Goedendag Leden.
Ik heb zoals vele het probleem dat na aansluiten van een nw tv in Januari ik niks anders heb dan ellende met voor 1a2 seconde dat geluid wegvalt.
Het vreemde is dat ik het bij me andere tv ,net 5 jaar jong, dit niet had.
Het ene moment gebeurd gewoon letterlijk 5x in 2,5 minuten.
Aangezien het nw tv betreft is er inmiddels 4x monteur van Samsung geweest,moederbord tv en one connectbox vervangen,maar helaas.
Zowel geluid van enkel tv,enkel soundbar of beide maakt geen verschil.
Via de app op de tv van videoland of you tube,ook dan geluid val
Nu las ik het een en ander op dit forum dat dit probleem bij Ziggo zit en dus blijkbaar niet in tv of soundbar.
Is dat iemand weet hier een oplossing voor.
Betreft een Samsung 65QN800CT Televisie, Aangekoppelde soundbar HWQ950.Van beide is soft ware up to date.
Zowel soundbar als de media box is via HDMI kabel aangesloten op de one connect box.
HDMI kabels is origineel 8k ultra speed van Samsung.
Hoop dat iemand een oplossing weet.
Gr Ronald
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Hi @Fiattipo,
Frustrerend dat je dit probleem ervaart, goed je in ieder geval al zelf even op onderzoek bent uitgegaan. Hoewel het inderdaad een Ziggo-zijde kan liggen, is het in de meeste gevallen de combinatie van apparatuur en instellingen die voor dit probleem kan zorgen.
Ik ben ook benieuwd naar"Via de app op de tv van videoland of you tube,ook dan geluid val" - Als je ook problemen ervaart rechtstreeks van een app op je tv, dan is sneller in twijfel te trekken of de Ziggo Mediabox hier invloed op heeft en moeten we denk ik toch eerst dieper inzoomen op je tv en soundbar. Of bedoel je hiermee dat het om de app op de Mediabox gaat?
Heb je de tips geprobeerd die in de uitgelicht reactie [hier] staan? De eerste punten gaan specifiek o.a. over Samsung tv's en soundbars, maar ook andere punten kunnen goed zijn om te testen.
Hallo Alex
Bedankt voor je reactie.
Ik heb nu van allea geprobeerd kwa bekabeling.
Als ik you tube of videoland doe via de app op tv,dan ook valt geluid weg.
Nuheb ik meerdere keren met Ziggo aan de telwfoon gezeten en gisteren vertelde een mevr dat het een bekend probleem is en dit bij Ziggo zit.
Hef betreft nu een tv met een one connect box en me 5 jaar oude tv had geen one connectbox en ook dit probleem niet.
Nu komen ze volgende week (ivm garantie periode) met tv ophalen en gaan ze hem uitgebreid intern bij samsung testen,Werkt het daar goed dan weet ik zeker dat bij Ziggo zit
Hi @Fiattipo - Hoe staat het ervoor? Is er nog iets uit de controle van de tv gekomen?
Hi Alex.
Ben inmiddels me TV nu 2 weken kwijt en nog niks gehoord...(dat noemen ze tegenwoordig service)
Heb een leen tv zonder one connect box,En hier totaal geen geluid uitval.
Dus of het is de combinatie Ziggo met one connect box of het zit hem toch in de tv icm one connect box
Hey @Fiattipo! Ah oké goed om te weten dat het bij de test-tv wel goed gaat. Nu hopen dat je je huidige tv snel terug krijgt! Hou je ons op de hoogte?
Hi @Fiattipo - Is er nog een update te melden? Ben erg benieuwd hoe het ervoor staat en of je nog geluiduitval ervaart.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.