1
Vraag
2
Reacties
evilboppo

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom nog een Mediabox gebruiken

Hallo,

 

Wij hebben thuis een mediabox xl  en kleine digitale ontvanger op de slaapkamer.

Wij hebben ook 2 sony smart tv's.

Op deze beide tv's de Ziggo go app geinstalleerd dit werkt op allebeide tv's super goed. Je gebruikt ook maar 1 afstands bediening en het opnemen werkt ook gewoon. Okay je kunt geen radio luisteren en het beeld is ook niet volledig 1080p maar dat boeit ons niet zo.  Sinds we Ziggo Go hebben geinstaleerd hebben we beide mediaboxen van he stroomnet gehaald. Waarom leverd Ziggo nog stoomslurpende mediaboxxen terwijl je gewoon via de Go app tv kunt kijken. Ontwikkel de Go app door zodat je ook 4k kunt kijken of radio kunt luisteren. 

Groet Benno

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "Dat zegt helemaal niks over het TV platform zelf. Die moet de streams ook aan kunnen, en ik lees nog genoeg problemen met haperingen waar dan enkel Ziggo Go last van heeft."

 

Hier in huis worden soms complete series in bijna 1 keer achter elkaar gekeken via Ziggo Go via wifi op een laptop, maar in het afgelopen jaar geen hapering meer gehoord en als er iets is, dan wordt ik gelijk bij geroepen.🙂


Hier ook nooit problemen mee gemaakt. Blijft het toch opvallend waar de andere streamdiensten het blijven doen de Ziggo Go app soms wel problemen geeft. Dat is dan of het platform of de app belast de hardware teveel, meer opties zijn er simpelweg niet.

Bekijk in context

23 Reacties 23
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

Ziggo heeft de Next en de Next mini.

Afhankelijk van je abonnement kan de Mediabox XL omgewisseld worden voor een Next of een Next mini voor € 19,95 omruilkosten.

 

Welk TV abonnement heb je precies?

Ik vermoed TV Complete?

evilboppo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat was mijn vraag niet😉 Dan gebruik je namelijk nog steeds een mediabox.

Wijk kijken nu al weken via Ziggo Go terwijl de mediaboxxen helemaal niet meer zijn aangesloten.

wewanl

Level 16
  • 2305Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik zou nog een Mediabox Next of Next mini gebruiken omdat ik de allerhoogste beeldkwaliteit wil en indien van toepassing wil genieten van UHD met HDR.

Zodra een Ziggo go app. dezelfde beeldkwaliteit kan bieden wordt het een ander verhaal voor mij. 

Buurman

Level 14
  • 986Posts
  • 50Oplossingen
  • 897Likes

Je hebt geen probleem met de lagere resolutie van de ZiggoGo app want 1080p boeit je boeit je niet, maar je wil wel 4K op de ZiggoGo app. Dat zijn wel een beetje twee tegenstrijdige gedachtengangen. Ik zou het goedkoopste kabelTV abonnement nemen en de beide boxen retour doen aan Ziggo. 

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9760Posts
  • 581Oplossingen
  • 2656Likes

goeie vraag

wel is het zo dat een tv complexen next of tv max next pakket vereist is om opname mogelijkheden in ziggo go te kunnen gebruiken.

 

technische gezien zou het idd wel met een (internet) tv only pakket kunnen maar helaas bied ziggo dat niet aan 

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

@evilboppo schreef: “Waarom leverd Ziggo nog stoomslurpende mediaboxxen terwijl je gewoon via de Go app tv kunt kijken...

Dus op dat energieslurpende apparaat kwam @Bertals reactie: “Ziggo heeft de Next en de Next mini.” En eigenlijk leek me zijn reactie een voor de hand liggende suggestie.

evilboppo
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Daar gaat het mij helemaal niet om.

Waar het mij omgaat is dat ik op 2 tv's Ziggo kan kijken zonder mediabox. Geen extra coaxkabels door je huis geen extra kastje onder je tv ,1 afstandsbediening gebruiken,geen hoge stroomkosten (Mediabox xl) .

Dat kan nu allemaal al.  Alles moet tegenwoordig duurzamer en groener.  De app is op dit moment nog niet instaat is om in 1080p of in 4k kijken. Maar inplaats van dure mediaboxxen aan klanten te leveren zouden ze ook kunnen nadenken om die app te verbeteren. En ja wij kijken dan op dit moment maar naar 720p beeld maar dat is de keus die we nu maken.

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Oké even over duurzaamheid:

Ik lees dat je twee Smart-TV’s hebt waarop ZiggoGo TV-app is geïnstalleerd. Dat is mooi, maar ik weet niet hoe oud die smart-TV’s zijn. Afhankelijk van de fabrikant zal tussen de 3 en 5 jaar zo’n smart-TV niet meer worden ondersteund; er komen dan geen updates meer en stuk voor stuk zullen je app’s niet meer werken. Op zich heb je dan een gewone TV die het nog lange tijd zal werken alleen is-ie niet meer zo slim.

Meer informatie.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@evilboppo  schreef:

...Ontwikkel de Go app door zodat je ook 4k kunt kijken of radio kunt luisteren....


Ja, inderdaad.

Maar Ziggo heeft om e.e.a. reden de app beperkt tot 720p. Dit zou met uitzend rechten te maken hebben, anders zou dat niet te verklaren zijn, maar zo'n contract/beperking zou natuurlijk in de huidige tijd ( en techniek ) niet nodig zijn.

Maar juist die 720p is voor mij toch wel een show-stopper. Oké, menig 1080 uitzending ziet er soms ook gewoon slecht uit, maar dat zal komen omdat Ziggo ( of de zender ) waarschijnlijk niet altijd even eerlijk is v.w.b. de resolutie van de bron of dat de bitrate te laag is.

Zelf gebruik ik nu een CI+ module, waarmee wel met 1080/4K te kijken is en dat bevalt me prima. Geen box meer van Ziggo, geen software meer van Ziggo, geen 'vreemde' hardware meer van Ziggo. Gewoon een LG OLED en een Yamaha surround set, werkt vlekkeloos !!! Het maakt niet uit wat/hoe Ziggo iets op die kabel zet ( bv.v welke resolutie en/of geluid-type ) of wat ik er heen stream, die 2 apparaten regelen dat onderling prima, dus altijd optimaal geluid en het beste beeld.

Misschien ooit, als de coax naar boven verouderd is en ik geen zin meer heb om deze te vervangen. Misschien dat dan b.v. de Mini in huis komt ( maar dan alleen voor boven ), want met minder dan 1080 neem ik geen genoegen.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De TV providers zijn gewoonweg  nog niet zover zo eenvoudig is het. *

In de begin jaren van TV hadden we een hark op het dak en klaar.

 

Hoever de ontwikkeling ook gaat zo eenvoudig als destijds is TV  kijken niet meer.

 

Radio luisteren via een TV app die ontgaat mij, je wilt toch niet de TV aanzetten om zo radio te kunnen horen?

 

De lage resolutie is puur om het netwerk te ontzien dat heeft niks met rechten te maken. Elke stream via de app belast het netwerk en uiteraard het Ziggo Go platform. Als de 4 mlijoen klanten enkel nog zo kijken is het maar de vraag of het netwerk daar al geschikt voor is. Het is te hopen van wel.

 

Voor de 2 kanalen in UHD heeft de Next mini net zo weinig nut als de Next, en ook niet voor de Apps, 1080p zou wel fijn zijn.

 

* Bij Tmobile kan je al wel kiezen om TV zonder mediabox af te nemen dat scheelt € 2,50 p/m

De KPN ITV app doet wel 1080p voor de TV kanalen. Wil je zonder box TV kijken dan kan je kiezen voor alleen internet en dan een NLZiet abonnement, wat uiteraard een beperkt aanbod heeft, de NPO kanalen en het Talpa troep.

 

Je kan de boxen gewoon in de kast leggen als reserve. Het punt is namelijk er moet een actieve TV ontvanger aan Mijn Ziggo zijn gekoppeld, zeker met TV Compleet en Max om zo van de cloud opname gebruik te kunnen maken.

Wassol

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

De ziggo go app loopt altijd een aantal secondes achter t.o.v. beeld via de kabel. Bij een "normaal" programma is dat geen probleem, maar bij een voetbalwedstrijd is het wel jammer als je buren juichen en jij nog geen goal hebt gezien.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Dat fenomeen kennen we al uit de tijd toen er nog analoog gekeken werd. Analoge kijkers juichten eerder.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

@RoWi.  schreef:

De TV providers zijn gewoonweg  nog niet zover zo eenvoudig is het...


Tuurlijk wel !!

Maar behalve de prijs, bepalen de grootste 2 providers ( Ziggo en KPN ) veel meer dan alleen dat.

Als Ziggo wil en de meuk ( ehh .... in verhouding weinig bekeken ) zenders verwijderd, dan is er bandbreedte zat, om de rest in FHD te leveren en dat ook via een app beschikbaar te stellen.

Echter, aangezien de directe concurrent ( = KPN ) dat ook niet doet, kan Ziggo die bandbreedte ook 'verkopen' aan allerlei ( niche ) zenders, die daarvoor fraai geld wil betalen. Zo verdienen Ziggo's aandeelhouders nog meer en zolang de klanten niet gaan klagen en/of alles wegwuiven en/of alles slikken, zolang wordt meer geld afgeroomd naar de aandeelhouders. Die op hun beurt instemmen met het Ziggo management, waardoor die cirkel rond is.

Zolang KPN niets schrikbarends doet, zolang doet Ziggo dat ook niet en vice versa. Officieel zijn ze misschien elkaars concurrent, maar je kan beter zeggen dat ze het elkaar niet moeilijk maken, zodat ze beide maximaal geld kunnen verdienen.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

daarom kijk ik via NLziet tenminste wel de dingen in 1080p

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Pasi  schreef:

@RoWi.  schreef:

De TV providers zijn gewoonweg  nog niet zover zo eenvoudig is het...


Tuurlijk wel !!

Maar behalve de prijs, bepalen de grootste 2 providers ( Ziggo en KPN ) veel meer dan alleen dat.

Als Ziggo wil en de meuk ( ehh .... in verhouding weinig bekeken ) zenders verwijderd, dan is er bandbreedte zat, om de rest in FHD te leveren en dat ook via een app beschikbaar te stellen.


Ook de weinig bekeken kanalen hebben recht op een plekje voor de kijkers van die zenders. De 'niche' zenders hebben in een aantal gevallen een grotere meerwaarde/kwaliteit dan het Talpa pulp.

De ruimte is er wel, en dat staat volledig los van een mediabox. Als de wil er is kunnen we alle 125+ kanalen regelrecht op onze TV zien zelfs zonder een smartcard. En waar ik het over de bandbreedte heb bedoel ik unicast versus multicast. Zodra iemand een programma pauzeerd deelt deze niet meer mee met de gedeelde cast/stream dan moet je alle streams gaan optellen. En 1 miljoen keer zeg  7 Mb dat is vrijveel bandbreedte.  Zie deze reactie uit 2019 nu nog actueel!!

 

 

Ik heb er ergens iets over gelezen maar wat kan de verdeler in de wijk aan? Zijn die er op berekent dat elke huis aansluiting daadwerkelijk 1 GB voltrekt?

Voor Viaplay is niet voor niks dat tijdelijke TV kanaal gestart. 

 

Wat ik daarmee bedoelde, al zijn ze technisch wel zover, mentaal nog niet.

Diverse klanten ook nog niet deze willen juist een box vanwege de apps van de diverse streamdiensten.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. "Als de 4 mlijoen klanten enkel nog zo kijken is het maar de vraag of het netwerk daar al geschikt voor is."

"Zie deze reactie uit 2019 nu nog actueel!!"

Die reactie was eind 2019 al niet meer actueel bleek in 2020.

 

Voor Corona bleek alles al opgeschaald voor het gebruik van de apps en de cloud van de mediabox XL en de Next.

Tijdens de thuiswerkpiek / thuis school volgen tijdens Corona, werd maar 75% van de total capaciteit gebruikt, melde een technische moderator in een topic op een vergelijkbare vraag.

 

Nu met Docsis 3.1 kunnen er veel meer en bredere kanalen gebruikt worden en van QAM256 naar QAM4096 en hoeft een wijk niet verder opgesplitst te worden.

Er worden dan Gigabit modems gestuurd, lees ik links en rechts in het forum, die de brede en meer frequenties kunnen gebruiken.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "Als de 4 mlijoen klanten enkel nog zo kijken is het maar de vraag of het netwerk daar al geschikt voor is."

"Zie deze reactie uit 2019 nu nog actueel!!"

Die reactie was eind 2019 al niet meer actueel bleek in 2020.

 

Voor Corona bleek alles al opgeschaald voor het gebruik van de apps en de cloud van de mediabox XL en de Next.

Tijdens de thuiswerkpiek / thuis school volgen tijdens Corona, werd maar 75% van de total capaciteit gebruikt, melde een technische moderator in een topic op een vergelijkbare vraag.

 

Nu met Docsis 3.1 kunnen er veel meer en bredere kanalen gebruikt worden en van QAM256 naar QAM4096 en hoeft een wijk niet verder opgesplitst te worden.

Er worden dan Gigabit modems gestuurd, lees ik links en rechts in het forum, die de brede en meer frequenties kunnen gebruiken.


Dat zegt helemaal niks over het TV platform zelf. Die moet de streams ook aan kunnen, en ik lees nog genoeg problemen met haperingen waar dan enkel Ziggo Go last van heeft.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75170Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21922Likes

@RoWi. "Dat zegt helemaal niks over het TV platform zelf. Die moet de streams ook aan kunnen, en ik lees nog genoeg problemen met haperingen waar dan enkel Ziggo Go last van heeft."

 

Hier in huis worden soms complete series in bijna 1 keer achter elkaar gekeken via Ziggo Go via wifi op een laptop, maar in het afgelopen jaar geen hapering meer gehoord en als er iets is, dan wordt ik gelijk bij geroepen.🙂

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. "Dat zegt helemaal niks over het TV platform zelf. Die moet de streams ook aan kunnen, en ik lees nog genoeg problemen met haperingen waar dan enkel Ziggo Go last van heeft."

 

Hier in huis worden soms complete series in bijna 1 keer achter elkaar gekeken via Ziggo Go via wifi op een laptop, maar in het afgelopen jaar geen hapering meer gehoord en als er iets is, dan wordt ik gelijk bij geroepen.🙂


Hier ook nooit problemen mee gemaakt. Blijft het toch opvallend waar de andere streamdiensten het blijven doen de Ziggo Go app soms wel problemen geeft. Dat is dan of het platform of de app belast de hardware teveel, meer opties zijn er simpelweg niet.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic