Vraag
Reacties
Onrustig
Level 3

Wat betekent foutcode C127 in de Canal+ app op de Mediabox Next en hoe los ik dit op?

Hallo

Sinds maandag 27 januari kan ik Canal+ wel opstarten in de APPs maar dan moet ik inloggen

dat doe ik en krijg de foutcode C127.

Ja Ziggo zegt dat ligt aan Canal+ en Canal+ zegt dat ligt aan Ziggo.

Je voelt je net een pingpongbal lekker dan.

volgens mijn ligt het aan Ziggo? 

Ik heb altijd kunnen kijken naar Canal+

Ja wat is de oplossing?

e-mail meldingen
Aan Uit
79 Reacties 79
ChristyWils79
Level 2

Wii krijgen precies dezelfde meding. Ziggo kan er niks mee en bij Canal+ krijg ik dezelfde melding. Niet fijn als ze wel de abonnementskosten betaalt.

Gattuso
Level 1

Wij hebben hetzelfde probleem. 

We hebben 2 tvs 1 via een ziggo kastje en 1 via internet.

Via internet doet canal plus het goed.

Via ziggo kastje plotseling niet!! Dus!!!!

Garihd
Level 18

Kijk een derde en vierde melding. Wat ik net al schreef de betreffende afdeling die de software beheer van de mediaboxen doet moet dit reproduceren en oplossen, dit is bijna zeker geen probleem bij Canal+.

Wat de kosten betreft als het is opgelost zal de wettelijke compensatie regeling worden toegepast dan krijg je per dag 1/30ste deel maar dat is een aanname. Nu is Ziggo aanzet niemand anders.

0 Kudos
Garihd
Level 18

@Garihd  schreef:

Wat de kosten betreft als het is opgelost zal de wettelijke compensatie regeling worden toegepast dan krijg je per dag 1/30ste deel maar dat is een aanname. Nu is Ziggo aanzet niemand anders.

Aanvullend omdat Canal+ niet via de Ziggo factuur loopt klopt wat ik hier schrijf mogelijk niet. 

0 Kudos
MichaelNight
Level 2

Ik heb precies dezelde foutcode. De Canal+ app werkt dus niet meer via de mediabox. Eerst deed hij het wel. EN: Neen ik heb op niet meer dan10 apparaten C+ ingelogd en ja ik kan overal elders inloggen. Zelfs op de Canal+ app van de TV zelf doet Canal+ het ook. 

Waar maak ik me dan druk om? Welnu, Ik mis nu het gemak om binnen de mediabox te blijven, en het feit dat het soundsystem op de box staat en niet via de TV.  Los van het feit dat als Ziggo een mogelijkheid aanbied het ook gewoon zou moeten werken. Ik betaal er genoeg voor.

0 Kudos
MichaelNight
Level 2

Het is inderdaad zeker niet een Canal+ probleem. Ik heb die C127 ook.

0 Kudos
MichaelNight
Level 2

ik heb hetzelfde probleem, en niets helpt. Andere apps doen het gewoon en Canal+ doet het verder overal, zelfs op de app van tv zelf. Alleen via de Ziggobox niet.. C127...

0 Kudos
happy
Level 9

Ik zie dat ik deze C127 foutmelding ook krijg als ik inlog op de Canal+ app op mijn mediabox Next mini, zowel met username/pwd als met de QR code. Een herstart van de mini verhelpt het niet, en bedraad/draadloos verbonden maakt geen verschil. Andere apps werken zoals verwacht op de Next mini.

Wat mij opvalt is dat ik op mijn Sony Bravia Android SmartTV bij zowel de Canaldigitaal als de Canalplus app ook niet kan inloggen met dat account, beide tonen een A112 melding acces denied, terwijl de Canalplus app volgens de aanbieder de opvolger is van de Canaldigitaal app en wel zou moeten werken.

Op mijn smartphones in de canalplus app en op computers op de website https://play.canalplus.nl/ lukt het wel om in te loggen met dat account.

0 Kudos
Karel.
Level 17

A112 melding: update de app naar de laatste versie vanuit de playstore of kijk of de TV android versie nog ondersteund wordt.

https://www.canaldigitaal.nl/klantenservice/hulp-bij/problemen-met-de-tv-app/foutmeldingen/

“112 - DE GEBRUIKTE SOFTWARE IS VEROUDERD EN NIET MEER COMPATIBLE MET DE SYSTEMEN

Krijg je de foutmelding op je tv-ontvanger? Zet de tv-ontvanger dan terug naar fabrieksinstellingen. Dit doe je via de instellingen in het tv-menu.
Let op: het kan zijn dan eventuele instellingen zoals aangepaste pincodes hiermee ook verdwijnen.
Krijg je de foutmelding op je telefoon of tablet? Check dan of er een nieuwere versie van de app beschikbaar is in de app store.

dat er een verouderde app is geinstalleerd. Update die naar de laatst versie uit de playstore.”

0 Kudos
Garihd
Level 18

@happy het probleem met de Sony televisies staat hier los van. A112 lijkt te duiden op verouderde software. Bron

Via deze link kan je checken of C+ jouw tv nog ondersteund. Link compatible apparaten 

Ik ben nu wel iets wijzer geworden de eerste letter lijkt op het gebruikte operating systeem of apparaat type te slaan.

Op de Mini zou er een S moeten staan geen C dat is vreemd en C127 zie ik niet in het overzicht van Canal+.

@MichaelNight 

Ik begrijp jouw gedachtegang maar in principe heb jij andere mogelijkheden om de C+ content te zien. Je hebt uiteindelijk een overeenkomst met hun (C+) dit te zien niet met Ziggo. Het moet uiteraard worden opgelost, het zou anders liggen als je dit abonnement via Ziggo zou betalen en geen andere kijk mogelijkheid zou hebben.

0 Kudos
happy
Level 9

Wat mij betreft is de (A112) error acces denied op een smartTV hetzelfde als Je hebt geen toegang tot de app op dit apparaat (C127) op de Next mini.

De Canalplus en de Canaldigitaal app zijn dit weekend vers vanuit de playstore geinstalleerd op de Sony Bravia, en die lijst van compatibele apparaten heeft betrekking op de satellietfeed lijkt me. Raar genoeg is die canalplus app daar wel volledig in het Frans, dus somehow haalt de TV een verkeerde app op uit de Google Playstore zou je zeggen.

De afgelopen tijd is https://www.canaldigitaal.nl/ aan het rebranden naar https://play.canalplus.nl/ en daarbij loopt niet alles echt lekker blijkbaar. Gelukkig werkt casten vanaf de smartphone Canal+ app naar de TV wel zoals verwacht.

0 Kudos
Wim C.
Level 18
T.E.A.M.

@Onrustig afgelopen zaterdag was er een storing bij CanalDigitaal waardoor met name voor de flex-abonnees het signaal voor de satellietschotels niet geactiveerd kon worden. Omdat Canal+ valt onder hetzelfde abonnement waren er ook problemen met inloggen bij Canal+. Het kan zijn dat deze storingen met elkaar verband houden.

Bij mij is in elk geval alles opgelost.

0 Kudos
Jjoop
Level 6

Ik heb precies hetzelfde probleem met dezelfde foutcode. Ook contact opgenomen met Ziggo (op 23-1 en 26-1), medewerkers wisten niet te helpen. Heb een nieuwe Mediabox ontvangen maar deze lost het probleem niet op, lees verder…

Ook met Canalplus contact opgenomen en eerst werd ik ook van het kastje naar de muur gestuurd. 
Maar Canalplus belde terug en het blijkt dat er onenigheid is tussen Ziggo en Canalplus omtrent de vergoedingen tav het beschikbaar stellen van de app. Daar zit veel in, ook sport bijv. 
En nu heeft Ziggo de app dicht gezet totdat het dispuut is beslecht.

Je kunt wel de Canalplus app op je TV installeren, mocht je TV daarvoor geschikt zijn. En op een pc of smartphone. 
Was wel netjes geweest van Ziggo als dit aan de klanten werd gemeld. 

0 Kudos
Garihd
Level 18

De pagina waar ik naar link betreft Smart Tv's en de app. Niet satelliet dat is een heel andere techniek.

Het kan zijn dat de renaming/rebranding de oorzaak is van het probleem met de mediaboxen, dan moet er een update komen die naar het juiste platform linkt.

0 Kudos
happy
Level 9

Merkwaardig @Garihd, toen ik eerder op je compatible link klikte kwam ik hier uit,

vandaar mijn opmerking: https://m7cdn.io/canaldigitaal/downloads/smart-tv/sony.pdf

@Jjoop dat een kabelboer een app op de decoders "dicht zet" met zo'n cryptische melding als hij ruzie heeft met een streamingplatform lijkt me echt zeldzaam onwaarschijnlijk. Maar uiteraard moeten alle betrokken  partijen samenwerken om de juiste versie van de juiste app met de juiste endpoints op alle platformen beschikbaar te stellen. Ik graaf nog even door wat er nou precies gebeurt op mijn android TV met die apps.

MichaelNight
Level 2

Zeker, ik kan gewoon kijken, maar als ik eerst wel via de ziggo media box naar C+ kon en nu niet meer vanwege een geheimzinnge foutcode ben ik benieuwd waarom en wil ik graag weer via de media box naar C+ gaan...

0 Kudos
Garihd
Level 18

Dat klopt @happy het gaat voor de app om de laatste kolom. Zie de uitleg bovenaan het document.

Screenshot_20250202_185943_Drive.jpg

Wat @Jjoop te horen heeft gekregen klinkt plausibel echter daar staat de content volledig buiten. 

De app is nu ruim een jaar beschikbaar het is niet ondenkbaar dat er nieuwe onderhandelingen plaatsvinden. 

MichaelNight
Level 2

ok..een ruzie tussen canal+ en Ziggo is dus de reden. Duidelijk. Dan maar via mijn tv app naar C+ kijken voorlopig..

0 Kudos
happy
Level 9

Die uitleg had ik uiteraard gelezen, maar dat document heeft in mijn beleving geen enkele toegevoegde waarde zo met alles en iedereen geschikt voor kijken via internet (uiteraard) en een eindeloze lijst met steeds dezelfde regel Sony Android 2022 High End.

Bovendien is de link in het bericht nu veranderd naar Geschikte smart-tv's voor CANAL+ | Canal Digitaal waar uiteraard en geheel terecht staat: 

Kijk je tv via internet? Je hoeft je alleen je tv te verbinden met internet om via de CANAL+ app te kijken.

Garihd
Level 18

@happy  schreef:

Die uitleg had ik uiteraard gelezen, maar dat document heeft in mijn beleving geen enkele toegevoegde waarde zo met alles en iedereen geschikt voor kijken via internet (uiteraard) en een eindeloze lijst met steeds dezelfde regel Sony Android 2022 High End.

Bovendien is de link in het bericht nu veranderd naar Geschikte smart-tv's voor CANAL+ | Canal Digitaal waar uiteraard en geheel terecht staat: 

Kijk je tv via internet? Je hoeft je alleen je tv te verbinden met internet om via de CANAL+ app te kijken.

Dat van die modellen was mij ook opgevallen op een bepaald moment kom je bij modellen uit 2021 en 2020. Via die landingspagina ga je naar het overzicht en kies je het gewenste merk voor het juiste pdf bestand. Klik ik op Samsung dan ziet het er anders uit.

0 Kudos