Wanneer wordt ip-tv nu live zonder vertraging? Analoog heeft minder delay dan dvb-c dvb-T of ip-tv.
is dit technisch op te lossen vooral fijn voor het al voetbal of andere sport evenementen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vertragingen zijn niet te voorkomen. Het signaal aangeboden door de aanbieder wordt omgezet naar een geschikte uitzendnorm bij de diverse providers wat bij hen mogelijk is.
Kortom de weg en nodige omzettingen van aanbieder naar provider naar uitzendnorm voor consument levert de nodige en diverse vertragingen op. Die het dan ook onmogelijk maken om alles exact op het zelfde moment bij de consument aan te laten komen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Nooit, doordat overal iets andere technieken gebruikt worden zal er tijdsverschil blijven.
"Analoog heeft minder delay dan dvb-c dvb-T of ip-tv."
Analoge TV? Die is er toch allang niet meer?
Wat bedoel je hiermee?
Dit zal niet of nooit worden opgelost. Er zit zelfs verschil tussen kijken via de Ziggo Go app en een IP TV settopbox zoals de Mini.
De term live is deels verwarrend omdat lang niet alle lineaire uitzendingen live zijn. Bij de lineaire live uitzendingen is dit soms vervelend op de juich momenten.
Dat Ziggo dit niet meer door geeft wil niet zeggen dat er helemaal geen analoge TV meer is in Nederland. Jonaz heeft er nog 10.
Vertragingen zijn niet te voorkomen. Het signaal aangeboden door de aanbieder wordt omgezet naar een geschikte uitzendnorm bij de diverse providers wat bij hen mogelijk is.
Kortom de weg en nodige omzettingen van aanbieder naar provider naar uitzendnorm voor consument levert de nodige en diverse vertragingen op. Die het dan ook onmogelijk maken om alles exact op het zelfde moment bij de consument aan te laten komen.
Wat @Karel. schrijft, en dan zit er ook nog vertraging, hoewel minimaal, in de thuissituatie. Elke tv, setup box, ed. geeft ook weer verschillen. Zeker bij iptv waar ook de grote van de buffer weer meespeelt.
Zodra DVB-C wordt uitgeschakeld, merk je de vertraging niet meer 🙂
Kwestie van tijd.
@wewanl schreef:
Zodra DVB-C wordt uitgeschakeld, merk je de vertraging niet meer 🙂
Kwestie van tijd.
Tussen 5 en 10 jaar ergens.
Ik hoop veel sneller.
Nee hoor @wewanl ik hoop dat lineaire TV het nog lang volhoudt. Als mensen via IPTV willen kijken prima, maar neem dan voor lief dat je wat later weet wat er in de wereld gebeurt.
Qua voetbal heeft het zeker één voordeel als de buren wèl via kabel TV kijken: als de buren juichen weet je dat je rechtop moet gaan zitten omdat er een doelpunt aankomt. 😂
@wewanl schreef:
Ik hoop veel sneller.
@wewanl Waarom veel sneller?
Van DVB-C heeft niemand last totdat de maximale internetsnelheid via de coax kabel gebruikt gaat worden en dan is het ook nog de vraag.
Alleen Ziggo heeft er last van als ze nu DVB-C uit zouden schakelen, want dan moet er een alternatief komen voor alle DVB-C mediaboxen, alle DVB-C TV gebruik, alle CI+ modules en ik schat dat toch op een 6 miljoen stuks en die gaat / kan Ziggo niet zomaar inkopen, zonder enige zwaarwegende reden.
Analoge FM radio is seconden sneller dan de snelste iptv provider in Nederland. Vooral bij sport valt dit erg op als je bijvoorbeeld kkd 1e divisie op vrijdag kijkt en regionale fm radio. Dit geldt ook radio 1 en digitale tv en ip-tv, die ip-tv moet door betere hardware over glasvezel naar sneller niveau?
Dit is mijn punt vanaf 2006 is het op ontwikkeling van snelheid niet verder door ontwikkeld 😆🦁
@twansalemink schreef:Analoge FM radio is seconden sneller dan de snelste iptv provider in Nederland. Vooral bij sport valt dit erg op als je bijvoorbeeld kkd 1e divisie op vrijdag kijkt en regionale fm radio. Dit geldt ook radio 1 en digitale tv en ip-tv, die ip-tv moet door betere hardware over glasvezel naar sneller niveau?
Daar heeft de signaal drager geen invloed op. Licht transporteert sneller dan electronen dat is pure natuurkunde, maar enkele bit via een glasvezel komt niks sneller aan dan een bit via een koper kabel. Er bestaan geen snelste iptv providers, hooguit providers met een grotere bandbreedte voor data in het algemeen.
Dat heeft verder ook geen invloed op de tussenliggende stappen. Zie ook de andere reacties hieromtrent.
@twansalemink schreef:Dit is mijn punt vanaf 2006 is het op ontwikkeling van snelheid niet verder door ontwikkeld 😆🦁
Er valt niks door te ontwikkelen. Ik ben ook heel benieuwd over welke snelheid je het nu specifiek hebt?
@Wim C. schreef:Nee hoor @wewanl ik hoop dat lineaire TV het nog lang volhoudt. Als mensen via IPTV willen kijken prima, ....
Of TV nu via DVB-C wordt door gegeven of als IP stream het is allemaal lineair.
Lineaire TV is de term die we gebruiken voor reguliere TV dus wat de omroepen en TV kanalen programmeren op hun zender/kanaal, daar tegenover staat ondemand kijken.
Analoog live radio of tv via satelliet straalverbinding vanaf sportveld in Europa naar Hilversum bewerkt en doorgebroadcast naar de cai radio masten. Dit was vanaf jaren 80 tot 2006 de standaard van live tv. Ik denk dat als bedrijven als southfields alles via glasvezel of zelfs via 5G direct vanuit grolschveste stadion naar de regio stuurt ipv naar Hilversum. Southfields NEP productie doet tegenwoordig in de regiewagen al alles wat in Hilversum gebeurde. Ik denk dat via glasvezel het sneller moet kunnen dan analoge radio of tv. Ik daag ziggo uit om op-tv op dat niveau te krijgen. Tuurlijk houd je altijd delay maar in de ziggo app loop je soms 55sec achter op live fm radio dat is niet innovatief 🦁
Productiebedrijven in Duitsland hebben met 5G professionele camera’s uitgezonden rechtstreeks naar de 5g smartphone, regie ging niet via beeld mee maar door via snelle regie kabels Channels regisseren van camera naar camera. De var niet meegerekend in deze hightech 5g test in Hamburg.
Hooguit net zo snel, met andere woorden direct. Dat is verder andere signaal dragers gebruiken en een meer directe verbinding.
Dan zal je Red Bee de leverancier van Ziggo die uitdaging moeten geven. Daar komt het signaal vandaan, net als van de andere Nederlandse tv distributeurs.
.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.