1
Vraag
2
Reageer en help mee
Theo1964

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Waarom springt mijn Samsung TV regelmatig spontaan aan?

Onze Samsung tv springt regelmatig spontaan aan. Ik heb al gezocht op het forum en kwam daar een oplossing tegen dat je Anynet+ (HDMI-CEC) op de tv moet uitschakelen.  Dit gedaan waarna het een paar dagen goed ging en de tv niet meer spontaan aanging. Maar helaas is het inmiddels weer raak. De tv springt steeds weer aan als ik hem uitgezet heb. Voor de zekerheid gecontroleerd of Anynet+ (HDMI-CEC) nog steeds uit staat en dat was het geval. Nog maar eens geprobeerd om het weer aan en uit te zetten, maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik heb ook geprobeerd om de tv met de afstandbediening van de tv zelf uit te zetten, maar dat werkt ook niet. Als ik de Next Mini loskoppel van de tv, springt de tv niet meer aan dus het probleem zit echt in de Next Mini.

Erg vervelend. Als het overdag gebeurd kun je de tv nog zelf uitzetten maar het gebeurt ook 's nachts en dan staat de tv dus de hele nacht stroom te vreten. Tenzij we wakker worden van het geluid waarbij het al voorgekomen is dat we dachten dat er ingebroken was omdat we beneden stemmen hoorden. In alle opzichten niet fijn dus!

Weet iemand nog iets wat we kunnen proberen?

11 Reacties 11
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29901Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Het kan te maken hebben met het feit dat de Next Mini 's nachts zichzelf inschakelt voor controleren op updates. Je kunt proberen of het wijzigen van de energiemodus effect heeft, zie deze pagina. Mijn Mediabox Next (Humax) staat ingesteld op de 'eco-modus' en ik heb helemaal geen last van dit probleem met mijn Sony TV (HDMI CEC ingeschakeld).

Theo1964
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank voor je reactie. ik ga dat meteen proberen!

Theo1964
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Helaas dat heeft ook niet geholpen

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 29901Posts
  • 2072Oplossingen
  • 15000Likes

Je kunt nog controleren of er een firmware update beschikbaar is voor de TV. Verder kun je de Next Mini circa een minuut stroomloos maken, terugzetten naar fabrieksinstellingen en aansluiten op een andere HDMI-poort.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@Theo1964  schreef:

Onze Samsung tv springt regelmatig spontaan aan. Ik heb al gezocht op het forum en kwam daar een oplossing tegen dat je Anynet+ (HDMI-CEC) op de tv moet uitschakelen.  Dit gedaan waarna het een paar dagen goed ging en de tv niet meer spontaan aanging. Maar helaas is het inmiddels weer raak. De tv springt steeds weer aan als ik hem uitgezet heb. Voor de zekerheid gecontroleerd of Anynet+ (HDMI-CEC) nog steeds uit staat en dat was het geval. Nog maar eens geprobeerd om het weer aan en uit te zetten, maar ook dat heeft niet geholpen.

Ik heb ook geprobeerd om de tv met de afstandbediening van de tv zelf uit te zetten, maar dat werkt ook niet. Als ik de Next Mini loskoppel van de tv, springt de tv niet meer aan dus het probleem zit echt in de Next Mini.

Erg vervelend. Als het overdag gebeurd kun je de tv nog zelf uitzetten maar het gebeurt ook 's nachts en dan staat de tv dus de hele nacht stroom te vreten. Tenzij we wakker worden van het geluid waarbij het al voorgekomen is dat we dachten dat er ingebroken was omdat we beneden stemmen hoorden. In alle opzichten niet fijn dus!

Weet iemand nog iets wat we kunnen proberen?

Hallo,

als u zoekt op dit forum ( toegegeven, de zoek functie is erg slecht ), dan zal u merken dat meer klanten hier last van hebben. Zoals altijd, wijst Ziggo gelijk van zich af ( naar u dus ), alsof het beslist en direct duidelijk is dat het uw fout ( of uw apparatuur ) is.

Tja, voor de ene optie moet u b.v. CEC aanzetten, maar voor het andere probleem deze juist weer uitzetten. Een typische Ziggo probleem dus !
Ook het kiezen van een andere ( hogere ) energie modus voor de Next/Mini wordt vaak aangehaald, maar ook dan weer is het de vraag waarom de andere energie modes dan wel aanwezig zijn. Ook dit is weer een typische Ziggo probleem !

Ook bij anderen lijkt het probleem in de Next/Mini te zitten, maar omdat niemand dat 100% kan aantonen, kijkt Ziggo rustig de andere kant op.

Vaak gebeurt dit 's nachts ( = geen menselijk invloed ), maar waardoor men ook geen enkel benul heeft wat er gebeurt. De Next/Mini checkt/ontvangt/verwerkt op dat tijdstip echter wel hun update(s) !

Velen ( met dezelfde problemen ) hebben zover ik weet geen oplossing gevonden, want niemand kan in hun eigen apparatuur de fout vinden ( want misschien zit het toch in Ziggo's Next/Mini ).

Als de tv alleen 's nachts spontaan aangaat, dan zou u b.v. een simpele schakelklok kunnen kopen, waarmee u alleen de tv b.v. tussen 01:00 en 07:00 geheel uitzet. Dan bent u direct en 100% van dit probleem af en houdt u e.e.a. wel in 'eigen beheer'.
Aangezien de tv toch al uitstaat als de schakelklok de 230v geheel afschakelt, is ieder schakelklok goed, deze b.v. ook.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1386Posts
  • 152Oplossingen
  • 926Likes

Hé hoi @Theo1964, ik zie dat @tobiastheebe je nog wat tips gegeven heeft. Ben je hier nog mee aan de slag gegaan?

Theo1964
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ja heb ik. Alleen terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd. Er is geen update voor mijn tv beschikbaar maar dat was sowieso al het probleem niet want het zit echt in de next mini. Ik heb ook een andere HDMI poort geprobeerd, maar ook dat hielp niet.

We trekken nu 's avonds de stekker van de tv eruit maar het kan toch niet zo zijn dat dat de oplossing moet zijn voor dit probleem. Ook omdat ik zie dat we niet de enige zijn met dit probleem. Vermoedelijk dat het is ontstaan na updates van de next mini. Precieze datum weet ik niet maar was in november of december dat we er last van kregen. Voor die tijd trad het probleem niet op.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@Theo1964  schreef:

Ja heb ik. Alleen terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet geprobeerd. Er is geen update voor mijn tv beschikbaar maar dat was sowieso al het probleem niet want het zit echt in de next mini. Ik heb ook een andere HDMI poort geprobeerd, maar ook dat hielp niet.

We trekken nu 's avonds de stekker van de tv eruit maar het kan toch niet zo zijn dat dat de oplossing moet zijn voor dit probleem. Ook omdat ik zie dat we niet de enige zijn met dit probleem. Vermoedelijk dat het is ontstaan na updates van de next mini. Precieze datum weet ik niet maar was in november of december dat we er last van kregen. Voor die tijd trad het probleem niet op.

Tja, dat zijn altijd dezelfde 'oplossingen', welke ook bijna altijd niet helpen !

"...We trekken nu 's avonds de stekker van de tv eruit maar het kan toch niet zo zijn dat dat de oplossing moet zijn voor dit probleem..."

Wel opletten als u een OLED tv hebt. Want die starten, nadat u de tv in standby zet, om de zoveel tijd een pixel refresh programma. Als u een OLED tv te snel van de spanning haalt, dan kan dat programma niet draaien en zullen de OLED pixel sneller verouderen, wat uiteindelijk ten koste van uw mooie OLED beeld kwaliteit gaat.

Vandaar mijn opmerking m.b.t. een schakelklok.

@Pasi  schreef:

...dan zou u b.v. een simpele schakelklok kunnen kopen, waarmee u alleen de tv b.v. tussen 01:00 en 07:00 geheel uitzet. Dan bent u direct en 100% van dit probleem af en houdt u e.e.a. wel in 'eigen beheer'.
Aangezien de tv toch al uitstaat als de schakelklok de 230v geheel afschakelt, is ieder schakelklok goed, deze b.v. ook.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1386Posts
  • 152Oplossingen
  • 926Likes

Zou je de afstandsbediening eens ergens anders neer kunnen leggen, in een andere ruimte, nadat je de TV hebt uitgeschakeld? Dit om te checken of er niet toch een seintje wordt gestuurd vanuit de afstandsbediening waardoor de TV aan springt.

Theo1964
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dat ga ik meteen proberen.

Welmoed
Community Moderator
Community Moderator
  • 1386Posts
  • 152Oplossingen
  • 926Likes

Ik ben erg benieuwd of het nog is voorgekomen hierna @Theo1964, hou ons vooral op de hoogte 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic