Vraag
Reacties
Oplossing
Jhonny
Level 1

Warme Next kastje

Hoi allemaal. Ik heb net mijn Next-box aangesloten, precies volgens de handleiding. Na ongeveer een half uurtje viel het beeld weg en nu blijkt de box gloeiend heet te worden zo rond het gebied waar de coax binnenkomt, dus rond de coax-aansluiting. En jawel,….. nu dus helemaal niks meer. Iemand een suggestie of een idee hoe dat mogelijk is? Er staat niks omheen in een straal van 35cm…. 

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Steefb
Level 20

Dat lijkt heel sterk op een defect.

Laat niet de spanning er op staan, Haal ook de voeding uit het stopcontact.

 

Ik zou contact opnemen met de klantenservice.

Bekijk in context

0 Kudos
Ga naar reactie
11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Steefb
Level 20

Dat lijkt heel sterk op een defect.

Laat niet de spanning er op staan, Haal ook de voeding uit het stopcontact.

 

Ik zou contact opnemen met de klantenservice.

0 Kudos
Ga naar reactie
Jhonny
Level 1
Topicstarter

Nu al defect?

Om 13:30u binnen gekregen, om 15:00u aangesloten en rond 15:30u al kapot?…….

Kan natuurlijk, maar wel zeer sneu. 

0 Kudos
Steefb
Level 20

Tsja, wanneer komen defecten aan het licht.

Vaak bij in gebruik name of door veroudering.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Hi @Jhonny, welkom op de Ziggo Community!

Dat klinkt absoluut niet goed en denk inderdaad net als @Steefb dat er iets defect is. Sneu is het zeker  Is er nog iets veranderd in de afgelopen dagen? Anders regel ik een andere Mediabox voor je.

0 Kudos
Jhonny
Level 1
Topicstarter

Hoi Alex Ziggo , nee. Ik heb er direct een mail achteraan gestuurd, maar tot nu toe nog geen reactie. Dus als jij mij kan helpen dan graag. Zeg maar wat je nodig bent.

0 Kudos
Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ik heb hem voor je omgewisseld! Binnen 5 dagen heb je de nieuwe in huis, je ontvangt ook retourinstructies om je huidige daarna terug te sturen. Houd je ons op de hoogte of het is gelukt met de nieuwe? 

Jhonny
Level 1
Topicstarter

Mooi, mooi, mooi. Dank je wel voor de actie. Zodra die Next binnen is en aan dus ook aangesloten meld ik me weer met het resultaat.

Jhonny
Level 1
Topicstarter

Hoi hoi, ik zou mij weer melden als ik alles had aangesloten…..

Dat is dus nu het geval. En alles doet het weer.

Ik heb inmiddels alle kabels vervangen, de coax is vervangen door speciale coax gebruikt in de scheepvaartindustrie (betere afscherming tegen stralingen), een vergulden HDMI-kabel, en DPIF-geluidskabel voor de home-cinema….. en alles werkt perfect nu !!!!

Zelfs kanaal 612 (Mezzo) gaat vloeiend zonder haperingen en zichtbare pixels: gewoon 4K-beeld dus….

 

Dank je wel AlexZiggo voor de gedane moeite

 

Met vriendelijke groet

Alex
Community Moderator
Community Moderator

Ah superfijn @Jhonny - En top dat je het nog even laat weten, geniet ervan!

0 Kudos
Steefb
Level 20

Zelfs kanaal 612 (Mezzo) gaat vloeiend zonder haperingen en zichtbare pixels: gewoon 4K-beeld dus….”

 

Mezzo is SD

 

Overigens hoort alles zonder haperingen te werken met gewone goedgekeurde bekabeling.

De discussie over vergulde HDMI-kabel ga ik maar niet aan.

 

0 Kudos
Jhonny
Level 1
Topicstarter

Steefb, natuurlijk is er altijd een discussie over de kwaliteit van kabels, sowieso die van HDMI, maar feit is wel dat Mezzo bij mij altijd haperde en dat het beeld “pixel-achtig” was. Dat is nu verholpen, gewoon een vloeiend beeld. Het zelfde is voor Discovery Science, maar dat is dus nu ook verleden tijd…. raar maar waar…. 

0 Kudos