Al geruime tijd is Ziggo Sport ongecodeerd te ontvangen via zowel kanaal 14 als via kanaal 401. De programmering is op beide kanalen precies hetzelfde.
Ik kan me er iets bij voorstellen dat Ziggo Sport, net als de rest van het Ziggo Sport-pakket, op kanaal 401 gecodeerd wordt doorgegeven, maar waarom dat ook in het ongecodeerde pakket het geval is, is voor mij onduidelijk.
Wellicht dat een moderator het antwoord weet?
Piet.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Ik hoop dat dat ook zo blijft ook. Ik heb een mediabox Next waarvan ik de resolutie op 1080p heb gezet omdat ik dan het beeld scherper en mooier vind.
Helaas kan je dan niet naar Ziggo sport op kanaal 14 kijken omdat die wordt uitgezonden in 4k kwaliteit. Kanaal 401 kan ik dan wel bekijken omdat die niet in 4k wordt uitgezonden.
Ook fijn voor mensen met een mediabox Next en een HD televisie (dus niet 4k!). Die kunnen nu ook naar Ziggo Sport kijken op kanaal 401.
Goedemiddag @Piet vd Vooren, dat is een hele goede vraag! 🙂
Kanaal 401 is een onderdeel van het Ziggo Sport Totaal pakket. Hetzelfde heb je bij ESPN 1. Deze zit op kanaal 18, en als onderdeel van het ESPN Compleet pakket zit deze ook op kanaal 421.
Een voordeel is wat @Tonnie52 aangeeft.
@Marco @Tonnie52 Ik begrijp jullie antwoorden, maar het gaat mij er in eerste instantie om dat kanaal 401 ongecodeerd wordt doorgegeven, en niet gecodeerd. Als je een Next gebruikt of het Ziggo Sport Totaal-pakket hebt kan je met je abonnement immers automatisch de gecodeerde zenders ontvangen. Dus het zou meer voor de hand liggen als kanaal 401 gecodeerd wordt doorgegeven. Nu is het 'dubbel op' (kanaal 14 en 401) voor de abonnees op alleen het ongecodeerde Kabel TV-pakket.
Overigens wordt ESPN 1 op zowel kanaal 18 als op kanaal 421 ook niet ongecodeerd doorgegeven.
Piet.
@Marco Denk je dat je intern hierover meer te weten kunt komen, Marco?
Piet.
@Tonnie52 schreef:
Ook fijn voor mensen met een mediabox Next en een HD televisie (dus niet 4k!). Die kunnen nu ook naar Ziggo Sport kijken op kanaal 401.
Kanaal 14 wordt in HD en UHD doorgestuurd, de box maakt de selectie welke stream wordt gebruikt
@Piet vd Vooren wrote:@Marco Denk je dat je intern hierover meer te weten kunt komen, Marco?
Piet.
Tenzij het aangepast is, is 14 en 401 normaal niet 100% identiek in programmering. Er waren in het verleden vaker sporten op 14 en soms ook op 13, die helemaal niet op Ziggo Sport Totaal te zien waren dus ook niet op 401.
Ik keek toen het bij Ziggo nog beschikbaar was oranje Hockey op 13 of 14 en klanten bij andere providers konden die wedstrijden via Ziggo Sport Totaal bijvoorbeeld helemaal niet zien, wat bij ons 40 en hoger is dus. Soms kon dit wel vanaf midden in een wedstrijd op 401.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.