1
Vraag
2
Reacties
wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Wat is een normale opstart tijd voor de Next mini?

Afgelopen week is mijn abonnement omgezet van een Next als hoofdbox naar een Next mini als hoofdbox. 
Ik haal altijd als ik geen televisie kijk de stroom van alle apparaten af met een schakelaar. 
Nu heb ik een probleem met de nieuwe Next mini die dient als hoofdbox in de woonkamer. 
De Next mini staat ingesteld op snelle start, maar iedere keer als de stroom eraf is gehaald en ik deze later weer inschakel om televisie te kijken doet de Next mini er tien minuten over om op te starten. Ik heb de Next mini als paar keer terug gezet op fabrieksinstellingen en zelfs al een keer een harde reset gegeven, maar niets helpt.

Is de opstarttijd van de Next mini van tien minuten normaal als de stroom er vanaf is geweest of is er iets anders aan de hand? 
Ik wordt er tureluurs van dat ik steeds de eerste tien minuten niets kan zien.

 

89F02A34-5C35-4304-B00C-964AC6E54A34.jpeg

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

De meeste mensen zullen idd de adapter gebruiken. Tevens omdat er steeds gesteld wordt dan je de internet verbinding via LAN zou moeten doen voor de beste verbinding.

Het verbruik van de Mini, 5W is ook te hoog voor een ouderwetse USB aansluiting die 0.5A kan leveren. De nieuwere doen 1A wat ook op de rand is.

Moderne TV zullen 2A hebben en de optie om de USB niet uit te zetten als de tv uitgaat.

Bekijk in context

7 Reacties 7
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die boxen zijn niet gemaakt om telkens de stroom eraf te halen, en ook niet echt nodig imo vanwege het heel erg lage vebruik in standby

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

Gewoon de stroom er op laten, dan duurt de opstart maar 20 sec (eco stand) en verbruikt de Next Mini maar 0,5 watt in stand-by modus, wat neerkomt op een paar euro per jaar (ja zelfs met de huidige energie prijzen) 😉

 

Screenshot_20221112_083324_Edge.jpg

Screenshot_20221112_083248_Edge.jpg

wewanl
Topicstarter
Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik begrijp jullie antwoorden maar ik leg even uit waarom ik denk dat deze in dit geval onjuist zijn.

De Next mini kan gevoed worden met de 5 volt USB aansluiting van een moderne televisie. 
Iedere keer als je een televisie in standby zet, zal de spanning van de USB aansluiting afgaan. Dat zou dus betekenen dat iedereen die de Next mini  voedt met de USB aansluiting van zijn televisie, steeds tien minuten moet wachten om beeld te krijgen? Dat wil er bij mij niet in. 🙂

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ik denk dat er weinig mensen zijn die hem voeden via de usb van de tv (de meeste poorten bij tv's geven te weinig stroom)

en dan heb je ook geen bekabelde verbinding (die de voorkeur heeft tov wifi )

en bijkomend nadeel is geen updates meer in de nacht (waardoor hij update tijdens het tv kijken)

DON PAPA

Level 17
  • 3834Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@wewanl Schreef: Iedere keer als je een televisie in standby zet, zal de spanning van de USB aansluiting afgaan

 

Soms zit er ook één usb aansluiting op de tv waar wel stroom op blijft staan in stand-by stand, maar dat verschilt per tv, geen idee of jouw tv dit ook heeft.

 

Maar ik hou ook best wel rekening met mijn stroomverbruik, maar mijn tv en Nextbox haal ik eigenlijk nooit van de stroom. Mijn tv niet, omdat hij alleen in stand-by pixel refresher (LG oled) doet, en de Nextbox voor zijn updates en trage opstart als hij stroomloos is geweest. 

 

 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

De meeste mensen zullen idd de adapter gebruiken. Tevens omdat er steeds gesteld wordt dan je de internet verbinding via LAN zou moeten doen voor de beste verbinding.

Het verbruik van de Mini, 5W is ook te hoog voor een ouderwetse USB aansluiting die 0.5A kan leveren. De nieuwere doen 1A wat ook op de rand is.

Moderne TV zullen 2A hebben en de optie om de USB niet uit te zetten als de tv uitgaat.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@wewanl  schreef:

Ik begrijp jullie antwoorden maar ik leg even uit waarom ik denk dat deze in dit geval onjuist zijn.

De Next mini kan gevoed worden met de 5 volt USB aansluiting van een moderne televisie. 
Iedere keer als je een televisie in standby zet, zal de spanning van de USB aansluiting afgaan. Dat zou dus betekenen dat iedereen die de Next mini  voedt met de USB aansluiting van zijn televisie, steeds tien minuten moet wachten om beeld te krijgen? Dat wil er bij mij niet in. 🙂


Zo heel af en toe haal ik TV en Mini even van de stroom af.

Als ik dat heb gedaan kan ik binnen 3 minuten weer kijken , dus 10 min is wel erg lang.

 

Hoe zit de mini aangesloten ? wel op de Tv dmv de usb port ?  zo ja doe het eens met de adapter in 230 volt en meet dan is even de tijd......

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic