Waarom moet ik die mini vrijwel iedere dag risetten dat rot ding. dacht vandaag o het gaat zomaar goed
Maar nog geen 5 minuten weer sneeuw en zwart beeld.
En de stekker er uit.
Niet normaal die rotzooi.
**Bericht aangepast door moderator**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Goed verhaal, lekker kort ook 😂
Heb je ook wat info waar we als mede klanten van Ziggo iets mee kunnen? Of is dit een NRN-berichtje (no response needed)?
Ruis of zwart beeld kan op problemen met de HDMI aansluitingen of kabel duiden.
Het kan zijn dat je weer beeld krijgt als je de HDMI even los neemt en weer aansluit.
Sluit hem eens aan op een andere HDMI poort op je TV.
Controleer in de TV bij mogelijke instellingen voor de HDMI aansluitingen of die ingesteld zijn of kunnen worden voor ondersteuning van “HDR”, “verbeterde indeling”, “hogere kwaliteit” “4K” etc of iets dergelijks en zet dat eens aan of uit.
Probeer eens als je die hebt een andere Highspeed HDMI kabel.
Maak geen gebruik van de USB van de TV als voeding voor de Next mini, maar de bijgeleverde adapter.
En probeer een keer de fabrieksinstellingen, dat lost ook meestal problemen op die verder vrijwel niet voorkomen.
De monteur komt maar als die alleen recet word er niet betaald omdat het morgen dan weer zo is.
Nee nog geen oplossing.
Een nieuw kastje heeft ook niets geholpen.
De monteur mot komen.
Dan zien we verder.
De HDMI cable is van ziggo pas een nieuwe gekregen gelijk met de mini.
Maar helpt niet.
En de orginele voeding zit er aan.
En het licht niet aan de TV.
Andere poort ook al geprobeerd.
Het licht echt aan de binnen komst van ziggo.
En na recetten doet hij het wel goed dus niet aan tv en niet aan kabels.
Ik heb geen Highspeed HDMI kabel.
De monteur gaat het maar bekijken.
Maar let op die gaat resetten en zegt kijk hij doet het wel.
Nou dan word er niet betaald omdat het morgen weer zo is of overmorgen.
Fabrieksinstellingen van dat apperaat de mini heb ik niet.
Het licht echt aan Ziggo spul.
Verwijderd iets te enthousiast oplossing aangeboden.
Hi @R.Redering
Ik heb een aanpassing gedaan in je startpost. Het is prima om hier langs te komen om je problemen met TV kijken te delen, maar gebruik daarbij geen scheldwoorden en neem de huisregels van de Community in acht.
Goedemiddag,
Om uit te sluiten dat uw probleem niet door tv wordt veroorzaakt zou ik het volgende willen voorstellen: Indien u een andere tv heeft of als u bezit bent van een PC monitor zou ik u aanraden om deze aan te sluiten op uw kastje.
Is er dan nog steeds storing? Dan ligt het aan uw Next Mini Ziggo mediabox tv kastje. Indien u geen storing ervaart dan ligt het probleem bij uw tv.
met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Wat voor merk tv heeft u en wat is het model/type nummer?
Op welk kanaal ervaart u last van dit sneeuwbeeld/ruisbeeld? Is dat op alle zenders of heeft u alleen sneeuwbeeld slechts een paar zenders of een zender?
Hoe bent u verbonden? Bent u bedraad verbonden of bent u juist draadloos verbonden. Als u mijn vraag zou willen beantwoorden, kunt u mij helpen, zodat ik u verder kan helpen en hierdoor dat u en ik wellicht beide uw probleem kunnen oplossen door zoekgerichter en doelgerichter naar de oorzaak op zoek te kunnen gaan. Er kunnen vele scenario's zijn die uw probleem veroorzaken, daardoor is het dus van belang dat u samen met mij en andere mede Ziggo klanten op zoek gaan naar de oorzaak van uw probleem en hoe we dit kunnen gezamelijk kunnen oplossen.
met vriendelijke groet,
panda_snorkel
Op welk kanaal (source) heeft u uw beeld ingeschakeld?
Als u bijvoorbeeld op analoog kanaal staat ingeschakeld ipv HDMI1 of HDMI2 dan kunt u inderdaad last krijgen van sneeuwbeeld.
Staat uw tv bijvoorbeeld op een analoog kanaal ingeschakeld i.p.v. een digitaal kanaal?
Sneeuwbeeld wil over het algemeen zeggen dat er (door u) via een analoog signaal(via een analoge source/via een analoog bron kanaal tv gekeken wordt. U kunt het juiste kanaal kiezen door op de source knop van uw tv afstandsbediening te drukken (meestal is de source/kanaal keuze links bovenaan de afstandsbediening bevestigd. Als u hier op deze knop drukt ziet u een keuze menu met een lijst van een overzicht van kanalen zoals bijvoorbeeld analoog, digitaal, AV, HDMI1, HDMI2 etc. Als uw HDMI kabel in de eerste HDMI poort ingestoken heeft/verbonden bent zou u dus source kanaal HDMI1 moeten selecteren en uw tv daar op dat bron/source kanaal moeten instellen. Dan zou uw probleem zeer waarschijnlijk al opgelost zijn.
Zou ik u trouwens ook mogen vragen hoe groot uw tv is? Hoeveel inch is uw tv? Als uw tv 65 inch is(v.a. +/- 165cm) dan wordt er volgens internet artikelen over de mogelijke oorzaken van sneeuwbeeld/ruis(beeld) als oorzaak genoemd dat waneer uw tv 165cm of groter is dat er wordt aangeraden dat u een kijkafstand in acht neemt van minimaal 3 meter. Als u tv qua afmeting tot deze grote behoort en u dichterbij uw tv zit; dan kan dit ervoor zorgen dat inderdaad sneeuwachtig beeld en/of pixels gaat zien.
Indien het volgende bij u op uw tv in de tv instellingen is ingeschakeld kan dit tot problemen leiden. Ik zou u aanraden om sowieso alle beeldverbeteringenmogelijkheden/beeld verbeteraar functies in uw tv uit te zetten. U heeft immers een tv die digitale signalen kan ontvangen. En beeldverbeteringsfuncties zijn bedoeld om het beeld van analoge binnenkomende signalen te verbeteren en werden vroeger ook op enkel analoog ontvangende signaal ontvangende tv's het binnenkomende analoge signaal te doen verbeteren. Als die technieken toegepast worden op een vrijwel perfect (binnenkomend) digitaal signaal dan vlakt alles enorm af en dan krijgt uw beeldscherm een afgevlakt, vaag en vreemd contrast en een vreemd beeld. Dus het uitzetten van deze functies zou dus een oplossing kunnen zijn voor uw probleem dat u heeft met uw tv
De reden waarom ik best een groot aantal reacties achter elkaar geschreven heb en als reacties onder uw onderwerp/topic geplaatst heb is omdat ik deze als antwoorden in het archief van de Ziggo community/in de het archief van de Ziggo gemeenschap gevonden heb en deels aangepast heb om het als toepasbare optie als oplossing naar uw situatie af te stemmen. Zo ook heb ik de volgende mogelijke oplossing gevonden: U zou als uw tv over een handmatig aan/uit knop beschikt, als uw tv aan staat dan zou u dit knopje als uw tv aan staat; dit knopje tijdelijk tien seconde moeten indrukken om de tv handmatig uit te zetten en daarna de tv weer met hetzelfde knopje aan te zetten. Als het goed is zou uw probleem hierdoor opgelost moeten zijn.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.