Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Nieuw op de Community? Laat ons in 3 minuten weten wat je verwacht van je bezoek. Vul nu de vragenlijst in.
GeurtsenRG
Level 5

Waarom kan ik via de Netflix App op de Mediabox Next geen 4K content zien?

Ik kan sinds kort geen 4k content meer zien op de Netflix app. Ik heb een premium abonnement.

Hbo en Disney+ toont wel 4k content.

Op de Chromecast en tv Netflix app wordt wel 4k getoond dus het is alleen op de next app

0 Kudos
e-mail meldingen
Aan Uit
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
GeurtsenRG
Level 5
Topicstarter

Opgelost, tv invoer signaal extra aangezet op de hdmi poort waar de next op staat. Kennelijk heb ik deze vorige week uitgezet.

Bekijk in context

6 Reacties 6
Garihd
Level 17

De enige mij bekende reden dat Netflix geen 4k toont met een premium abonnement is de bandbreedte. 

Wat geeft de verbindings test via de app aan of direct via een browser https://fast.com/nl/

Is de Next bekabeld verbonden of via Wifi, nu weet ik dat de Disney plus app nog hogere eisen stelt dan Netflix mogelijk moet de Netflix app opnieuw worden geinstalleerd als eerste kan het helpen de Next helemaal stroomloos te maken dus ook de stekker uit de wandcontactdoos.

0 Kudos
GeurtsenRG
Level 5
Topicstarter

De bandbreedte is uitstekend, zoals ik al aangaf geeft de Disney+ app wel 4k beeld.

0 Kudos
Garihd
Level 17

@GeurtsenRG  schreef:

De bandbreedte is uitstekend, zoals ik al aangaf geeft de Disney+ app wel 4k beeld.

U heeft ook gereageerd in een ander topic heeft u de daar gegeven opties gelezen?

Juist omdat het enkel de Netflix app via de Next betreft wil ik nogmaals aanraden om de Next een keer uit en aan te zetten.

https://help.netflix.com/nl/node/13444#:~:text=Ga%20naar%20Instellingen%20voor%20afspelen,1080p%20HD...

Verder geeft Netflix zelf via deze link de nodige informatie waarbij ik u wil wijzen op punt 6 staan de instellingen in de account omgeving nog goed. En hoe staat uw Next ingesteld betreffende de beeldkwaliteit.

Geeft de Netflix app bij de informatie alleen de HD label aan met andere woorden hoe constateert u dat er geen 4K wordt getoond? Heeft u specifieke titels als voorbeeld want lang niet alles is in 4K resolutie beschikbaar.

GeurtsenRG
Level 5
Topicstarter

De Next is al gereset naar fabrieksinstellingen. De resolutie voorkeur staat op 4k tv. De aangeboden content van Netflix is video:3.07 Mbps/1080 / Codec HDR10 voor de titel Fool me once welke zeker weten 4k is. Het beeld is ook niets meer dan HD.

De Next build in app MBO max en Disney+ geven wel 4k door.

0 Kudos
GeurtsenRG
Level 5
Topicstarter

Opgelost, tv invoer signaal extra aangezet op de hdmi poort waar de next op staat. Kennelijk heb ik deze vorige week uitgezet.

Garihd
Level 17

@GeurtsenRG  schreef:

Vreemd dat alleen Netflix hierdoor problemen gaf mooi dat het is opgelost.

0 Kudos