Vraag
Reacties
Dreski
Level 2

Waarom zijn mijn opnames verdwenen na het aanpassen van mijn abonnement?

Zo een twee weken geleden mijn abbo gewijzigd in Wifi groot. Mijn tv abbo (complete) bleef hetzelfde maar nadat ik akkoord had gegeven waren al mijn opnames en mogelijkheid tot opnemen weg. Daar was ik best ziek van. Gebeld met de belofte dat alles weer opgelost en terug zou zijn wanneer ik het nieuwe modem had geïnstalleerd. Nou dat was dus niet het geval. Weer gebeld na 30 minuten in de wacht te zijn gezet omdat men het niet kon verklaren. Toen gaan chatten en ik werd teruggebeld. Deze medewerker begreep er niets van . Ik heb het complete pakket maar opnemen gaat nog steeds niet. Ik krijg een pop-up dat ik moet upgraden naar complete terwijl dat volgens Ziggo het geval is. Hopelijk wordt ik snel teruggebeld of gemaild want dit heeft me enorm veel tijd en irritatie gekost. Ben ook bang dat ik al mijn opnames kwijt ben. 

Verder verwacht ik ook compensatie in de vorm van een korting omdat ik gewoon al twee weken geen complete functies kan gebruiken..

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
37 Reacties 37
Steefb
Level 20

@Dreski  schreef:

Ben ook bang dat ik al mijn opnames kwijt ben. 

Bij een nieuw contract zijn oude opnames inderdaad niet meer aanwezig.

Maar ik zie nergens in je verhaal dat je een nieuw contract bent aangegaan, alleen wijzigingen in het huidige contract, dat zou niks met je opnames moeten doen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

waarschijnlijk is de tv pakket gewijzigd naar tv start,

helaas zijn de opnames niet meer te herstellen als ze eenmaal weg zijn

0 Kudos
Bert
Level 21

@Dreski Dit is een bekend fenomeen wat af en toe voorkomt bij wijziging van abonnement.

Normaal gesproken moet je bij een wijziging van je abonnement je opnames en geplande opnames blijven zien.

Zie je wel je Next in de Ziggo Go app en kun je daar opnames inplannen en kijken?

Een Ziggo forum medewerker krijgt je bericht vanzelf onder ogen en kan je verder op weg helpen.

Dreski
Level 2
Topicstarter

Ook de Ziggo go app heeft geen mogelijkheid meer om op te nemen of te plannen. Pakket is nimmer gewijzigd naar tv start. Er gaat iedere keer iets fout bij een "wijziging" vorige keer heb ik vast bellen opgezegd en kreeg ik een heel nieuw pakket met tv kastje en router. Volgende wijziging wordt denk ik een andere provider.

0 Kudos
Bert
Level 21

Mogelijk kan @Alex van Ziggo hier eens naar kijken om te zien wat er moet gebeuren om het op te lossen.

0 Kudos
Marco
Community Moderator
Community Moderator

Wij kunnen zo geen oorzaak vinden @Dreski. Je abonnement is wel aangepast, maar het is TV Complete gebleven.

Zou je de Next Mini eens terug willen zetten naar de fabrieksinstellingen?

- Druk op het huisje op de afstandsbediening
 - Navigeer naar het tandwiel en druk op OK
 - Navigeer naar systeem
 - Ga terug naar de fabrieksinstellingen
 - De standaard pincode is 0000

Tijdens de installatie zal de Next Mini opnieuw alle data ophalen bij Ziggo. Ik hoor graag of dit het probleem opgelost heeft.

0 Kudos
Bert
Level 21

@Dreski "Ook de Ziggo go app heeft geen mogelijkheid meer om op te nemen of te plannen."

@Marco En hoe krijg je dan de Ziggo Go app weer werkend, zie dolgraag een werkende oplossing, mogelijk kan het dan bij mij ook weer gaan werken na meer dan een jaar geen koppeling tussen Ziggo Go en de Next.

0 Kudos
Dreski
Level 2
Topicstarter

Een jaar?!!!! Dat zou ik niet accepteren. Ik krijg nu weer een mailtje van Ziggo. Dat Abonnement heb ik dus al afgesloten. Het wordt steeds gekker.

Dreski_0-1750167462840.png

Vanavond eens proberen de Next mini terug te zetten naar fabrieksinstellingen.

0 Kudos
Bert
Level 21

@Dreski Die mail is alleen een check met een advies, niet meer en niet minder, je hoeft er helemaal niets mee te doen.

0 Kudos
Dreski
Level 2
Topicstarter

Dank voor de reactie. Dat advies had ik dus al zelf uitgevogeld.😉 Maar is toch vreemd dat me een abbo wordt geadviseerd die ik reeds heb afgesloten?

0 Kudos
Bert
Level 21

@Dreski Ja, dat is waar, ik krijg met regelmaat reclame voor Ziggo Sport, terwijl dit in mijn abonnement zit.

Iemand of iets in de automatisering is van het padje af geraakt en is de weg kwijt in de loop van de tijd en stuurt een beetje in het wilde weg aanbiedingen en reclames.

0 Kudos
Dreski
Level 2
Topicstarter

Noe dat hielp helaas totaal niet.😪

0 Kudos
Dreski
Level 2
Topicstarter

Hoe moet dit nu verder? Ik heb nog steeds geen terugkoppeling gekregen van de helpdesk die dit door zou zetten naar de leverancier. Gelukkig betaal ik niet via automatische incasso. Dus mijn betaling zal voorlopig even worden uitgesteld totdat dit is opgelost.

Ik heb vanaf 6 juni al geen gebruik kunnen maken van de functies die ik had en me waren beloofd na de wijziging.

Ik heb dus al recht op zo een 31 euro compensatie.

Bij een storing die langer duurt dan 12 uur heb je recht op compensatie. De compensatie is wettelijk vastgesteld op 1/30e van het maandelijkse abonnementsbedrag per dag.

0 Kudos
Bert
Level 21

Mogelijk kan @Alex van Ziggo hier eens naar kijken om te zien wat er moet gebeuren om het op te lossen.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19

betaling uitstellen is niet slim Ziggo kan uiteindelijk een incasso inschakelen als het betalingstermijn is verlopen,

zodra dat alles is opgelost kan een moderator kijken op wat voor compensatie je recht hebt en hoeveel 

0 Kudos
Dreski
Level 2
Topicstarter

Ik heb zelf gewerkt bij een incassobureau. Dit gaat ziggo alleen maar geld kosten. Het te vorderen bedrag is (nog) niet rendabel voor een incassobureau. Dit is pas aantrekkelijk voor vorderingen van ca 250 euro en hoger. Bovendien sta ik in mijn recht omdat Ziggo niet levert wat het belooft. Wanneer ik dus in verweer ga kost dit Ziggo alleen maar geld.

0 Kudos
Tjeerd85
Level 14

of ze sluiten je internet af en dan ben je zelf verder van huis? uiteindelijk komt die compensatie er wel via een forum medewerker. 

Jesse
Community Moderator
Community Moderator

Goedemiddag @Dreski,

Jammer dat het resetten niet heeft geholpen. Deze situatie is bij ons bekend en er loopt een ticket voor. Ik heb jouw gegevens doorgezet naar mijn collega's die dit in behandeling hebben. Jouw account wordt handmatig hersteld en daarna zou alles weer naar behoren moeten werken.

De verwachting is dat het herstel binnen vijf werkdagen is afgerond. Tot die tijd wil ik je vragen om geduld te hebben. Zodra het probleem is opgelost, ontvang je een vergoeding voor de periode waarin het niet heeft gewerkt. Daar heb je inderdaad recht op.

We blijven dit voor je monitoren!

Dreski
Level 2
Topicstarter

Dank voor de reaktie. Hopelijk werkt het snel weer.