Leo5511

Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Wanneer in standby (Mediabox XL)

Wanneer in standby.

Voor de update kon ik deze optie fijn instellen. Ingeval dat ik inslaap sukkel gaan de Mediabox en tv na korte tijd op standby. Gisteren probeerde ik deze optie opnieuw in te stellen. Wat ik trof is de meest onlogische keuze menu die ik ooit heb gezien. Ik kon kiezen voor 4uur,5,6, en nou de klapper 24uur. Ik kan me geen reden bedenken dat iemand behoefte aan een van deze opties kan hebben. Voorheen kreeg je een melding (mediabox gaat in standby) druk op de afstandsbediening en kijk verder. De functionaliteit van deze optie is juist om kort en korter in te kunnen stellen niet lang en langer.

Nu is deze functie nutteloos  gemaakt met deze absurde vaste keuze menu. 

Misschien is dit nog softwarematig  te veranderen naar iets wat op de bedoeling vorige optie lijkt.

Vooralsnog  is het volstrekt  nutteloos. 

6 Reacties 6
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

"Nu is deze functie nutteloos  gemaakt met deze absurde vaste keuze menu."

 

Je bent één van de eerste die ik hierover lees.

Wat vind je wel betere automatische standby tijden?

Mogelijk kan Ziggo die inbrengen als er veel verzoeken zijn voor die tijden.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Bert,

Om te moeten ze zich afvragen wat de bedoeling van de automatische standby is. Dan komen ze tot de conclusie dat tussen 4 en 24uur nutteloos is. Als ik me niet vergis waren de oude tijden tussen 1uur en 2.40. Waarom zou je zulke lange tijden nodig hebben.

Opnemen en alles kan met ziggo go. Hoeft thuis niet aan te staan.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hallo @Leo5511

Voor beide kanten valt wat te zeggen. Zo kregen we voorheen vooral klachten over waarom mensen zo snel al de melding krijgen dat de box automatisch naar standby gaat. Dit werd als erg irritant ervaren en om hierop in te springen zijn deze tijden dan ook aangepast. 

Zoals @Bert al aangaf hebben we hierover eerder nog geen klachten gehad. Vooralsnog zijn er ook nog geen plannen om dit aan te passen. 

Mochten veel meer mensen deze 4 uur te lang vinden, dan hoor ik het graag en leg ik het voor bij de afdeling die hierover gaat. 

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Hallo Jiri, fijn dat je reageert.

Ik kan me voorstellen dat klanten de oude tijden vervelend vonden. Maar deze verandering is zo drastisch dat de functie nooitmeer in werking treed. Dus nutteloos geworden. 4uur is de minimale instelling. Ik kan me niet voorstellen dat een klant vier uur lang tv kijkt zonder beheer, laat staan  de rest van de keuze mogelijkheden. Van 1 tot 4uur heeft de klant nog een keuze om standby automatisch in te stellen. 5,6 en 24uur zijn hierbij totaal overbodig.

Met de huidige menu word de functie in de praktijk nooit aangesproken, en eigenlijk opgeheven.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21927Likes

@Leo5511 "Ik kan me niet voorstellen dat een klant vier uur lang tv kijkt zonder beheer,"

 

Dit is vooral handig als je in slaap valt op de bank en je TV dan automatisch uitgaat.

Leo5511
Topicstarter
Level 5
  • 57Posts
  • 8Oplossingen
  • 17Likes

Beste Bert,

Precies dat is onder andere de bedoeling van de automatische standby optie. Net als ik zijn er ongetwijfeld meer klanten die een tv op de slaapkamer hebben. En die na een werkdag in slaap sukkelen. Je zal het met mij eens zijn vier uur als minste keuze te lang is.

Energie besparen is een dingetje tegenwoordig. De aangedragen klachten argument is ook vreemd de oude tijden zijn altijd onveranderd gebleven. Maargoed.

Als ziggo de 24uur laat staan dan is staat de automatische stanby zo goed als uitgeschakeld en hebben de klagers een keuze.De rest is dan vrij aan te passen. Te beginnen bij in 1 uur als ecostand bijvoorbeeld voor klanten die ondanks het inslapen een beetje bewust met energie om wil gaan. De huidige menu is gewoon absurd.

 

 

 

 

 

Uitgelicht topic