Vraag
Reacties
Onrustig
Level 3

Wat betekent foutcode C127 in de Canal+ app op de Mediabox Next en hoe los ik dit op?

Hallo

Sinds maandag 27 januari kan ik Canal+ wel opstarten in de APPs maar dan moet ik inloggen

dat doe ik en krijg de foutcode C127.

Ja Ziggo zegt dat ligt aan Canal+ en Canal+ zegt dat ligt aan Ziggo.

Je voelt je net een pingpongbal lekker dan.

volgens mijn ligt het aan Ziggo? 

Ik heb altijd kunnen kijken naar Canal+

Ja wat is de oplossing?

e-mail meldingen
Aan Uit
79 Reacties 79
charleyr
Level 11

Ergens klopt de stelling van Canal+ wel, want op al mijn andere devices (FireSticks, Google Chrome 4K, MI Box S), werkt de app wel, behalve op de Next en Next mini, dus het is toch inmiddels wel duidelijk waar de oorzaak zit?

Garihd
Level 18

@charleyr  schreef:

Ergens klopt de stelling van Canal+ wel, want op al mijn andere devices (FireSticks, Google Chrome 4K, MI Box S), werkt de app wel, behalve op de Next en Next mini, dus het is toch inmiddels wel duidelijk waar de oorzaak zit?

Het gevolg is duidelijk maar de echte oorzaak? Want waarom kondigt Ziggo iets meer dan een Jaar geleden de Canal+ app aan als Exclusief op de Mediabox? 

https://community.ziggo.nl/t5/Producttips-Updates/CANAL-toegevoegd-op-de-Next-en-de-Next-Mini/ba-p/1...

Het heeft er wel steeds meer schijn dat de oorzaak inderdaad bij Ziggo ligt. Ik zie dat het start bericht ondertussen is aangepast.

Lurk
Level 2

"Het kan namelijk twee kanten op, wat @Jjoop hier eerder schreef kan de werkelijke reden zijn. Als het echt een geld kwestie is kan het nog lang duren. Is het zoals ik hier eerder schreef een software/netwerk technisch verhaal dan kan het sneller, alleen wordt de software door een extern bedrijf beheert waardoor het ook niet meteen is opgelost. Als er een oplossing is moet dat eerst getest worden."

Misschien moet Ziggo dan maar openheid van zaken geven.

Wanneer ik bel krijg ik iemand aan de lijn die niet weet waar ik het over heb. Als je vraagt of diegene even kan informeren of het probleem bekend is kan er niet doorverbonden kan worden. Wat het ook is ik ga onderzoeken of een andere provider iets klantvriendelijker is

0 Kudos
Pinkeltje10
Level 1

Wij hebben precies hetzelfde, “je hebt geen toegang tot de app op dit apparaat” zegt mijn televisie.

Via de app op mijn mobile kan ik wel inloggen. 

0 Kudos
Joopie15
Level 1

Hier exact hetzelfde. Ben benieuwd of het opgelost wordt

0 Kudos
Pasi
Level 19

Het zal wel weer een Ziggo breed probleem zijn. Ondertussen heeft Ziggo zo'n beetje problemen met alle externe streamingdiensten, waardoor klanten daarvan geen/beperkt gebruik kunnen maken, terwijl ze Ziggo daarvoor wel betalen.

Het is m.i. ondertussen wel duidelijk : neem nooit VIA Ziggo een abonnement voor een streamingdienst, maar doe dat gewoon rechtstreeks bij die streamingdienst.

Ziggo heeft als enige een voordeel, als u via Ziggo een abo op een streamingdienst afsluit, want Ziggo krijgt daar een vergoeding/provisie voor. Terwijl u er niets beter van wordt, sterker nog want ondertussen 'pleziert' Ziggo u met deze problemen.

Als u rechtstreeks ( b.v. m.b.v. uw computer ) bij de betreffende streamingdienst inlogt, kan u wel kijken.

Het gaat bij Ziggo zo langzamerhand van kwaad naar erger, terwijl het bij Ziggo erg stil blijft ....

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi all, 

Inmiddels is duidelijk waarom foutcode C127 verschijnt bij een groep klanten die gebruik willen maken van de Canal+ app op de Mediabox Next en Next Mini. Het is niet langer mogelijk om met een Canal+ Live TV abonnement gebruik te maken van de Canal+ app op onze mediaboxen. Dit resulteert in foutcode 127. De app werkt wel op de mediabox i.c.m. het Canal+ Films & Series abonnement. 

Er wordt gewerkt aan een melding op de mediabox die dit duidelijker weergeeft en informatie via onze overige communicatiekanalen. 

Garihd
Level 18

@Rikst Het abonnement waar Ziggo mee adverteert op de website betreft de Canal+ streamdienst de klanten die dit afnemen zouden dus geen probleem mogen ondervinden als ik dit goed begrijp? 

Deels is het wel vreemd dat naar dezelfde app wordt verwezen voor klanten die wel het 'oude' CanalDigitaal afnemen. Dat betekent dat de app op de Ziggo boxen afwijkt van de app voor Smart televisies.

0 Kudos
Joopie15
Level 1

Klopt, en het lijkt wel of we gewoon voor de gek worden gehouden…..ik heb hier moeite mee.

hoe kan het dat de app jaren funktioneert, en nu opeens niet meer?

0 Kudos
charleyr
Level 11

Ik vind dit een slechte wending, want het lijkt er op, dat Ziggo wil voorkomen, dat er met andere stream diensten ook gekeken kan worden naar een zender aanbod.

0 Kudos
Lurk
Level 2

"Er wordt gewerkt aan een melding op de mediabox die dit duidelijker weergeeft en informatie via onze overige communicatiekanalen. "

Ik heb liever dat er gewerkt wordt aan het weer doorgeven van de app op de mediabox next en de next mini.

Waarom geen duidelijke reden waarom het niet meer mogelijk is?

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Joopie15  schreef:

Klopt, en het lijkt wel of we gewoon voor de gek worden gehouden…..ik heb hier moeite mee.

hoe kan het dat de app jaren funktioneert, en nu opeens niet meer?

Ik kan me wel voorstellen dat abonnement A wel werkt en B niet. Wat betekent dat degene die hier reageren abonnement B hebben dus het oorspronkelijke Canal Digitaal abonnement. Het is natuurlijk geen jaren want deze is er net een jaar voor de Mediaboxen. 

@Lurk de reden is toch gegeven. Het ligt blijkbaar aan het type abonnement.

0 Kudos
Lurk
Level 2

"de reden is toch gegeven. Het ligt blijkbaar aan het type abonnement."

Daar kan ik niet mee akkoord gaan. 'Blijkbaar' is voor mij nog steeds niet duidelijk. Ik heb dit abonnement genomen notabene op aanraden van de klantenservice van Ziggo.

Ik wilde ESPN via Ziggo maar daar moest ik een maand op wachten. (Reden is me nog steeds niet duidelijk. Er wordt gezegd dat ik een bestelling had geplaatst en dat dat de reden was dat er een maand wachttijd was. Niet waar. Laatst weer geprobeerd en volgende maand kan ik een abonnement krijgen). Dus werd mij voorgesteld om Canal+ te nemen. Gedaan, half jaar kunnen kijken en nu wordt , zonder opgaaf van redenen, de app buiten werking gesteld. Nogmaals: WAAROM????

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Rikst  schreef:

..

Inmiddels is duidelijk waarom foutcode C127 verschijnt bij een groep klanten die gebruik willen maken van de Canal+ app op de Mediabox Next en Next Mini. Het is niet langer mogelijk om met een Canal+ Live TV abonnement gebruik te maken van de Canal+ app op onze mediaboxen...

..Er wordt gewerkt aan een melding op de mediabox die dit duidelijker weergeeft en informatie via onze overige communicatiekanalen. 

'Leuk' en 'fijn' dat Ziggo de foutmelding voor een C127 error verduidelijkt, zodat klanten een kans krijgen deze tenminste te kunnen begrijpen.

Maar gaat Ziggo dan ook wat aan de Ziggo app doen, zodat beide Canal+ abonnementen weer te gebruiken zijn in de app ?

Of klapt/veegt Ziggo nu in haar handen en denkt da's lekker goedkoop opgelost !

Geen idee wat Ziggo nu gaat doen, maar het zou mij niets verbazen, dat Ziggo verder niets doet. Want Ziggo kan nog steeds melden ( en reclame daarvoor maken ) dat het een Canal+ app heeft. Misschien zal Ziggo alleen de zinsbouw voor die reclame iets aanpassen, zodat klanten er pas achter komen dat het een kreupele Ziggo app is, als men de app gaat gebruiken. Iets a la de EPG die bij nader inzien en gebruik vaak ook heel erg veel fouten blijkt te bevatten.

Gaat Ziggo op kort termijn de app aanpassen, zodat beide Canal+ abonnementen weer te gebruiken zijn ? Of gaat Ziggo duidelijk communiceren dat via de Ziggo app alleen het 'Canal+ Films & Series abonnement' te bekijken is ? En met duidelijk bedoel ik natuurlijk niet deze ene log van @Rikst, die t.z.t. verzand in andere logjes en/of uit beeld verdwijnt als dit topic gearchiveerd wordt.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Lurk als jij het abonnement hebt afgenomen zoals aangeboden via de website van Ziggo zelf dus het 'Canal+ Films & Series abonnement' mag er zoals ik het laatste bericht van Rikst lees niks fout gaan. 

Canal+ is een andere dienst dan Canal Digitaal. Kortom het probleem is naar ik verwacht toch veel complexer. De reden die een aantal klanten vanuit de helpdesk  van Canal+ hebben gekregen dus een ordinaire centenkwestie vind ik steeds geloofwaardiger klinken.

Karel.
Level 17

Het zal er wel mee te maken hebben dat er geen live tv met de app op de Next(mini) gekeken mag worden. Dus een rechten en centen kwestie. Zo is het live TV kijken via de NPO start app ook niet mogelijk op de Next (mini).

Garihd
Level 18

@Karel.  schreef:

Het zal er wel mee te maken hebben dat er geen live tv met de app op de Next(mini) gekeken mag worden. Dus een rechten en centen kwestie. Zo is het live TV kijken via de NPO start app ook niet mogelijk op de Next (mini).

Daar lijkt het op. Maar als degenen die dit probleem ondervinden het via de Ziggo website aangeboden abonnement afnemen mag deze fout niet voorkomen dat is wat Rikst hier schrijft.

En iets zegt mij dat deze klanten dat echte stream abonnement afnemen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi all, de app wordt niet aangepast. Er wordt alleen nog gewerkt aan de melding die nu getoond wordt op de Mediabox.

Heb je Canal+ Films & Series? Dan verandert er niets en kun je gebruik maken van de app op de Mediabox.

Heb je Canal+ Live TV / ESPN Compleet / Films&Series? Dan kun je wegens gemaakte afspraken helaas geen gebruik maken van de app op de Mediabox. CANAL+ kijken | CANAL+ hier kun je alle andere mogelijkheden bekijken om dit abonnement te gebruiken.

Lurk
Level 2

"Dan kun je wegens gemaakte afspraken helaas geen gebruik maken van de app"

Wat zijn die afspraken?

Klanten zomaar afsluiten zonder ze te informeren. Ja erg klantvriendelijk allemaal

Heb Canal+ opgezegd en ga ook zoeken of ik een provider kan vinden die iets klantvriendelijker te werk gaat en niet zo vaag blijft doen.

Prettige dag nog

Garihd
Level 18

Ik snap alle uitleg, maar dat betekent dat iedereen die in dit topic heeft gereageerd met deze melding niet Canal+ films en Series afneemt. 

Daarom is natuurlijk om de email adressen gevraagd waarmee is aangemeld.

0 Kudos