1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
wimj12

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Waarom zijn NPO 1, 2 en 3 plotseling niet meer beschikbaar via CI+?

Ik kijk tv via een CI+ module.

 

Vandaag tussen 19:00 en 19:30 naar NPO 1 zitten kijken.

Toen TV uitgezet

Om 20:20 zette ik de TV weer aan, en toen deed NPO 1, 2 en 3 het niet.

Ze waren niet te kiezen en stonden ook niet in de channellist.

Alle andere zenders lijken het te doen.

Een reset van CI card hielp niet.

Ik zie geen storing op mijn postcode.

 

Iemand een idee?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78812Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23546Likes

Haal de zenders eens opnieuw op in de TV zonder module en smartcard, de smartcard decodeert alleen maar alles vanaf RTL4, dus die moet er later pas in.

1 2 3 zouden het sowieso moeten doen.

Bekijk in context

7 Reacties 7
Meldingen
Aan Uit
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 78812Posts
  • 5324Oplossingen
  • 23546Likes

Haal de zenders eens opnieuw op in de TV zonder module en smartcard, de smartcard decodeert alleen maar alles vanaf RTL4, dus die moet er later pas in.

1 2 3 zouden het sowieso moeten doen.

Doman

Level 8
  • 210Posts
  • 2Oplossingen
  • 110Likes

@wimj12  schreef:

Ik kijk tv via een CI+ module.

Om 20:20 zette ik de TV weer aan, en toen deed NPO 1, 2 en 3 het niet.

Ze waren niet te kiezen en stonden ook niet in de channellist.

 

Iemand een idee?


Als het toevallig een Samsung TV is?

Zie dit topic op Tweakers:

Tweakers: Ziggo TV kijken via Ci+ geen NPO 1, 2 en 3


Dit wordt veroorzaakt door Samsung TV Plus

Dit maal het exacte stappen plan van Ziggo gevolgd..
Ci eruit > tv resetten > zenders zoeken > NPO 1, 2 en 3 beeld > Ci module er weer in > overige kanalen beeld.
Nu zie ik ook geen Samsung TV meer er tussen staan dus misschien is dat iets positiefs.

wimj12
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Inderdaad, een samsung tv, 

Het is nu een beetje laat, maar morgen ga ik het proberen.

Hartelijk dank zover.

wimj12
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik kon het toch niet laten, maar gewoon alle kanalen zoeken zonder CI module te verwijderen hielp.

Ik ben benieuwd voor hoelang 🙂

Hartelijk dank, ik kan weer lekker slapen.

Doman

Level 8
  • 210Posts
  • 2Oplossingen
  • 110Likes
@wimj12  schreef:

Ik kon het toch niet laten, maar gewoon alle kanalen zoeken zonder CI module te verwijderen hielp.

Ik ben benieuwd voor hoelang 🙂

Hartelijk dank, ik kan weer lekker slapen.


Mooi dat het weer werkt (voorlopig?). 🙂

 

Toch vraag ik mij af of het nu perse nodig is de CI module te verwijderen bij het zoeken van de kanalen /zenders. 🤔

@Doman  schreef:

Ik snap nooit goed waarom die CAM/CI module er steeds uitgehaald moet worden?

Als de zenders eenmaal in de TV/ontvanger zitten geprogrammeerd  zitten waarom steeds opnieuw de boel verwijderen/resetten? 🤔

Doe doe ik zelf nooit bij kennissen als ik weer eens wat DTV onderhoud moet plegen.

Ook is die CI/Cam module interface een kwetsbaar onderdeel, steeds nodeloos herplaatsen geeft ook kans op beschadigingen van de TV.

 

 


wimj12
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb het zoeken gedaan zonder de CI module te verwijderen.

Ik heb deze TV 5 maanden, en dit is de eerste keer.

Ik hoop dat het niet te vaak voorkomt.

Gio2903

Level 17
  • 3470Posts
  • 183Oplossingen
  • 2552Likes

de ci+ kun je lekker laten zitten hoor, zenders zoeken met een ci+ erin werkt prima. het is alleen een sleutel om de zenders te ontgrendelen. zie dit probleem vaker bij samsung tv's, helaas is dat domme samsung tv plus niet uit te schakelen..