Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Onrustig
Level 3

Wat betekent foutcode C127 in de Canal+ app op de Mediabox Next en hoe los ik dit op?

Hallo

Sinds maandag 27 januari kan ik Canal+ wel opstarten in de APPs maar dan moet ik inloggen

dat doe ik en krijg de foutcode C127.

Ja Ziggo zegt dat ligt aan Canal+ en Canal+ zegt dat ligt aan Ziggo.

Je voelt je net een pingpongbal lekker dan.

volgens mijn ligt het aan Ziggo? 

Ik heb altijd kunnen kijken naar Canal+

Ja wat is de oplossing?

e-mail meldingen
Aan Uit
Uitgelicht
Welmoed
Community Moderator

Hi all, de app wordt niet aangepast. Er wordt alleen nog gewerkt aan de melding die nu getoond wordt op de Mediabox.

Heb je Canal+ Films & Series? Dan verandert er niets en kun je gebruik maken van de app op de Mediabox.

Heb je Canal+ Live TV / ESPN Compleet / Films&Series? Dan kun je wegens gemaakte afspraken helaas geen gebruik maken van de app op de Mediabox. CANAL+ kijken | CANAL+ hier kun je alle andere mogelijkheden bekijken om dit abonnement te gebruiken.

2 Kudos
Rikst
Community Moderator

Hi all, 

Inmiddels is duidelijk waarom foutcode C127 verschijnt bij een groep klanten die gebruik willen maken van de Canal+ app op de Mediabox Next en Next Mini. Het is niet langer mogelijk om met een Canal+ Live TV abonnement gebruik te maken van de Canal+ app op onze mediaboxen. Dit resulteert in foutcode 127. De app werkt wel op de mediabox i.c.m. het Canal+ Films & Series abonnement. 

Er wordt gewerkt aan een melding op de mediabox die dit duidelijker weergeeft en informatie via onze overige communicatiekanalen. 

1 Kudos
79 Reacties 79
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Hi all, 

Naast de meldingen hier zijn er ook via andere contactkanalen meldingen binnen gekomen over de foutmelding C127 in de Canal+ app op de Mediabox Next en Next Mini. We zijn daarom een onderzoek gestart en hiervoor zoeken we voorbeelden. Ervaar je dit probleem, laat dan een reactie achter in dit topic en zorg dat je postcode en huisnummer ingevuld staan in je [Persoonlijk profiel

Hier zijn natuurlijk al diverse meldingen gedaan maar om deze goed door te kunnen zetten is er aanvullende informatie nodig, namelijk de username bij Canal+. 

Wil een ieder die op dit moment nog problemen nog ervaart zijn/haar gebruikersnaam bij Canal+ invullen in het "Persoonlijk profiel" op de Community bij de tab "E-mail"? We ontvangen graag een reactie in het topic zodra dit gelukt is, ook als het betreffende e-mailadres hier al stond. Op die manier kunnen we de meldingen doorzetten aan de collega's die dit issue onderzoeken.

Let op, op het e-mailadres dat hier genoteerd staat ontvang je de notificaties voor de Community. Mocht je gebruikersnaam bij Canal+ dus afwijken van het e-mailadres dat je normaliter gebruikt voor de Community dan ontvang je tijdelijk notificaties op het andere e-mailadres. 

Op https://play.canalplus.nl/ en in de smartphone app werkt je Canal+ account wel zoals verwacht. Het advies is dus om Canal+ tijdelijk op die manier te gebruiken.

Zodra er een update is zullen we dit delen in dit topic. 

Onrustig
Level 3
Topicstarter

Bedoel je Persoonlijk Profiel van Canal+ Waar staat de tab E-Mail

Bij mijn is het email het zelfde als ik voor deze site gebruik.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Onrustig het gaat om het profiel van de Community.

0 Kudos
Pasi
Level 19

@Rikst  schreef:

..

Wil een ieder die op dit moment nog problemen nog ervaart zijn/haar gebruikersnaam bij Canal+ invullen in het "Persoonlijk profiel" bij de tab "E-mail"

@Rikst: jammer dat u de gebruikers niet direct de link geeft naar de profiel pagina, hierdoor moeten alle betroffen klanten dit alsnog zelf uitzoeken ! Het kost u ietsjes meer tijd, maar scheelt alle betroffen klanten allemaal hetzelfde zoekwerk waar de gevraagde gegevens nu maar weer ingevoerd moeten worden !

De link naar uw forum profiel.

0 Kudos
Dimitrios
Level 2

Hoi @Rikst ,

Dit probleem is op mijn vaders account en die zit niet bij deze community, kan ik je zijn emailadres zo doorgeven?

Mvg, Dimitrios

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dankjewel @Onrustig Ik zet je voorbeeld door!

@Dimitrios ik stuur je even een privebericht, dan kun je via die weg de gegevens van je vader doorgeven

@Pasi, Dank, ik heb de doorverwijzing toegevoegd. 

Rebellie
Level 4

Ik heb hetzelfde probleem. En dit ligt absoluut aan het kastje van Ziggo. Want via internet doet Canal+ wat tie moet doen. 
Graag hoor ik graag wat jullie hier aan kunnen doen. Dit duurt al bijna 2 weken. 
bedankt, belle

0 Kudos
BlackDeath60
Level 1

Ok, email is hetzelfde als mijn communitie mail. Ik heb nog steeds dezelfde problemen met canal+. Had het eerst ook, na de storing van vorige week met Netflix, maar dat was met het hestellen van mijn Next mini opgelost.

In ieder geval hoop ik dat het snel opgelost kan worden.

Net vriendelijke groeten. 

0 Kudos
Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Dank voor je melding @Rebellie Op dit moment heb ik nog geen oplossing voor je, we hebben dit probleem in onderzoek. Ik zou graag je voorbeeld doorzetten, kun je via je [Community profiel] laten weten wat je gebruikersnaam bij Canal+ is zoals uitgelegd in [deze reactie]

@BlackDeath60 en @Dimitrios ook jullie aangedragen info heb ik doorgezet naar mijn collega's. 

Zodra er meer bekend is zullen we dit uiteraard melden in dit topic. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb ook jou melding doorgezet naar mijn collega's @Rebellie Het is niet langer noodzakelijk je Canal+ username door te geven bij je melding. 

Lurk
Level 2

Net als vele anderen hier ook bij mij C127. Sinds 2 weken ongeveer. Ik heb Ziggo gebeld maar die man die ik aan de lijn had kon hier niets mee. Wist nergens van en hij zei dat hij mij niet kon doorverbinden. Overigens eerst contact gezocht met Canal+ en die leggen het bij Ziggo neer. Lijkt mij ook logischer. Zeker wanneer je Canal+ op alle andere devices kan ontvangen

0 Kudos
Welmoed
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Lurk - goed dat je je hier meldt! Jammer dat ze je hier telefonisch niet verder mee hebben geholpen. Ik heb je melding doorgezet naar mijn collega's. Zodra er een update is in het al lopende ticket zullen we het hier laten weten.

0 Kudos
Lurk
Level 2

Hallo Welmoed, Dank voor de reactie en ik ben benieuwd. Ik hoop dat het snel is opgelost want mijn abonementsgeld gaat wel gewoon door. Al 2 weken niet kunnen kijken via Ziggo

0 Kudos
Lurk
Level 2

Hallo welmoed,

Hoe staat het ervoor? Wil nu toch wel weer kijken. Duurt erg lang dat dit opgelost is. las wel dat de oorzaak is gevonden, dus.........

Gaan de abonnees hier nog compensatie voor krijgen?

0 Kudos
Template
Level 17

Is Canal+ niet via Smarttv, te zien? 

0 Kudos
Jjoop
Level 6

CanalPlus App installeren en gebruiken op een smart TV werkt gewoon. Maar via de MediaBox dus niet meer. 

0 Kudos
Lurk
Level 2

En ik wil Canal+ ontvangen via mijn next mini. Kortgeleden aangeschaft en ga nu niet weer iets anders aanschaffen

0 Kudos
Garihd
Level 17

@Lurk  schreef:

En ik wil Canal+ ontvangen via mijn next mini. Kortgeleden aangeschaft en ga nu niet weer iets anders aanschaffen

Een Next Mini 'schaf' je niet aan de eerste hoort bij het televisie abonnement. Je hebt wel gelijk dat wanneer een provider een app beschikbaar stelt deze gewoon moet werken. 

Voor sommige zaken is de streamingdienst zelf verantwoordelijk voor andere zaken de provider. 

In dit geval is het onduidelijk zeker de oorzaak.

Het kan namelijk twee kanten op, wat @Jjoop hier eerder schreef kan de werkelijke reden zijn. Als het echt een geld kwestie is kan het nog lang duren. Is het zoals ik hier eerder schreef een software/netwerk technisch verhaal dan kan het sneller, alleen wordt de software door een extern bedrijf beheert waardoor het ook niet meteen is opgelost. Als er een oplossing is moet dat eerst getest worden.

Er kan helaas alleen worden afgewacht. 

Wat betreft compensatie zou dat als coulance kunnen worden afgehandeld.

Dit is deels afhankelijk hoe Canal+ wordt betaald, gaat dit via de Ziggo factuur dan is die plicht groter, dan wanneer het direct via de streamingdienst zelf gaat.

Xandra00
Level 1

Ik kan ook al bijna 2 weken niet inloggen op 158. Krijg de melding ‘Je hebt geen toegang tot de app op dit apparaat. (C127)’ met daaronder de button ‘Ontvanger herstarten’. Meteen contact opgenomen met Canal+ maar zij weten van niks en zeggen dat Ziggo heeft besloten om de toegang tot de Canal+ TV app via mijn Ziggo box stop te zetten. Volgens Ziggo support lag het probleem niet bij Ziggo. Vorige week monteur van Ziggo over de vloer gehad, maar hij wist het ook niet. 

IMG_0881.jpeg

IMG_0889.jpeg

0 Kudos
Steefb
Level 20

@Xandra00  schreef:

IMG_0881.jpeg

Meteen contact opgenomen met Canal+ maar zij weten van niks en zeggen dat Ziggo heeft besloten om de toegang tot de Canal+ TV app via mijn Ziggo box stop te zetten.

IMG_0889.jpeg

Je hebt er niets aan, maar het lijkt er op dat alle helpdesk medewerkers eerst een cursus afschuiven volgen.

Afwachten is nu het enige wat je kan doen.

0 Kudos