Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
Timpng
Level 2

Waarom werkt de koppeling van de afstandsbediening tussen de Next Mini en TV soms niet?

Ik heb sinds 4 maanden dat mijn afstandsbediening het regelmatig niet doet (om de dag ongeveer). Ik kan nog wel het volume aanpassen en de tv aan en uit zetten. De momenten lijken niet aan een bepaald evenement gekoppeld; het gebeurd op verschillende tijdstippen; of de afstandsbediening lang of kort geleden gebruikt is, ik kan er niet echt een touw aan vast knopen. 

De enige manier om het weer werkend te krijgen is de stekker van de mini uit het stopcontact halen en even wachten en er weer in doen. Ik heb wel eens gehoord dat het aan de sonos box kan liggen die ook verbonden is. 

Mijn setup is:

philips ambilight smart tv met wifi verbonden

Next mini met wifi verbonden

geluid via sonos arc verbonden met tv via eARC hdmi

weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet meerdere keren per week mijn stekker er in en er uit hoef te halen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave
Level 20
T.E.A.M.

Komt vast goed @Timpng 

En is wel verstandig de Mini neer te leggen of meer van de TV Af, want op de TV vinden ze niet echt fijn, daar kunnen ze gevoelig voor zijn. Nu maakt men reclame achter de TV snap ik ook wel, maar Moderators raden aan plat of er naast.

Laat maar even weten of het gelukt is.

Bekijk in context

16 Reacties 16
HP99
Level 4

Ik heb ook al langere tijd ontkoppelingsproblemen tussen next mini en ab. Maar los dat op door ze weer te koppelen via standaard procedure en niet door de stroom er af te halen. Heb ook een probleem hierover uit staan. Kan misschien liggen een serie slechte next mini's of type hdmi kabel. Mijn ab is vervangen, maar dat lost niets op.

@Timpng  schreef:

Ik heb sinds 4 maanden dat mijn afstandsbediening het regelmatig niet doet (om de dag ongeveer). Ik kan nog wel het volume aanpassen en de tv aan en uit zetten. De momenten lijken niet aan een bepaald evenement gekoppeld; het gebeurd op verschillende tijdstippen; of de afstandsbediening lang of kort geleden gebruikt is, ik kan er niet echt een touw aan vast knopen. 

De enige manier om het weer werkend te krijgen is de stekker van de mini uit het stopcontact halen en even wachten en er weer in doen. Ik heb wel eens gehoord dat het aan de sonos box kan liggen die ook verbonden is. 

Mijn setup is:

philips ambilight smart tv met wifi verbonden

Next mini met wifi verbonden

geluid via sonos arc verbonden met tv via eARC hdmi

weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat ik niet meerdere keren per week mijn stekker er in en er uit hoef te halen?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator

@HP99 en @Timpng goed dat jullie de moeite nemen deze kuren aan te kaarten, we zien het helaas wel eens vaker voorkomen. De oorzaak kan heel divers zijn. 

Daarom zijn we eerst even benieuwd of @anoniemforum en/of @Dave hier eens hun visie over willen loslaten? We zijn heel benieuwd en houden het topic in de gaten!

Dave
Level 20
T.E.A.M.

komt goed @Jacob  😉
Afstandsbediening werkt opeens niet meer

Kun je eens kijken of je de afstandsbediening kunt koppelen? Dit kun je doen met de volgende stappen:

Zet de Mediabox aan
Druk het stand-by knopje voorop 6 seconden in
Je krijgt nu als het goed is een scherm dat laat zien hoe je de afstandsbediening kunt koppelen
Koppel de afstandsbediening door de 0 en terug-naar-tv-knop 10 seconden tegelijk in te drukken 
Voice Afstandsbediening 

Ziggo reset Afstandsbediening

Reset de afstandsbediening

Druk de terugspoelen (<<) en de 'terug-naar-tv'-knop 10 seconden tegelijk in. Hiermee reset je de afstandsbediening en daarmee activeren we ook het automatische koppelproces weer. Let op, het kan even 20 seconden duren na het resetten van de afstandsbediening voor het automatische koppelproces start. Je kunt het herkennen, want daarna zal de mediabox rechtsboven de melding geven "je kunt nu je ..... bedienen".

Lukt dat niet? Probeer het onderstaande.

Semi-automatisch koppelen

Naast het automatisch koppelen, het handmatig invoeren van een modelnummer heb je ook nog een semi-automatische koppelmethode. Dit kun je doen met de volgende stappen:

Open Menu
Ga naar instellingen (tandwiel)
Ga naar Beeld en Geluid
Kies voor Koppel je afstandsbediening
Kies geluidssysteem
Kies TV Model
Kies de knop Test wat toetsen
Je wordt nu gevraagd om op OK te drukken en afstandsbediening stuurt van een volume omhoog infrarood commando van een TV Model model. Geeft je televisie aan dat het volume omhoog ging? Super, dan kun je op JA drukken om aan te geven dat het is gelukt en dan zou het moeten werken. Werkt dit niet? Dan kun je kiezen om het nog een keer proberen. De afstandsbediening probeert dan de infrarood commando van een ander Panasonic model uit onze database. Soms moet je dus best een paar keer even nog een keer proberen om alle modellen in de database langs te gaan (bijvoorbeeld 8x). 

Werkt het daarna nog niet? Laat het hier weten

anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

heb je ook al andere batterijen geprobeerd ?

Timpng
Level 2
Topicstarter

Hoi bedankt voor de tip, ik weet niet hoe jij de ab opnieuw koppelt, want de mini reageert bij mij nergens meer op. 

en ik heb de mini juist mooi opgeborgen achter de tv zodat je deze niet ziet. 

Timpng
Level 2
Topicstarter

Bedankt voor de uitgebreide omschrijving, echter is de mini voor mij lastig bereikbaar achter de tv. Want dan is ie mooi weggewerkt. 

Let wel dat ik de tv gewoon kan bedienen met volume en aan/uit zetten en de source knop werkt ook nog met de ziggo ab. Met de ab van de tv zelf kan ik ook alle tv functies doen. Het is een smart tv. 

Ik heb de afstandsbediening opnieuw gekoppeld aan de tv en aan de mini. Vandaag gebeurde het weer dat de ab niet werkte met de mini. 

Timpng
Level 2
Topicstarter

Ja, dat had ik een tijdje geleden gedaan. Het blijkt helaas geen oplossing. Toch bedankt, je zou het maar over het hoofd zien…

Karel.
Level 17

Het bedienen van de TV (volume, aan/uit en source) gaat ook met infrarood. De rest van de Next mini wordt bedient via RF/Bluetooth.

Het kan wel eens helpen door de Next mini te verplaatsen en niet op of aan andere apparaten. Het kan mogelijk zijn dat Wifi en/of Bluetooth signalen van andere wifi/Bluetooth bronnen (TV, smartphone, tablet, mediacenter etc.) het signaal tussen de Next mini en afstandsbediening verstoren.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

@Timpng 

Als je de mini even 5 seconde op de voorkant knop van de Next Mini indrukt 

Krijg je een koppel verzoek zie: De afstandsbediening koppelen 

IMG_2503.jpeg

IMG_2504.jpeg

IMG_2505.jpeg

Timpng
Level 2
Topicstarter

Hoi Dave, bedankt voor de beschrijving. Je raad het al, sinds dat ik dit gelezen heb is het nog niet gebeurd. Maar zodra dan zal ik dat proberen. 

Het is wel lastig om dat knopje te bereiken, want mijn mini zit achter de tv geplakt. 

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Komt vast goed @Timpng 

En is wel verstandig de Mini neer te leggen of meer van de TV Af, want op de TV vinden ze niet echt fijn, daar kunnen ze gevoelig voor zijn. Nu maakt men reclame achter de TV snap ik ook wel, maar Moderators raden aan plat of er naast.

Laat maar even weten of het gelukt is.

Carlien
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Is het nog gelukt? @Timpng 😁😁

Timpng
Level 2
Topicstarter

Het voorval heeft zich nog niet opnieuw voorgedaan. Als het weer gebeurt ga ik het nogmaals proberen zoals Dave aangeeft. Mocht dat niet helemaal werken doe ik deze in de kast onder de tv om te kijken of dat werkt. 

Timpng
Level 2
Topicstarter

Uiteindelijk heb ik het kastje achter de tv vandaan gehaald en lijkt het probleem zich vooralsnog niet terug te komen. Nu nog een ethernetkabel van modem naar mediabox mini aanleggen omdat hij af en toe geen wifiverbinding kan vasthouden…

Timpng
Level 2
Topicstarter

Dankjewel voor de tip Dave. Dit is voor mij uiteindelijk de oplossing geworden.

Dave
Level 20
T.E.A.M.

Graag gedaan @Timpng 

0 Kudos