Hoi,
Mijn schoonvader zit in een verzorgingstehuis en heeft daar een Ziggo aansluiting. Hij heeft 2 TV's en de TV op zijn slaapkamer geeft sinds een paar dagen op een aantal zenders de melding dat de zender gecodeerd is en dus geen beeld meer. De goede man is redelijk dement, dus de paniek was vrij hoog omdat dat niet in zijn normale kader past.
Het gaat hier om een TV met een CI+ module. De smartcard die daar in zit staat als actief in zijn abonnement en ik heb hem schoon gemaakt. Ik heb ook via mijn.ziggo de zenders opnieuw op laten halen maar dat heeft niet geholpen.
Het bellen van de helpdesk haalde niets uit. Dat duurde te lang en zorgde voor nog meer onrust dus dat heb ik vroegtijdig moeten afbreken. Vandaar dat ik het hier post. Op de ziggo site kan ik geen losse smartcards meer bestellen anders had ik dat gedaan.
Wat kan ik nog doen om dit te verhelpen? Ik heb al zijn accountgegevens bij de hand indien nodig maar ik kan daar geen halve dag blijven zitten om alles 10 keer uit en aan te zetten Dat trekt hij gewoon niet.
Hopelijk heeft een van jullie nog een idee.
Groeten,
Ed.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hoi @bugfix een Ziggo-moderator zal reageren op je bericht. Vermeld in ieder geval alvast de benodigde klantgegevens van je schoonvader in je Community profiel. Dit is alleen zichtbaar voor de Ziggo-moderators. Hulp is onderweg!
Ik heb de betreffende info in de 'Persoonlijke opmerkingen (privé)' van mijn profiel gezet. Hopelijk helpt dat.
Je bent al een stap verder. Het komt echt helemaal goed!
@bugfix je kunt inderdaad geen losse smartcard meer bestellen/huren.
Wat wel kan is een CI+ module met smartcard huren voor €2,- per maand. De module heb je al. De smartcard kun je dan gebruiken.
Zenders opnieuw ophalen moet ook kunnen. Heb dat al verschillende keren thuis moeten doen de laatste maanden.
Zorg er wel voor dat de tv aanstaat op een NPO kanaal. Binnen een aantal minuten zou je weer beeld moeten hebben. Max 5 min zou ik zeggen.
Check ook of de smartcard er goed in zit. Er zal ergens een module info pagina zijn op de tv. Als deze niets weergeeft dan is er of geen goed contact of de card zit verkeerd om.
@bugfix schreef:Mijn schoonvader zit in een verzorgingstehuis en heeft daar een Ziggo aansluiting. Hij heeft 2 TV's en de TV op zijn slaapkamer geeft sinds een paar dagen op een aantal zenders de melding dat de zender gecodeerd is en dus geen beeld meer.
Het gaat hier om een TV met een CI+ module. De smartcard die daar in zit staat als actief in zijn abonnement en ik heb hem schoon gemaakt. Ik heb ook via mijn.ziggo de zenders opnieuw op laten halen maar dat heeft niet geholpen.
Wat voor foutmelding krijg je te zien?
Zie eventueel deze voorbeelden van foutmeldingen:
CI+ Modules ineens gestopt met werken
@Doman schreef:
@Garihd schreef:Op mijn tv komt de melding in de trant dat de smartcard ontbreekt met een E nummer. De exacte melding moet ik je schuldig blijven.
Zoiets als dit plaatje van een Humax.
Dat is nu juist een situatie melding (E04/E06) dat de kaart niet kan worden herkend/gelezen kan worden.
Kaart verkeerd(om) geplaatst en/of vuil slechte contacten.
Bij rechten/activatie problemen zou je dit soort meldingen moeten krijgen.
Ziggo Humax 5050c, E16, zender niet in abonnement:
Ziggo Humax 5200c, E16, zender niet in abonnement:
Ziggo Humax 5050c, E30, kaart die te lang niet in ontvanger heeft gezeten en moet worden bijgewerkt:
Ziggo Humax 5200c, E30, kaart die te lang niet in ontvanger heeft gezeten en moet worden bijgewerkt:
Dit is de melding die komt van oude, gedeactiveerd, kaarten.
Ziggo Humax 5050c, E100, oude gedeactiveerd kaart:
Ziggo Humax 5200c, E100, oude gedeactiveerd kaart:
Een nieuwe CI module huren omdat de smartcard eventueel defect is gaat me wat te ver. De rest heb ik gedaan zoals je beschreven hebt. Zonder resutaat..
Ik heb geen van bovenstaande meldingen. De melding die ik krijg is dat de zender gecodeerd is.
@bugfix schreef:Een nieuwe CI module huren omdat de smartcard eventueel defect is gaat me wat te ver.
Smartcards gaan ook echt niet zomaar defect.
Momenteel zijn er diverse meldingen van smartcards die opeens niet niet meer geactiveerd zijn.
En dat zijn dan alleen nog de klanten die zich op het forum meldden natuurlijk. 😏
Zelf ben ik daar ook voor een (senior) kennis mee bezig geweest afgelopen weken.
Misschien dat Ziggo Mod hier wat over kan toelichten, je ziet idd veel meldingen dat de kaarten "ineens" niet meer werken bij meerdere klanten. Dan ga je toch denken aan een negatief bijeffect van een eerdere actie aan Ziggo zijde, dat gaan ze vast wel herstellen toch. 👍
Als je de melding krijgt:
dan heeft de smartcard geen actuele abonnementsgegevens, dan via Mijn Ziggo de gegevens opnieuw ophalen. Kan ook voorkomen bij vuile contacten op de smartcard.
Je zou de kaart(en)en kunnen omwisselen/testen in andere ontvangers indien beschikbaar.
Ik weet niet of je dat al gedaan had.
Met (teveel) omwisselen van CI modules zou ik altijd wel voorzichtig zijn, het zijn relatief kwetsbare onderdelen.
Maar zoals al vaker hier opgemerkt hier op het forum, in geval van nood kan je altijd nog het zenderpakket zonder smartcard instellen via netwerk 4444.
Dan heb je in in ieder geval weer de basis zenders beschikbaar.
Hi @bugfix!
Wat lief dat je je schoonvader helpt om de tv weer werkende te krijgen!
Je bent al bezig gegaan met de antwoorden van de andere users had ik gezien, ben je nog een stap verder gekomen of krijgt je schoonvader nog steeds gecodeerd signaal te zien? Misschien heb ik er overheen gelezen maar heb je de module in andere tv geprobeerd om te kijken of het dan wel werkt?
Laat het me weten, dan kijken we verder!
Heeft je schoonvader een zeer oude Irdeto module?
Hallo,
Ik zit al jaren lang bij Ziggo en maak ook gebruik van kaarten en Ci+ modules. Ineens werkte de kaarten niet, ook eentje in een oude decoder. Zender opnieuw opgehaald via de inlog onder producten en het werkte weer. Helaas na paar weken weer alles eruit, nu al 3x gebeurt. Waarom gebeurt dit ineens, ontmoediging van Ziggo om van de kaarten af te komen?
Erg irritant want het gebeurt precies in de avond als je op de slaapkamer de TV aan zet, ik ga daar morgen over bellen met Ziggo.
Kan toch niet zo zijn dan ineens de CI+ module, kaarten en/of decoder niet meer geschikt zijn?
welk merk model mediabox en of tv is het ?
via zowel de community als klantenservice contact zoeken is niet handig dat kan zorgen voor dubbele acties
@robw schreef:Helaas na paar weken weer alles eruit, nu al 3x gebeurt. Waarom gebeurt dit ineens, ontmoediging van Ziggo om van de kaarten af te komen?
Kan toch niet zo zijn dan ineens de CI+ module, kaarten en/of decoder niet meer geschikt zijn?
Tja wat denk je? 😏
ALLES is er gewoon op gericht om de klanten naar de Next te krijgen natuurlijk.
Targets zullen gehaald moeten worden door de managers.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.