Een tijd geleden meldde ik dat de TV uitzending regelmatig op zwart ging waarbij ook het geluid uitviel.
Nu gaat bijna op alle zenders tijdens het kijken het beeld op zwart voor ongeveer 5 sec en dan gaat de uitzending weer verder. Je bent wel die 5 seconden kwijt. Ook bij het terugkijken van programma's gebeurt dit. Dan moet je opnieuw de betreffende film kiezen en kun je verder kijken waar je gebleven bent. Het modem is vervangen en de next mini is bedraad aangesloten. Graag advies!!
Opgelost! Ga naar oplossing.
Vandaag opnieuw contact gehad met de klantenservice.
Oplossing is tot nu toe gevonden. De netwerkkabel van de Next mini zat in een hub. Omzetting rechtstreeks naar het modem poort 4 geeft tot nu toe het gewenste resultaat. Signaal is goed stabiel is nu toe 2 keer kort uitgevallen. Maar in de paar uur dat de tv aan is geeft dit een aanzienlijke verbetering. Meld me weer als het probleem terugkeert.
**reactie aangepast door moderator**
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's van downstream en upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Bijgaand een overzicht die je gevraagd hebt. De next mini is met een netwerkkabel aangesloten. De kabel naar het modem is 1,5 mrt lang.
De downstream ziet er goed uit.
Om je binnenkomend en uitgaand signaal nog beter te kunnen beoordelen, kun je hier uit je modem de volledige pagina's de upstream waarden plaatsen met een schermafbeelding en de laatste dagen Netwerk historie?
Waar vind ik de up streamwaardes van mijn modem?
https://community.ziggo.nl/t5/Tips-van-Ziggo/Waar-vind-ik-de-up-en-downstreamwaarden-van-mijn-modem/...
En kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je woning binnenkomt met eventuele splitters, versterkers en het modem op de foto?
Voor de tv boven loopt nog een coax kabel met een humax ontvanger. Verder de gevraagde bestanden. Vanavond viel de tv in 5 min zeker 10 maal uit soms voor een langere periode, daarvan een kopie gemaakt van de netwerkhistorie.
OK duidelijk, 2 dingen, een modem mag al jaren niet meer achter een versterker, vanwege meerdere problemen die dan op zouden kunnen treden en de 1e wandcontactdoos is te oud voor dit modem, die kan niet de frequenties doorgeven die dit modem nodig heeft.
Maak hier een afspraak voor een gratis storingsmonteur: De storingsmonteur (ziggo.nl)
Lukt een afspraak maken niet, laat het hier weten, dan kan een Ziggo moderator later een afspraak voor je maken.
Monteur is geregeld komt donderdag middag.
@p.frinking goed dat je hier even de kuren deelt, want zwart beeld is natuurlijk nooit de bedoeling.
Laat je ons weten wat de monteur als conclusie aangaf, plus of het daarmee opgelost is? Alvast dank!
Werd gebeld door ziggo die het internet signaal op afstand heeft nagemeten. Daar was niets mis mee.
Conclusie van de monteur de mini next functioneert niet goed. Vandaag een nieuwe geïnstalleerd en vanavond hetzelfde euvel. Valt weer regelmatig uit. Nee dit is dus niet goed opgelost. Wat nu misschien toch een monteur ter plaatsen laten komen denk ik dan .
Vandaag opnieuw contact gehad met de klantenservice.
Oplossing is tot nu toe gevonden. De netwerkkabel van de Next mini zat in een hub. Omzetting rechtstreeks naar het modem poort 4 geeft tot nu toe het gewenste resultaat. Signaal is goed stabiel is nu toe 2 keer kort uitgevallen. Maar in de paar uur dat de tv aan is geeft dit een aanzienlijke verbetering. Meld me weer als het probleem terugkeert.
**reactie aangepast door moderator**
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.