1
Vraag
2
Reacties
HvandeMerwe

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wat is de optimale aansluiting van de Mediabox XL?

Kan ik de coax kabel die uit de splitter komt (welke 1 kabel naar de media box, en de andere naar de connectbox gaat) direct aansluiten op de mediabox xl?
De kabel gaat nu naar de vierkante wand contact doos, waar ook de radio uitgang op zit, ik wil deze doos weg halen. (radio uitgang heb je nu toch ook niet mer nodig)
Ik wil nl de connectbox verplaatsen, zodat de splitter op de plaats van de wandcontact doos komt.
groet Huibert.
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8174Posts
  • 311Oplossingen
  • 3200Likes
HvandeMerwe

De 1e schets is een situatie die niet gewenst is en ook eigenlijk niet mag , heb je bijvoorbeeld een storing en er komt een monteur dan krijg je de rekening van zijn bezoek.

Op de groene kabel hoort een 1 gats doos te zitten ( aop ) en daarna kan je gaan verdelen.

Dus splitter op de 1 gats doos 1 uitgang naar het modem en op de andere uitgang naar de media box.

Ik zou in jou geval Ziggo bellen en zeggen dat de aop ontbreekt en dan komen ze er 1 plaatsen of dit helemaal zonder kosten gaat dat weet ik niet.

Bekijk in context

12 Reacties 12
Jan F.

Level 20
  • 17032Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik begrijp dit niet. Kunt u het met een foto toelichten? De kabel die nu naar de wandcontactdoos gaat zorgt toch voor het signaal naar de Mediabox XL en de connectbox? Als u de wandcontactdoos weghaalt waar haalt u dan het signaal vandaan? Waar zit het AOP?
HvandeMerwe
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo, wat is AOP?
Jan F.

Level 20
  • 17032Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
HvandeMerwe wrote:
Hallo, wat is AOP?

Abonnee Overname Punt. De plaats waar de groene kabel van Ziggo binnenkomt. In nieuwere huizen meestal in de meterkast, in oude soms in de woonkamer.
HvandeMerwe
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
O zo ja, ik zal 2 schetsen uploaden, zoals het nu is en wat ik zou willen doen.
HvandeMerwe
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8174Posts
  • 311Oplossingen
  • 3200Likes
HvandeMerwe

De 1e schets is een situatie die niet gewenst is en ook eigenlijk niet mag , heb je bijvoorbeeld een storing en er komt een monteur dan krijg je de rekening van zijn bezoek.

Op de groene kabel hoort een 1 gats doos te zitten ( aop ) en daarna kan je gaan verdelen.

Dus splitter op de 1 gats doos 1 uitgang naar het modem en op de andere uitgang naar de media box.

Ik zou in jou geval Ziggo bellen en zeggen dat de aop ontbreekt en dan komen ze er 1 plaatsen of dit helemaal zonder kosten gaat dat weet ik niet.

Jan F.

Level 20
  • 17032Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Het komt er op neer dat aan het einde van de groene kabel het AOP komt. Daarop wordt een splitter geplaatst met op een uitgang de Connectbox en op de andere de TV, al dan niet via een versterker. De kabel naar de Connectbox mag maximaal 1,5 m zijn.
Vraag via www.ziggo.nl/chat om een monteur die het AOP plaatst. Hij zal ook wel advies kunnen geven hoe u de TV dan het beste kan aansluiten.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Ja, nog even. Dan zetten ze hun Tv bij het 'straatkastje'... haha
HvandeMerwe
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Haha, goeie grap hoor willem-Asshole.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Het was inderdaad een grap HvandeMerwe. Sorry als dat verkeerd is gevallen. Maar we zien de laatste tijd vaker dat men zelf het AOP wil verwijderen, vervangen, de Ziggo kabel direct op apparaten wil aansluiten etc. En ook al raden we dat met klem af, omdat het niet mag, zitten er toch wel wat doordouwers tussen dat tot frustratie, maar ook hilariteit kan leiden, waarbij laatstgenoemde dan weer goed is de frustratie te drukken. Vandaar mijn reactie in deze. Was dus niets persoonlijks en het is spijtig te zien dat je de A achter mijn naam zo aanvult. Nog niet eerder gedaan, maar daarom extra vindingrijk... :wink:

Nogmaals excuses.
HvandeMerwe
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Willem, mij spijt het dan ook weer zo te reageren, sorry.
de AOP was nooit hier geïnstalleerd, sterker nog, de man van, destijds, UPC, heeft het zelf zo geplaatst, (stekkertje op de groene kabel en hup, in de splitter.
Ik weet even voldoende, ga de Ziggo contacten en laat in ieder geval weten dat de AOP er niet zit.
groet en bedankt.
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Dag HvandeMerwe

Ook bedankt. Ben blij dat dit zover is opgelost. Nu het andere issue nog, maar dat ligt dus bij Ziggo. Let er wel even op dat je tegenwoordig een eengaats AOP gaat krijgen. Wil je daarop dus ook een analoge radio aansluiten, geef dit dan even aan bij de monteur. Deze plaatst nl. een splitter (POA***) op het AOP en kan hier dan rekening mee houden. Je kan dan dan gewoon weer gebruik maken van de radio, en op de andere aansluiting 1 of meer Tv toestel(len) zonodig via een eigen verdeelstuk of signaal/breedband versterker, aansluiten.

Vraag hem tevens eens alles door te meten en eventueel om raad bij het verdere aansluiten daar hij het live kan zien.

Maar is er nog wat komen we daar ook altijd weer uit met zijn allen. Er zijn genoeg mensen met kennis aanwezig.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic