Vraag
Reacties
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
David5
Level 2

Waarom loopt de Next Mini vast?

Mijn TV met een Next Mini loopt een paar keer per week vast. Dan kan ik niets doen met de Ziggo afstandsbediening en moet ik de stekker uit en weer aandoen. En dan doet ie het weer.
De Next Mini heeft een eigen voedingskabel en een netwerkkabel voor het Internet. 
Wat kan ik hieraan doen?

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
12 Reacties 12
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

op welke energie modes staat de box ?

welke firmware versie staat erop ?

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Goedemorgen, 

 

Heeft u al geprobeert om de Next Mini opnieuw op te starten? 

 

Het volgende wat u kan doen is om uw Next Mini 30 seconden van het stroom af te halen. 

 

Daarnaast kunt u ook een hard reset doorvoeren

 

En als dat niet helpt zou u uw Next Mini terug kunnen zetten in fabrieksinstellingen

 

Eventueel kunt u uw Next Mini in snelle opstart modus instellen. 

 

Met vriendelijke groet panda_snorkel

0 Kudos
Steefb
Level 20

 


@panda_snorkel  schreef:

Goedemorgen, 

 

Heeft u al geprobeert om de Next Mini opnieuw op te starten? 

 

 

@David5 Schreef: 

en moet ik de stekker uit en weer aandoen. 

 

panda_snorkel
Level 10

Oh ja sorry, dyslexie lees soms over dingen heen bedankt voor het opmerken 🙂

0 Kudos
panda_snorkel
Level 10

Hoe is uw stroomkabel aangesloten zit deze ingeplugt in de tv (foutief aangesloten en dit kan tot onvoldoende stroomtoevoer leiden, waardoor de Next Mini trager kan worden). Of zit de stroomkabel van de Next Mini op de juiste manier aangesloten in de Stroom adapter? Zo nee, dan zou ik hem opnieuw aansluiten. Ik duik nog even verder het archief in mogelijk kom ik meerdere andere oplossingen tegen. Ik houd u op de hoogte! 🙂 

0 Kudos
David5
Level 2
Topicstarter

De versie van mijn box is 5.14

Energie modus: snelle start (dus geen eco modis)

0 Kudos
David5
Level 2
Topicstarter

De box heeft een eigen stroom- en netwerkkabel. 

0 Kudos
David5
Level 2
Topicstarter

Als ik de fabrieksinstellingen herstel, verlies ik dan alle opnames die ik heb gedaan?

0 Kudos
nspoor
Level 16

@David5 nee de opnames staan in de cloud bij Ziggo. 

Na het instellen van fabrieksinstellingen zal je wel opnieuw moeten inloggen bij de apps op de Next zoals bijvoorbeeld Netflix

0 Kudos
Steefb
Level 20

@David5  schreef:

Als ik de fabrieksinstellingen herstel, verlies ik dan alle opnames die ik heb gedaan?


Opnames en vrijwel alle instellingen blijven behouden bij fabrieksinstellingen.

Alleen opnieuw inloggen op apps.

0 Kudos
Jamyla
Community Moderator
Community Moderator

Goedemorgen @David5 

 

Heb je de fabriekseset al uitgevoerd zoals onze leden hebben geadviseerd?
Hoe gaat het sindsdien? We vernemen graag van je als je nog support nodig hebt.

0 Kudos
David5
Level 2
Topicstarter

Nee, nog niet gedaan. Ik wacht totdat de TV weer vast zit om het te doen… maar weinig TV gekeken de laatste dagen. 

0 Kudos