Goedemiddag,
Al geruime tijd kan ik het geluid op de tv niet meer regelen op de afstandsbediening, diverse keren gebeld met "de klantenservice" de instruktie die ik krijg geeft geen oplossing. Hier ook topics gekeken van fabrieksinstellingen etc ook dit is geen oplossing ! Wat mij opvalt dat als ik de TV aanzet eerst het Ziggo logo daarna hdmi en soms ook nog met een melding van tuner er bij. De ene keer start hij wel op met geluid wat ik
overigens niet harder of zachter kan zetten.. en de andere keer zonder geluid ?
Heeft iemand een passende oplossing?
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Het lijkt erop dat de TV en de Next niet tegelijk aan zijn en dan niet altijd met elkaar communiceren.
Staat de Next op Snelle start of op Eco?
Als die op ECO staat, dan krijgt de TV pas een signaal als de Next opgestart is en luistert de TV niet meer.
Probeer eens de Snelle Start instelling.
Bedankt voor je reaktie hij stond inderdaad op Eco stand en op snelle start gezet, maar kan het geluid op de afstandsbediening
nog steeds niet regelen.
Goedemiddag @koosE, wat jammer dat de tip van @Bert niet heeft geholpen.
Zou je het volgende eens willen controleren?
- Druk op het huisje op de afstandsbediening
- Navigeer naar het tandwiel en druk op OK
- Navigeer naar het menu Beeld en Geluid
- Controleer of je televisie geselecteerd is bij 'Koppel afstandsbediening aan andere apparaten'
Mocht ook dit niet lukken, navigeer dan naar het menu Systeem en ga terug naar de fabrieksinstellingen. De standaardpincode is 0000. Tijdens de installatie zou de Next Mini je televisie moeten herkennen.
En klik eens een keer OK op: Bepaal je volume.
Daar kun je kiezen uit verschillende apparaat bedieningen, mochten die ingesteld zijn.
Ik heb exact hetzelfde probleem. Van de ene op de andere dag kan ik met mijn Ziggo afstandsbediening het volume van mijn Samsung TV niet meer regelen. Alle instructies van Ziggo geprobeerd t/m fabrieksinstellingen aan toe. Geen resultaat. Kan het zijn dat de Mediabox Next nieuwe software heeft gekregen waardoor dit probleem is ontstaan?
@Henk_Janssen schreef:
Ik heb exact hetzelfde probleem. Van de ene op de andere dag kan ik met mijn Ziggo afstandsbediening het volume van mijn Samsung TV niet meer regelen. Alle instructies van Ziggo geprobeerd t/m fabrieksinstellingen aan toe. Geen resultaat. Kan het zijn dat de Mediabox Next nieuwe software heeft gekregen waardoor dit probleem is ontstaan?
@Henk_Janssen Klik eens een keer OK op: Bepaal je volume in Beeld en Geluid instellingen, mocht je dit nog niet gedaan hebben.
Daar kun je kiezen uit verschillende apparaat bedieningen, mochten die ingesteld zijn.
En heb je hem al opnieuw gekoppeld? Afstandsbediening aan tv koppelen| Klantenservice | Ziggo
@Bert Het probleem is opgelost. Het blijkt dat het drukken van de bron/source knop rechtsonder op de afstandsbediening leidt tot het verbreken van de koppeling met de TV. Als ik vervolgens de batterijen een paar minuten uit de afstandsbediening haal en weer terugplaats, dan kan ik de koppeling weer herstellen. Daarna drukken op de bron/source knop verbreekt de koppeling weer. Ik heb deze stappen meerdere keren herhaald met hetzelfde resultaat. Enige nadeel van deze oplossing is dat ik geen bron kan kiezen met de afstandsbediening.
Bert had wel een goede tip van eco stand afzetten ! geluid is nog niet opgelost bovenstaande al meerdere keren gedaan
Welke opties krijg je te zien als je in het menu 'beeld en geluid' voor 'bepaal je volume' kiest @koosE?
geen idee waar bepaal volume staat
Het zou onder 'Koppel afstandsbediening aan audiosysteem' moeten staan @koosE.
Als je de optie niet hebt, selecteer dan eerst eens 'Koppel afstandsbediening aan audiosysteem'
Dag @koosE - heb je nog iets gehad aan de tip van mijn collega Marco hierboven?
helaas nog steeds niet !
Jakkes wat jammer @koosE ! Kun je nog eens naar de vraag van Marco kijken; Welke opties krijg je te zien als je in het menu "beeld en geluid" voor "bepaal je volume" kiest?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.