Hier een wanhopige moeder van een autistisch zoontje. We hebben opnames op onze mediabox staan die binnen een maand gaan verdwijnen. Is er een oplossing om deze te kunnen behouden? Onze zoon kijkt die filmpjes iedere dag en ze worden niet meer uitgezonden en staan ook niet op YouTube. Het wordt een groot drama als die zouden verdwijnen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Misschien kan je de naam van de programma's delen. Zodat anderen mee kunnen zoeken/denken waar het wel te vinden is of misschien zelfs al weten waar het te vinden is
Dankjewel voor het meedenken. Het zijn Baby Tv uitzendingen. Dus er zal niet veel mogelijk zijn. De afleveringen die op YouTube te vinden zijn, zijn beperkt. Mijn zoon kan ze zelf starten via Ziggo. En zou ik YouTube opzetten, dan is dat ook weer anders. 🫤
Wat @Template schrijft.
Er komen misschien allerlei adviezen hier over video grabbers e.d., deze gaan zeer waarschijnlijk niet werken of zijn onbetrouwbaar.
Wat kan is programma opnemen met een goede telefoon of camcorder met statief
.https://www.google.com/search?q=programma+opnemen+met+een+goede+telefoon+of+camcorder+met+statief
Ik wil wel mee helpen zoeken, maar net wat je zegt: weten waarnaar we moeten zoeken is wel handig.
@Steefb @Diana Ks Het moeten uiteraard legale opties zijn. Dat andere vraag ik mij af, of VodafoneZiggo het wel tolereert.
@Diana Ks Wonen jullie in fZiggo gebied, want dan is een mogelijkheid een Humax met hdd en met smartcard gebruiken en van BabyTV de uitzending opnemen wanneer deze herhaalt worden. Heb je die smartcard niet dan Ci+ module met smartcard huren als optie en een 2e hands Humax kopen en die smartcard daarin doen. Doordat een Humax op het apparaat zelf opneemt, blijft het behouden. @Steefb Zijn er niet zelfs tv's die op kunnen nemen op een flashdrive of externe hdd.
Edit aanvulling dit gevonden https://www.babytv.com/nl/apps/
@Template ts heeft het over al gemaakte opnames,
En voor eigen gebruik is er niets illegaals aan hoe dan ook opnemen, en al zou dat wel zo zijn, wie gaat dat controleren?
Voor toekomstige opnames zijn er diverse mogelijkheden zoals je schrijft, maar opnemen via tv (eterne hd, usb stick) heeft als nadeel dat deze vaak alleen op dezelfde tv kunnen worden afgespeeld.
Ook de Humax oid. kan gebruikt worden voor de toekomst .
@Steefb wrote:@Template ts heeft het over al gemaakte opnames,
En voor eigen gebruik is er niets illegaals aan hoe dan ook opnemen, en al zou dat wel zo zijn, wie gaat dat controleren?
Voor toekomstige opnames zijn er diverse mogelijkheden zoals je schrijft, maar opnemen via tv (eterne hd, usb stick) heeft als nadeel dat deze vaak alleen op dezelfde tv kunnen worden afgespeeld.
Ook de Humax oid. kan gebruikt worden voor de toekomst .
Ik heb het helemaal niet over jou suggesties, verre van. Hoe kom je daarbij
Tja, alles wat in wordt opgenomen in de "Ziggo cloud" is maar tijdelijk natuurlijk.
Ziggo Community: Opnames langer bewaren?
Maar niet veel gebruikers realiseren zich dat of vinden dat niet belangrijk bij het overgaan naar een next/mini cloud box.
@Steefb schreef:Er komen misschien allerlei adviezen hier over video grabbers e.d., deze gaan zeer waarschijnlijk niet werken of zijn onbetrouwbaar.
Het kan met een heel eenvoudige USB HDMI stick/dongle. 😊
Tweakers: Kastje / USB stick voor HDMI uit server naar laptop
@Doman schreef:
@Steefb schreef:Er komen misschien allerlei adviezen hier over video grabbers e.d., deze gaan zeer waarschijnlijk niet werken of zijn onbetrouwbaar.
Dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken i.v.m. hdcp
En dit is dus precies waarom ik dat in m'n eerste opmerking al schreef .
@Doman wrote:Tja, alles wat in wordt opgenomen in de "Ziggo cloud" is maar tijdelijk natuurlijk.
Maar niet veel gebruikers realiseren zich dat of vinden dat niet belangrijk bij het overgaan naar een next/mini cloud box.
Jou community link gaat niet naar een pagina op de community. Er komt iets van Google te voorschijn
@Steefb schreef:
@Doman schreef:
Dat gaat zeer waarschijnlijk niet werken i.v.m. hdcp
En dit is dus precies waarom ik dat in m'n eerste opmerking al schreef .
En ik schreef daarom ook in het gelinkte forumtopic:
The_Doman schreef:
@Doman schreef:
Dat zijn wel de wat oudere modellen met MS2109 chipset maar werken hetzelfde.
De nieuwere MS2130 USB3 modellen zijn beter/sneller maar kunnen geen HDCP content weergeven.
@Template schreef:
@Doman wrote:Tja, alles wat in wordt opgenomen in de "Ziggo cloud" is maar tijdelijk natuurlijk.
Jou community link gaat niet naar een pagina op de community. Er komt iets van Google te voorschijn
Bedankt, ja, het is nog op tijd hersteld:
De gedane suggesties zijn in principe goed, maar vergeet niet dat de gebruiker in dit geval het kind met autisme een nieuwe methode om iets te kijken moet aanleren. En elke verandering kan een groot probleem zijn.
Het makkelijkste om die opnames vast te leggen is de optie met de camcorder zelfs met een tablet of Smartfoon zou dat kunnen als deze maar stabiel staat en zo inzoomen dat je enkel het tv beeld ziet. De optie met de videograbber vergt de nodige handigheid.
De app is nog niet zo gek echter dat kost : 1 maand voor 5,99 USD . 6 maanden voor 29,99 USD . 12 maanden voor 59,99 USD de Nederlandse prijzen hangt van de wisselkoers af.
Dan moet er wel de juiste mediastreamer aanwezig zijn en de zoon moet dat natuurlijk kunnen bedienen.
Zelf dacht ik nog aan een DVD/Blu-ray maar ik vermoed dat de babytv titels niet op een signaaldrager zijn uitgebracht. Ik kon voor Nederland niks vinden.
Wellicht is er iets met interne opslag, waarop je alles op kan slaan, met de opname methode zoals @RoWi beschreef.
Waarbij de afstandsbediening hetzelfde is als die van Ziggo en het menu lijkt op dat van Ziggo.
Er wordt wel een beetje afgeweken nu van de vraag en bijgeleverde info van TS.
Antwoord is heel simpel. Nee, er kan en zal door Ziggo niets aan de opnames gedaan kunnen worden. Ze verdwijnen.
Hoe jammer ook.
Alle voorstellen om het toch op een andere manier op te nemen en dan afkijken op een andere manier stranden omdat het voor het kind een wijziging is.
De antwoorden en voorstellen kunnen wel door TS gebruikt worden om een andere manier van kijken aan te leren.
Iets wat wel langer bewaard blijft dan een jaar.
Maar ook Netflix en Videoland zullen na verloop van tijd series verwijderen.
Blijft voor mijn gevoel alleen een mediaspeler over die opnames afspeelt.
@bloemen64 schreef:
Alle voorstellen om het toch op een andere manier op te nemen en dan afkijken op een andere manier stranden omdat het voor het kind een wijziging is.
De antwoorden en voorstellen kunnen wel door TS gebruikt worden om een andere manier van kijken aan te leren.
Hier staat en valt alles mee. In hoeverre is een andere kijk methode aan te leren.
De gemaakte opnames kunnen enkel met noodgrepen worden bewaard. Want dat zijn de gegeven oplossingen.
Nu is de specifieke titel nog niet genoemd ik zie een redelijke bibliotheek op de website.
https://www.babytv.com/nl/show/
Het wijzigen van een gewoonte zal per kind verschillend zijn.
Toch zal er niets anders opzitten om de gewoonte of manier van kijken aan te passen. De opnames verdwijnen. Dat is een feit.
Ik verwacht dat Youtube best wel veel afleveringen heeft staan. Ik zag een 3 uur verzameling van BabyTV.
Het is aan TS om te kijken naar een aanpassing in het kijkgedrag.
Als de Ziggo mediabox bekend is dan zou kijken via de Youtube app een eerste stap kunnen zijn.
Nu loop je daar wel een risico dat je iets te zien krijgt wat je eigenlijk niet wilt zien.
@RoWi schreef:
@bloemen64 schreef:
De gemaakte opnames kunnen enkel met noodgrepen worden bewaard. Want dat zijn de gegeven oplossingen.
Dat is inderdaad gewoon de realiteit en ook de bedoeling natuurlijk.
Niets wat wordt "opgenomen" door klanten op moderne gesloten mediaboxen kan meer worden bewaard zonder extra speciale apparatuur en vooral ook kennis/handigheid.
De eigen opnames op een Humax recorder bieden die mogelijkheid nog wel steeds, maar ook dat houd eens op natuurlijk.
Zie ook dit nu heel oude topic op het andere forum wat eigenlijk nog steeds hetzelfde principe is:
Providerforum: Opnemen vanaf Mediabox/HDMI naar dvd
@bloemen64 schreef:Ik verwacht dat Youtube best wel veel afleveringen heeft staan. Ik zag een 3 uur verzameling van BabyTV.
@RoWi schreef:Nu is de specifieke titel nog niet genoemd ik zie een redelijke bibliotheek op de website.
https://www.babytv.com/nl/show/
Je zou ook eens kunnen zoeken op de Internet Archive site:
Google: BabyTV Internet Archive
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.