Hallo
Sinds maandag 27 januari kan ik Canal+ wel opstarten in de APPs maar dan moet ik inloggen
dat doe ik en krijg de foutcode C127.
Ja Ziggo zegt dat ligt aan Canal+ en Canal+ zegt dat ligt aan Ziggo.
Je voelt je net een pingpongbal lekker dan.
volgens mijn ligt het aan Ziggo?
Ik heb altijd kunnen kijken naar Canal+
Ja wat is de oplossing?
Hi all, de app wordt niet aangepast. Er wordt alleen nog gewerkt aan de melding die nu getoond wordt op de Mediabox.
Heb je Canal+ Films & Series? Dan verandert er niets en kun je gebruik maken van de app op de Mediabox.
Heb je Canal+ Live TV / ESPN Compleet / Films&Series? Dan kun je wegens gemaakte afspraken helaas geen gebruik maken van de app op de Mediabox. CANAL+ kijken | CANAL+ hier kun je alle andere mogelijkheden bekijken om dit abonnement te gebruiken.
Hi all,
Inmiddels is duidelijk waarom foutcode C127 verschijnt bij een groep klanten die gebruik willen maken van de Canal+ app op de Mediabox Next en Next Mini. Het is niet langer mogelijk om met een Canal+ Live TV abonnement gebruik te maken van de Canal+ app op onze mediaboxen. Dit resulteert in foutcode 127. De app werkt wel op de mediabox i.c.m. het Canal+ Films & Series abonnement.
Er wordt gewerkt aan een melding op de mediabox die dit duidelijker weergeeft en informatie via onze overige communicatiekanalen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik kan nergens vinden wat deze foutcode inhoud, bij andere media systemen lijkt het te duiden op een netwerk probleem dat kan overal zijn.
Kan je via een app op een smartphone of een ander apparaat wel gewoon inloggen ?
Als het plaatsvindt na het invullen van de account gegevens lijkt het erop dat de app het verificatie systeem niet kan bereiken.
Ik kan wel gewoon inloggen via mijn smartphone en via de laptop, deze foutmelding kon ik ook al niet vinden.
Echt vreemd dit, bij de helpdesk van Ziggo konden ze me ook al niet helpen?
En het maakte niet uit of ik via kanaal 158 of via de app probeer inteloggen.
Ah inderdaad ik had jouw reacties gezien in het Canal+ topic @Dimitrios
Ik denk dat het voor nu beter is om hier aan te haken dan blijft het centraal.
Als een fabrieks herstel waarbij de software opnieuw wordt ingelezen niet helpt of de box spanningsloos maken, dan is het de app op de box die geen verbinding maakt met het Canal+ platform en dan is mijn conclusie dat Ziggo dit samen met Canal+ moet oplossen.
Zeker als via andere methoden wel kan worden aangemeld en gekeken zit het probleem eerder aan de Ziggo kant van de keten.
Dank voor jullie melding @Onrustig en @Dimitrios. Ik zie dat @Garihd al een begin heeft gemaakt met de analyse, fijn!
We gaan verder op onderzoek uit en daarom heb ik nog een aantal vragen. Werkt dit na een herstart (slecht uit- en aanzetten, geen fabrieksreset) tijdelijk wel, of help dat ook helemaal niet. Doen andere apps op de mediabox het wel gewoon? Hebben jullie de mediabox bekabeld of draadloos verbonden voor internet?
Dit alles heb ik gedaan eerst modem van het stroom en mediabox ook dit mocht niet baten, daarna fabrieksinstellingen gedaan en helaas dit werkte ook niet, de rest van de apps werken prima.
De box is bekabeld.
@Dimitrios wanneer zie die melding van het screenshot in het andere topic exact?
Start de app helemaal niet of krijg je net als @Onrustig wel een aanmeld scherm?
Normaal gesproken hoef je op een mediabox maar 1 keer aan te melden en wordt dit onthouden mede daarom is de Mediabox de hoofd verdachte.
Ik krijg net als @Onrustig het zelfde scherm te zien.
Hoe ben je geabonneerd via Canal+ via Ziggo of heb je gewoon zo aangemeld via de website.
Laaste keer dat ik het deed via Ziggo ging het meteen in 1 keer goed, heb je alle stappen doorlopen, niet iets vergeten te koppelen met TV.
ik ben geabonneerd bij Canal+
Als ik de app start op via Ziggo kan ik inloggen met mijn inloggegevens en via een qr-code en beide geprobeerd en niks werkt. Het werkt wel gewoon op mijn smartphone en laptop.
Als het wel werkt op je Laptop omdat je via die hebt aangemeld, meld je dan is af op de laptop en log dan eens in op TV ik denk dat je voor nu 1 stream heb, en na het weekend als alle administratie op orde is, dat het dan wel gaat werken.
Het werkt wel, maar half, met uitloggen op laatste gebruikte apparaat en inloggen waar je verder wilt kijken, hopelijk lukt dit wel. Deze heb ik zelf ook mee gemaakt, ik had maar 1 streaming, dus van me laptop overgegaan naar me AppleTV.
Ik ga dat straks eens proberen. 👍🏻 Ik ben benieuwd.
Ik heb het geprobeerd en alles afgemeld maar dat mocht niet baten, krijg elke keer de zelfde melding C127, hoe ik ook probeer in te loggen met inlognaam en wachtwoord of met qr-code.
Dat was inderdaad het proberen waard echter als je op teveel apparaten bent ingelogd krijg je hele andere meldingen.
Even hier de afbeelding wat Dimitrios ziet.
Zoals @Garihd ook al zei en ja was te proberen.
Denk dat het maandag of dinsdag wel is doorgevoerd en je dan wel kan proberen, meestal rond einde maand vrij druk en verwerking duurt tussen de 24 uur en de 72 uur maar als een actie succes heeft kan het nog langer duren. Houd ook even de Ziggo Medewerker in de gaten, die zal na weekend ook nog wel hier even langs komen.
@Dave wat moet Ziggo dan doorvoeren als het om een abonnement via Canal+ zelf gaat staat Ziggo er buiten. Behalve dan het niet of niet goed weken van de app.
Wat het aantal apparaten betreft dit schrijft Canal+
Je kunt CANAL+ op 10 devices gebruiken. Kijken kan met maximaal 2 devices tegelijk.
De app geeft je een seintje wanneer je op meer dan 10 apparaten actief bent. Dan verwijder je eenvoudig een apparaat en kun je kijken op jouw device.
@Garihd schreef:
@Dave wat moet Ziggo dan doorvoeren als het om een abonnement via Canal+ zelf gaat staat Ziggo er buiten. Behalve dan het niet of niet goed weken van de app.
Wat het aantal apparaten betreft dit schrijft Canal+
Je kunt CANAL+ op 10 devices gebruiken. Kijken kan met maximaal 2 devices tegelijk.
De app geeft je een seintje wanneer je op meer dan 10 apparaten actief bent. Dan verwijder je eenvoudig een apparaat en kun je kijken op jouw device.
De administratie met Canal+ en de doorgifte moet worden verwerkt zodat de klant kan kijken op de Ziggo settop boxen en op tablet's pc's en telefoon's etc, zijn gewoon administratieve handelingen. Dit was hier ook zo, duurde even voor ik alle device's kon gebruiken.
@Dave dat is alleen het geval als je Canal+ via de Ziggo factuur zou betalen en dat kan niet, dit is enkel via Canal+ zelf te bestellen.
Als je het over andere streamingdiensten hebt klopt je gedachtegang nu niet.
Heb jij een Canal+ abonnement probeer eens via jouw mediabox als je die hebt in te loggen wat gebeurt er bij jouw?
Ik heb Canal+ er uit gegooit want ik vind dat ze weinig bijzonders hebben, kan weer een aanmelden maar de 2e keer toen ik dit deed, kon ik zo door in alle boxen, nu weet ik het niet. En ik heb me via Canal+ aangemeld niet via Ziggo, ik ga heel even op onderzoek uit, ik laat het je weten.
@Garihd dit komt er bij mij uit
Zoals ik al schreef via Mijn Ziggo kan je dit niet bestellen. Jouw melding klopt voor een klant die zijn abonnement is gestopt. Je hoeft het niet speciaal te activeren als je geen abonnement meer hebt.
Ik had een eerdere reactie blijkbaar verkeerd begrepen.
Dit is iets wat de software engineers zelf moeten reproduceren.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.