrieksinstellingen opnieuw instellen, maar dan krijg ik de melding dat mijn Mediabox niet verbonden is en wordt ik verwezen naar ziggo.nl/cs9097 waar ik dan wederom dezelfde suggesties krijg als hierboven omschreven. Kortom herhaling van de cyclus, die niets oplost. Wat nu te doen?

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hm, dat gaat dus duidelijk nog niet helemaal volgens plan. Op welke manier is je mediabox verbonden met de modem? Draadloos of bekabeld? 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De XL kan toch niet draadloos verbinden, het internet signaal komt hierop via coax binnen. Mogelijk is het modemdeel van de XL kapot, tijd voor een vervangend apparaat.  Verder mag de Mediabox XL geen verbinding maken met een externe modem

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ha, mijn fout. Zo met mijn hoofd in de Next materie ;-). Ik ga eventjes kijken in de notities van de monteur of ik nog een hint kan vinden waar dit aan kan liggen!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Thijswijs  schreef:

...Inmiddels is er bij mij in de straat glasvezel aangelegd en wordt er aangebeld om hiervan gebruik te maken voor een veel minder bedrag dan wat Ziggo nu vraagt...



Afgezien of u nu wel of niet bij Ziggo blijft, die glasvezel aansluiting in uw huis, moet u natuurlijk altijd laten plaatsen. Zo hebt u keuze en bent u niet 100% afhankelijk van Ziggo.

Voordat een huis fysiek aangesloten wordt op de glasvezel, kan het nodig zijn dat men eerst een jaarabonnement moeten afsluiten. Persoonlijk zou ik dat altijd doen, want later de glasvezel in huis laten afmonteren is vaak een erg dure aangelegenheid. Tijdens dat jaar kan u zelf controleren of het gras daar groener is. Daarna kan u eventueel altijd nog terug naar Ziggo en misschien het jaar daarna weer terug naar glasvezel ? Wie weet, maar met glasvezel ( en coax ) in huis, hebt u keuze.

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Het was met kabel, maar de monteur heeft dat verwijderd, omdat het niet nodig is.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Thijswijs  schreef:

Internet werkt, dab radio ook

Even ter info en om misverstanden uit te sluiten. Ziggo levert geen DAB.

 

Digitale radio van ziggo is simpel gezegd TV zonder beeld.

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ik heb via Ziggo quantis QE317 aangeschaft. Ik noem dat DAB. Maar als dat niet zo is dan is het een misverstand.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Thijswijs  schreef:

Ik heb via Ziggo quantis QE317 aangeschaft. Ik noem dat DAB. Maar als dat niet zo is dan is het een misverstand.


Zoals @Steefb al aangeeft is het geen DAB+, maar digitale radio van Ziggo ( geluid zonder TV beeld ). U kan de Quantis alleen bij Ziggo ( op de coax ) gebruiken en verder nergens, terwijl DAB+ landelijk is.

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Ik zie dat je het met de monteur ook al gehad had over de mediabox Next. Dat je die graag zou willen. Goed nieuws: deze kan ik je kosteloos toesturen! Er veranderd ook niets aan je abonnementsdiensten/kosten, hiermee.  Wil je dit? :-).

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ha prima, want naast het feit dat ik momenteel geen verbinding krijg een daardoor nogal wat functies mis, zou het ook prettig zijn dat ik een wat zuinigere box zou hebben met daarbij 4k kwaliteit. Dus graag neem ik u aanbod aan 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Gaan we regelen!! Deze mediabox moet overigens wel bekabeld of draadloos verbonden worden met het internet!  Hij gaat op de post ^^. Hou je ons op de hoogte van hoe het gaat? 🙂 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Om het compleet te maken we kijken en luisteren via DVB-C  Digital Video Broadcast Cable. DAB is Digital Audio Broadcast.

Thijswijs
Topicstarter
Level 4
  • 28Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De mail betreffende de bestelling Mediabox next is dit mij op 24 mei ontvangen. Helaas zie ik bij track & trace geen ontwikkeling in de status. Mijn Mediabox XL geeft enkel het tv signaal door, waardoor ik sinds de monteur geweest is afgelopen dinsdag, geen gebruik kan maken van alle overige functies van de Mediabox XL 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic