Ik kijk tv via een CI+ module.
Vandaag tussen 19:00 en 19:30 naar NPO 1 zitten kijken.
Toen TV uitgezet
Om 20:20 zette ik de TV weer aan, en toen deed NPO 1, 2 en 3 het niet.
Ze waren niet te kiezen en stonden ook niet in de channellist.
Alle andere zenders lijken het te doen.
Een reset van CI card hielp niet.
Ik zie geen storing op mijn postcode.
Iemand een idee?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Haal de zenders eens opnieuw op in de TV zonder module en smartcard, de smartcard decodeert alleen maar alles vanaf RTL4, dus die moet er later pas in.
1 2 3 zouden het sowieso moeten doen.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Haal de zenders eens opnieuw op in de TV zonder module en smartcard, de smartcard decodeert alleen maar alles vanaf RTL4, dus die moet er later pas in.
1 2 3 zouden het sowieso moeten doen.
@wimj12 schreef:Ik kijk tv via een CI+ module.
Om 20:20 zette ik de TV weer aan, en toen deed NPO 1, 2 en 3 het niet.
Ze waren niet te kiezen en stonden ook niet in de channellist.
Iemand een idee?
Als het toevallig een Samsung TV is?
Zie dit topic op Tweakers:
Tweakers: Ziggo TV kijken via Ci+ geen NPO 1, 2 en 3
Dit wordt veroorzaakt door Samsung TV Plus
Dit maal het exacte stappen plan van Ziggo gevolgd..
Ci eruit > tv resetten > zenders zoeken > NPO 1, 2 en 3 beeld > Ci module er weer in > overige kanalen beeld.
Nu zie ik ook geen Samsung TV meer er tussen staan dus misschien is dat iets positiefs.
Inderdaad, een samsung tv,
Het is nu een beetje laat, maar morgen ga ik het proberen.
Hartelijk dank zover.
Ik kon het toch niet laten, maar gewoon alle kanalen zoeken zonder CI module te verwijderen hielp.
Ik ben benieuwd voor hoelang 🙂
Hartelijk dank, ik kan weer lekker slapen.
@wimj12 schreef:Ik kon het toch niet laten, maar gewoon alle kanalen zoeken zonder CI module te verwijderen hielp.
Ik ben benieuwd voor hoelang 🙂
Hartelijk dank, ik kan weer lekker slapen.
Mooi dat het weer werkt (voorlopig?). 🙂
Toch vraag ik mij af of het nu perse nodig is de CI module te verwijderen bij het zoeken van de kanalen /zenders. 🤔
@Doman schreef:Ik snap nooit goed waarom die CAM/CI module er steeds uitgehaald moet worden?
Als de zenders eenmaal in de TV/ontvanger zitten geprogrammeerd zitten waarom steeds opnieuw de boel verwijderen/resetten? 🤔
Doe doe ik zelf nooit bij kennissen als ik weer eens wat DTV onderhoud moet plegen.
Ook is die CI/Cam module interface een kwetsbaar onderdeel, steeds nodeloos herplaatsen geeft ook kans op beschadigingen van de TV.
Ik heb het zoeken gedaan zonder de CI module te verwijderen.
Ik heb deze TV 5 maanden, en dit is de eerste keer.
Ik hoop dat het niet te vaak voorkomt.
de ci+ kun je lekker laten zitten hoor, zenders zoeken met een ci+ erin werkt prima. het is alleen een sleutel om de zenders te ontgrendelen. zie dit probleem vaker bij samsung tv's, helaas is dat domme samsung tv plus niet uit te schakelen..
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.