1
Vraag
2
Reacties
jorawesome

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Wanneer voldoet mijn bekabeling aan de norm van Ziggo?

Meerdere keren per jaar wordt ik gezien ik ondernemer ben benaderd door Ziggo met het voorstel om hun diensten uit te proberen. Tot nu toe heb ik altijd geweigerd maar toen Ziggo een week geleden belde heb ik toch maar ingestemd.

Ik was enigszins huiverig met betrekking tot het werkend krijgen van de apparatuur, dus had ik in eerste instantie een monteur aangevraagd. Toen ik gisteren alle apparatuur binnen heb gekregen en ik uiteindelijk zonder veel moeite alles werkende had heb ik deze meteen weer afgezegd, want dat bespaard mij kostbare tijd.

Op dit moment werkt alles prima, maar nog niet zoals ik wil.
Er zijn namelijk plekken waar ik graag tv zou willen kijken zoals dat nu ook gedaan wordt door middel van IPTV en een Powerline adapter. Een ideaal concept, maar daar zal ik niet over uitweiden.

Om overal tv te kunnen kijken moeten de coax kabels die door het huis gaan en samenkomen in de woonkamer worden aangesloten op een splitter. Hier ontstaan meteen de volgende problemen.


  • De coax kabels die samenkomen in de woonkamer hebben een zogenaamde 'Belling-Lee connector'. voorzien van een male connector, terwijl een female connector nodig is om deze direct op de POA spitter aan te sluiten.
  • Splitters anders dan de POA-01 en POA 03 zijn voorzien van F-connectoren.
  • Deze kabels en dus ook de connectoren zijn (volgens mij) niet conform de norm die Ziggo stelt om interferentie met 4G signaal te voorkomen.

*Hieronder staat de daadwerkelijke vraag*

Punt 3 is wat mij betreft gesneden koek; alles vervangen door nieuwe kabels is het beste. Maar toch stel ik hier de vraag: Is dat echt nodig? Of is het vervangen van alleen de connectoren al voldoende?

Omdat ik zelf niet wil stilzitten heb ik een splitter besteld die (uiteraard) voorzien is van F-connectoren. Daarnaast heb ik verloopstukjes besteld van F-connectoren (male) naar female Belling-Lee die ik op iedere port op de splitter zet, zodat ik een splitter heb met alleen maar female connectoren. Waarschijnlijk geeft deze methode, voornamelijk door de verouderde kabels die door het huis gaan geen goed signaal, maar ik vind het proberen waard.

Hopelijk kunnen jullie mij wat advies geven!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
jorawesome

Er zijn in de handel wel verloop-plugjes te krijgen van F-connector naar IEC. Ook "geslachtsverandering" is hierbij mogelijk.


De eisen waaraan tegenwoordig een coax-verbinding moet voldoen zijn veel hoger dan vroeger.
Tegenwoordig zijn de eisen van afscherming van de coax veel hoger.

De frequenties die thans op de kabel gebruikt kunnen makkelijker hinder ondervinden van de signalen die die tegenwoordig zich van buitenaf aandienen (op de kabel binnendringen).

Verder zijn de analoge-tuners meer vergevingsgezind dan de digitale-tuners.
De voormalige analoge zendtoren stonden vaak op grote afstand. Een klein beetjes ruis in het matige analoge beeld viel wat minder op.

Bekijk in context

1 Reactie 1
DennyW

Level 17
  • 3150Posts
  • 251Oplossingen
  • 921Likes
jorawesome

Er zijn in de handel wel verloop-plugjes te krijgen van F-connector naar IEC. Ook "geslachtsverandering" is hierbij mogelijk.


De eisen waaraan tegenwoordig een coax-verbinding moet voldoen zijn veel hoger dan vroeger.
Tegenwoordig zijn de eisen van afscherming van de coax veel hoger.

De frequenties die thans op de kabel gebruikt kunnen makkelijker hinder ondervinden van de signalen die die tegenwoordig zich van buitenaf aandienen (op de kabel binnendringen).

Verder zijn de analoge-tuners meer vergevingsgezind dan de digitale-tuners.
De voormalige analoge zendtoren stonden vaak op grote afstand. Een klein beetjes ruis in het matige analoge beeld viel wat minder op.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic