1
Vraag
2
Reacties
Dirco

Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Waarop moet ik letten op aankoop TV met interactieve CI+

Ik maak nu gebruik van een TV (nog eentje van voor het 'smart' tijdperk, dus zonder internet) met daarbij als ontvanger een Samsung SMT-C7140. Daarin zit o.a. 1 slot voor een smartcard, 2 tuners en een harde schijf. 

De ontvanger gaat nu af en toe kuren tonen, soms bij het aanzetten komt hij met een blauw scherm. Dat alleen op de HDMI uitgang, de Scart uitgang levert dan wel een goed beeld. Uitzetten en opnieuw opstarten helpt niet. Een andere keer werkt het weer goed. Dus een mooie aanleiding om iets nieuws aan te schaffen.

Echter, ik wil geen mediabox maar alleen een nieuwe televisie waar alles in zit en geen losse troep er meer bij.

Ik ben daarom op zoek naar aan welke eisen een TV moet voldoen om met een CI+ module het zelfde te kunnen als mijn C7140, dus opnemen van 1 zender en tegelijkertijd kijken op een 2e zender of het opnemen van 2 zenders en tegelijkertijd afspelen van een reeds opgenomen programma of het kijken naar een Netflix o.i.d.

Ik veronderstel dat een TV met 2 tuners en 1 CI+ slot dat zou kunnen, maar soms lees ik over fbc tuners die meerdere kanalen kunnen ontvangen. Werkt dat ook? Of is dat typisch iets voor satelliet ontvangst?

Ik zit in oud Casema / Ziggo gebied dus interactief met module zou moeten werken.

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Met een CI+ in oud Ziggo gebied kun je alleen hetzelfde / één kanaal opnemen met een externe harde schijf.

2 kanalen tegelijk gebruiken zoals met een CI+ 1.4 is nog niet mogelijk bij  Ziggo.

 

De TV moet dan wel voldoen aan de certificering van Ziggo: Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Scrol naar beneden en Controleer of je toestel geschikt is voor Digitale TV van Ziggo.

 

Let op met een Smart TV, fabrikanten zijn niet scheutig met updates, dus apps kunnen na 3 jaar al niet meer beschikbaar zijn op de TV: Apps op smart-tv's | Consumentenbond

 

Helaas geven tv-fabrikanten geen garantie op een blijvende werking van apps. Dat wil zeggen: óf en hoelang apps blijven werken is onduidelijk. De tv-fabrikanten leggen de verantwoordelijkheid daarvoor volledig bij de app-makers. Laat je daarom bij de aankoop van een smart-tv niet leiden door de apps

Laat apps niet meewegen in keuze nieuwe tv | Consumentenbond

 

De mediaboxen zijn zeker geen troep, maar ik begrijp wel dat je alles in één wilt, maar dan heb je wel veel minder mogelijkheden om van alles en nog wat te bekijken.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75167Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21920Likes

Met een CI+ in oud Ziggo gebied kun je alleen hetzelfde / één kanaal opnemen met een externe harde schijf.

2 kanalen tegelijk gebruiken zoals met een CI+ 1.4 is nog niet mogelijk bij  Ziggo.

 

De TV moet dan wel voldoen aan de certificering van Ziggo: Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Scrol naar beneden en Controleer of je toestel geschikt is voor Digitale TV van Ziggo.

 

Let op met een Smart TV, fabrikanten zijn niet scheutig met updates, dus apps kunnen na 3 jaar al niet meer beschikbaar zijn op de TV: Apps op smart-tv's | Consumentenbond

 

Helaas geven tv-fabrikanten geen garantie op een blijvende werking van apps. Dat wil zeggen: óf en hoelang apps blijven werken is onduidelijk. De tv-fabrikanten leggen de verantwoordelijkheid daarvoor volledig bij de app-makers. Laat je daarom bij de aankoop van een smart-tv niet leiden door de apps

Laat apps niet meewegen in keuze nieuwe tv | Consumentenbond

 

De mediaboxen zijn zeker geen troep, maar ik begrijp wel dat je alles in één wilt, maar dan heb je wel veel minder mogelijkheden om van alles en nog wat te bekijken.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@Bert  schreef:

...De TV moet dan wel voldoen aan de certificering van Ziggo: Alles over CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Scrol naar beneden en Controleer of je toestel geschikt is voor Digitale TV van Ziggo...



Aanvulling
:


Ziggo controleert natuurlijk niet alle tv's en de snelheid waarmee Ziggo nieuwe modellen controleert laat soms ook te wensen over, want vaak staan de nieuwste modellen niet in Ziggo's tv lijst.

Dat een model niet in Ziggo's CI+ controle lijst staat, betekent niet dat deze tv niet geschikt is. Het betekent alleen maar, dat Ziggo dat type tv nog NIET GETEST heeft.

Bijna alle moderne tv's werken tegenwoordig vaak zonder enig probleem met een CI+ module. Maar er naar vragen in de winkel, kan nooit kwaad.

Dirco
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

Duidelijk; ik wacht nog wel even tot er een CI+ 1.4 module van Ziggo komt die het wel kan. Raar toch wel dat het met mijn C7140 het al jaren mogelijk is.

Begin van dit jaar heb ik even een mediabox XL gehad maar daar was ik niet tevreden over, vandaar mijn opmerking over 'troep', naam veel vermogen op in standby en anders duurde het lang voordat er was opgestart en er zit allemaal zaken in die je niet gebruikt zoals een router en wifi. En ja, troep slaat ook op alle losse kastjes die je zo bij je tv krijgt. Idem voor toevoegingen als chromecast, moet je je smartphone bij gebruiken en als je geen gebruik maakt van de apps op de televisie, een losse mediaspeler.

Bedankt voor je opmerkingen en als mijn ontvanger echt de geest geeft kijk ik nog even op marktplaats voor een vervanger 😊

Dirco
Topicstarter
Level 4
  • 34Posts
  • 2Oplossingen
  • 11Likes

O ja, vergeet ik te melden, ik heb een alles in 1 start pakket met een internet snelheid van 75 Mb download. Daarbij krijg je een mediabox XL. Een mediabox next lijkt me een stuk geavanceerder maar ja, duurder.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic