1
Vraag
2
Reacties
White mouse

Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Wanneer is iets een storing voor Ziggo?

Al vanaf 19.30 uur zijn er problemen met de ziggo verbinding. Niet alleen bij mij maar bij meerdere adressen in de straat. De verbinding valt weg en komt na korte of langere tijd terug. 

Op de TV verschijnt de CS2004 melding en het modem geeft aan dat er geen verbinding meer is. Als er dan weer TV is en je wilt opnames of uitzending gemist kijken krijg je de melding dat er een technische storing is. 

Maar de storings checker geeft geen storing. 

Dit probleem doet zich nu al 2 1/2 uur voor bij ten minste drie adressen in de straat  ( de anderen zitten al bij KPN of een ander). De verbinding (inclusief het internet modem) stopt en komt dan weer tot stand.

Helaas is de klantenservice gesloten tot morgen 08.00 uur. 

Ik meld dit probleem via de chatfunctie van de Mijn Ziggo app. Helaas blijft men volhoud anwoorden dat er geen storing is en dat men morgen wel een monteur kan sturen. 

Dus wanneer is iets een storing waar men aktie op neemt?  

Uiteindelijk betaal ik momenteel 840 euro per jaar dus mag ik toch wel iets van service verwachten!

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Tot op heden geen storing meer gehad. Ook de anderen niet. Maar nog steeds geen contact met Ziggo. Op de site wordt verwezen naar de klantenservice als je klachten hebt maar als je hun belt dan kunnen ze niets en moet je maar een formulier op internet invullen. Dat is wel even zoeken hoor! Maar heb hem gevonden, ingevuld en ingestuurd. Ik ben benieuwd of ik gebeld wordt!

En voor wat betreft die afspraak . . . zou die nog wel nodig zijn?  

 

Maar uiteindelijk valt het me vies tegen van een professionele organisatie als Ziggo hoe men met de klanten dus omgaat.

Bekijk in context

57 Reacties 57
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"Maar de storings checker geeft geen storing. "

Dit gebeurt alleen als er een heel blok of postcode eruit ligt, niet op straatniveau.

Ook niet als de storing binnen afzienbare tijd opgelost is.

 

Als er meerdere modems uitvallen, dan ziet men dat en wordt er actie ondernomen.

Als het een versterker in de straat is die sputtert, dan is er niet direct een monteur om de hoek die dit oplost met een nieuwe versterker, dat kan een paar uur duren.

 

Mogelijk komt er morgenvroeg een moderator hier langs, zij kunnen dieper in de systemen kijken en mogelijk zien wat er aan de hand is en de nodige actie ondernemen, als het nog niet opgelost is.


Zorg dat je postcode en huisnummer in je Ziggo community profiel staan en tussen haakjes erachter de huisnummers van de anderen die dezelfde storing ervaren, deze zijn niet openbaar te zien, dan kunnen gelijk de juiste gegevens erbij gepakt worden.
Na klik op onderstaande link, op de volgende pagina naar beneden scrollen:
https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Voor storing bij Ziggo kan je op Storiing Ziggo - via Ziggo zelf  voeg postcode en huisnummer en je ziet of er een storing is

 

anders kan je op deze pagina Allestoringen Ziggo  daar vind je de problemen rondom Ziggo en de gebieden waar het zit.

 

Mocht je een storing ervaren, zet even de Media Box van de Stroom eventueel TV stroomloos, haal 30 seconde of iets langer de Modem even van de stroom en herstart deze daarna, heb je wifi Mesh dan herstart je die nadat je modem online is, vervolgens is alles online zet je Media Box weer aan en de TV weer op de stroom.

 

Een advies die we standaard geven.

 

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Zoals ik al aangaf; de storingspagina gaf geen storing aan! Toch hadden meerdere huishoudens precies het zelfde probleem!

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@White mouse  schreef:

Zoals ik al aangaf; de storingspagina gaf geen storing aan! Toch hadden meerdere huishoudens precies het zelfde probleem!


Dan is de schaal te klein, is er geen onderhoud of andere werkzaamheden aangekondigd? Ziggo is bezig met diverse werkzaamheden gerelateerd aan het Giganet. 

Maak alles eens stroomloos, de Connect box en de mediabox, dus echt de stekker uit het stopcontact. Dan eerst de connectbox aan als alles is uitgeknipperd de mediabox en overige apparaten weer aan.

 

Je schrijft hadden is of lijkt het nu opgelost?

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Na 2 1/2 uur was de verbinding weer stabiel en werkte alles, inclusief het internet weer normaal zonder haperingen. ook uitzending gemist en replay werkten weer naar behoren.
Zelf heb ik nog een van de anderen niets aan de apparatuur gedaan waaruit blijkt dat het kennelijk een technisch probleem in de verbinding geweest zal zijn. Alleen gek dat er vanuit Ziggo niets over vermeld is. 

 

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Net contact gehad met de klantenservice via de telefoon. De mevrouw die ik aan de lij had wist mij te vertellen dat er gisteren avond vanaf 18.30 uur tot ca 22.00 uur onderhoud aan het netwerk van Ziggo gepleegd werd welke genoemde storing veroorzaakt had. Er waren al meerdere klachten over geweest.

Toch jammer dat men mij dit gisteren avond niet via de chat kon vertellen.

voor de ruim 800 euro die ik jaarlijks betaal mag ik misschien toch wel verwachten dat men de klant serieus neemt en er alles aan doet om dit soort storingen te voorkomen.

Dit is al de tweede keer in korte tijd dat er zoiets gebeurt.

Uit consumentenonderzoek blijkt dat Nederland bijna de duurste is op dit gebied maar qua kwaliteit en service lijkt het er op dat we onderaan het lijstje bungelen. 

misschien toch maar serieus overwegen over te stappen als de glasvezelkabel er eind van het jaar eindelijk is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vreemd dat er geen sms aankondiging is verstuurd. Ondanks dat ik in Mijn Ziggo nagenoeg alles uit heb staan heb ik onlangs vrij snel achter elkaar via sms en e-mail een aankondiging over werkzaamheden ontvangen. De laatste keer betrof dat het verplaatsen van kasten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

"misschien toch maar serieus overwegen over te stappen als de glasvezelkabel er eind van het jaar eindelijk is."

 

Kijk goed bij elke provider in het forum aldaar, glasvezel is niet per se storingsvrijer dan coax.

Het gras lijkt vaak groener, maar kijk goed of het ook werkelijk groener is.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

We weten allebei dat coax DVB veel gevoeliger is voor 3, 4 en 5G instraling dan signaal via glasvezel. Feitelijk betrof het hier blijkbaar niet aangekondigde werkzaamheden, niet direct een storing.

 

Wat betreft aankondigingen over werkzaamheden of storingen dat is bij elke provider gewoonweg ondermaats te noemen of dat stukje service verlening reden is om over te stappen moet ieder voor zichzelf bepalen.

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Het begint inmiddels op de bekende paarse krokodil te lijken; Hebt u even!

Meerdere mensen in de straat/wijk hebben hetzelfde probleem. De Ziggo verbinding valt af en toe, op onregelmatige momenten, voor kortere of langere tijd weg om vervolgens spontaan weer teug te komen.
Hierover telkens gebeld en dit zo aangegeven maar er waren telkens geen storingen bekend op mijn adres. 
Uiteindelijk een aardige mevrouw, vo begrip aan de lijn gehad die na mijn verhaal aangehoord te hebben zei dat ze kon zien dat het signaal bij mij (te) laag was en een monteur zou sturen. Daarnaast zei ze dat iedereen die problemen had dit maar moest melden en dat daar dan ook een monteur naar toe zou gaan. Als dit vaak genoeg voor kwam dan zou dit bij de planning van de monteurs op moeten vallen. En dan zou men misschien wel verder gaan kijken.
Dus de monteur kwam en deze stelde vast dat de muuraansluiting, waar de kabel binnen kwam verouderd was en vervangen moest worden. zo gezegd zo gedaan en hij verving de aansluiting. Nu zou het over moeten zijn. Niets was minder waar want de dag erop deed zich hetzelfde probleem weer voor. Nog even afgewacht maar toen het gisteren weer gebeurde opnieuw gebeld. Ja en u raadt het al, er komt weer een monteur. Deze komt om het werk van de vorige te controleren en in de mail die ik kreeg staat dat ik hier wel € 50 euro voor moet betalen. Deze monteur komt donderdag omdat ik niet eerder kon.

Nu vraag ik mij toch echt af waarvoor die 50 euro in rekening wordt gebracht want tot nu toe is de storing niet door mij veroorzaakt en ook niet verholpen.
Ook mijn buurvrouw, die hetzelfde ondervindt heeft vanmorgen een monteur aan de deur gehad die bij haar ook constateerde dat de muuraansluiting verouderd was en vervangen moest worden. Nadat dit gedaan was bleek ook bij haar het signaal te zwak en volgende week komt er een andere monteur daarvoor. En tot haar (en mijn) grote verbazing kreeg ze vervolgens op de mail een rekening van €30,- voor de werkzaamheden vandaag.
Begin volgende week krijgt mijn andere buurman een monteur op bezoek . Ik ben benieuwd wat er daar gevonden wordt.

Wel opvallend is dat dit alles begonnen is nadat begin medio juni men werkzaamheden uitgevoerd heeft aan de wijkcentrale.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @White mouse

Ik kan mij voorstellen dat je in alle staten bent vanwege het uitvallen van internet. Logisch ook, minder is er namelijk niet. Het is inderdaad wel te toevallig dat de hele buurt ineens problemen ervaart. Zeker wanneer er net onderhoud is uitgevoerd in jullie wijk.

Om die reden ben ik dan ook in het netwerk gedoken om te kijken of ik iets kan ontdekken. Dat er een storing/onderhoud is geweest op 09-07 's avonds klopt. Voor de rest is het netwerk perfect online geweest.

Het onderhoud gaat op dit moment gemoeid met allemaal frequentiewijzigingen. Het kan dus zijn dat je ineens storingen ervaart die er eigenlijk altijd al waren, maar je nooit hebt gemerkt doordat je dit nooit gebruikte of die bepaalde zender nooit keek. Waar deze verstoringen precies vandaan komen is altijd lastig. Het is dan ook maar goed dat jullie allemaal een monteur langs laten komen om dit op te lossen. 

In sommige gevallen is het AOP verouderd. Dan is de monteur gratis. In andere gevallen is de kabel niet goed afgeschermd en brengt de monteur daarvoor kosten in rekening. Het is maar net wat er precies kapot is. In het geval van jouw buren heb ik geen idee, maar wanneer de buurvrouw er van overtuigd is dat de kosten onterecht zijn, mag ze hiervoor altijd contact opnemen. 

Voor nu is het dus goed dat er (opnieuw) een monteur ingepland staat die gaat onderzoeken waar de problemen vandaan komen. Wil je ons hiervan op de hoogte houden? Ik ben ook wel benieuwd hiernaar.

Mocht je ondertussen jouw aansluiting door ons willen laten controleren, mag je altijd een aantal foto's plaatsen van waar de kabel bij je binnen komt en hoe het modem en de mediabox hierop aangesloten zijn. Je zult verbaast zijn over wat de super experts allemaal aan het licht brengen 😉

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@White mouse "Deze komt om het werk van de vorige te controleren en in de mail die ik kreeg staat dat ik hier wel € 50 euro voor moet betalen."

 

Zie hieronder de vette tekst in het bericht wat ook in je mail staat.

 

Werk en kosten
Voor het vaste bedrag van € 50 bent u zeker van een oplossing. Al het nodige werk en materiaal zijn inbegrepen, ook de voorrijkosten. De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening. De enige uitzondering is een signaalversterker, die verkoopt de monteur tegen kostprijs. Alle kosten zijn inclusief btw en zetten we op uw maandelijkse factuur. Op de reparatie krijgt u 28 dagen garantie, op gebruikt materiaal 2 jaar.

 

Dit geld voor alle klanten:

Als er een toch rekening is gekomen en er zijn uitsluitend werkzaamheden uitgevoerd aan de genoemde punten: het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis, laat het hier dan weten, dan kan gekeken worden hoe het in elkaar steekt en zo nodig een correctie uitgevoerd worden op de kosten door de Ziggo moderators.

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

@Bert  schreef:

Als er een toch rekening is gekomen en er zijn uitsluitend werkzaamheden uitgevoerd aan de genoemde punten: het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis, laat het hier dan weten, dan kan gekeken worden hoe het in elkaar steekt en zo nodig een correctie uitgevoerd worden op de kosten door de Ziggo moderators."

 

 


Vreemd, de monteur die bij mijn buurvrouw was vanmorgen heeft alleen de aansluiting waar de kabel binnen komt vervangen en toch heeft zij inmiddels via de mail een rekening voor een half uur werk a € 30,-  ontvangen welke bij de eerstvolgende afrekening op de nota komt.
Maar woensdag komt bij haar opnieuw een monteur. Even afwachten hoe dat het dan gaat. Dan kan ze het in één keer voorleggen!

 

Maar bedankt voor de heldere uitleg en ik zal het hier blijven melden als er ontwikkelingen zijn.

En . . .
@Jiri: hoe kan ik de foto's uploaden naar jullie zonder dat deze op het forum komen? 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

@White mouse Uploaden naar het moderatorteam gaat niet.

Foto's sturen kan wel via een privébericht, maar daar zou ik even mee wachten op een Ziggo moderator die je daarvoor uitnodigt, want als je die stuurt naar iemand die op vakantie is / gaat, dan kan het lang gaan duren.

 

Mochten het alleen foto's zijn die hieronder bedoelt worden? Dan kun je die hier plaatsen:

"Mocht je ondertussen jouw aansluiting door ons willen laten controleren, mag je altijd een aantal foto's plaatsen van waar de kabel bij je binnen komt en hoe het modem en de mediabox hierop aangesloten zijn. Je zult verbaast zijn over wat de super experts allemaal aan het licht brengen."

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Hier een paar foto's van mijn aansluiting

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

en nog eentje

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes

Hier is het één en ander niet juist aangesloten.

 

De laatste jaren wordt geadviseerd om het modem niet op een versterker aan te sluiten, maar op een splitter die op de wandcontactdoos zit.

 

2 is een radio TV splitter die je hier niet verder kunt gebruiken.

De monteur zal die vervangen voor een POA-01 B met een kabel naar je modem.

 

1 is een niet voor zenders en storingen afgeschermde stekker en moet vervangen worden voor een afgeschermde stekker, ook mogelijk aan de andere kant van de kabel, advies van Ziggo sinds 2012 toen 4G actief in de lucht kwam.

Dit kan allerlei storingen op je coax netwerk zetten en veroorzaken wat je ervaart.

De Ziggo monteur kan dit ook uitvoeren tegen kostprijs € 15,00 per kwartier en Materiaalkosten| Klantenservice | Ziggo of je kunt het zelf doen.

 

Bert_0-1627121706863.png

 

 

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Vreemd. Vorige week de monteur aan huis gehad. Deze heeft de aansluiting (2) vervangen voor hetgeen nu op de foto zichtbaar is en de kabel naar het modem is door hem ook vervangen en door hem aangesloten zoals zichtbaar op de foto. Dus waarom hij dit zo gedaan heeft en niet zoals hierboven geadviseerd met een POA-01 B met een kabel naar het modem weet ik niet. Wel zag ik dat hij deze splitter netjes uit de verpakking haalde en op de wanddoos stak. Hij is dus wel nieuw net als de wanddoos. Mogelijk dat hij dat nog zo gedaan heeft omdat ik op dat moment nog gebruik maakte van alaloge radio. Helaas is die mogelijkheid er Via Ziggo inmiddels niet meer.
Dat van die stekker (1) dat klopt. De  nieuwe stekker (gelijk aan de linker stekker) ligt al klaar maar moet ik nog aan de kabel zetten. Dit is inderdaad een slordigheid van mij.

 

toch vreemd, maar donderdag komt er weer een monteur en dan zal ik hem dit voorleggen.

White mouse
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 2Oplossingen
  • 6Likes

Gisteren avond schijnt het weer raak geweest te zijn en was er gedurende enige tijd geen internet, radio, televisie of telefoon via de Ziggo verbinding. Helaas was ik zelf niet thuis dus het niet kunnen  constateren, maar wel van meerder mensen dit vernomen. Gelukkig komt er vandaag voor de tweede keer een monteur bij mijn buurvrouw en morgen komt er voor de tweede keer een monteur bij mij langs.
Het is helaas lastig om mensen te motiveren om de storing te melden omdat deze zich op onregelmatige momenten voordoet en vanzelf weer overgaat.  En het eerste wat ze te horen krijgen van de klantenservice is dat er dan een monteur langs moet komen. En als ze dan de afspraak gemaakt hebben krijgen ze een mailtje dat het € 50,- gaat kosten. En om die reden haken ze dan weer af en wordt de monteur afgezegd. Ook ik heb inmiddels zo'n mailtje en ben benieuwd of het mij in rekening gebracht wordt!

En ondanks dat dit in het mailtje staat: "De reparaties aan het Ziggo netwerk, apparatuur die u van ons leent of aan het eerste aansluitpunt in huis zijn natuurlijk altijd voor onze rekening." heeft mijn  buurvrouw inmiddels een rekening van € 30,- voor een half uur werk, terwijl alleen de aansluiting bij haar aan de muur vervangen is! Dat zou volgens mij toch onder bovenstaande moeten vallen!

We wachten maar weer af!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic