1
Vraag
2
Reacties
Sasivo

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Waarom kan ik geen programma’s opnemen met de mediabox XL SW versie4.33

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

Welk TV pakket heb je? Met TV start kun je niet opnemen.

Bert_0-1629482736156.png

Bekijk in context

13 Reacties 13
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

@Sasivo Wat krijg je als foutmelding te zien?

Welk abonnement heb je?

Sasivo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Bert, ik krijg de melding “ opnemen mag op deze zender niet” het maakt niet uit welke zender ik op heb staan. 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

Welk TV pakket heb je? Met TV start kun je niet opnemen.

Bert_0-1629482736156.png

Sasivo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat  is een goeie we hebben “tv standaard” ik zie alleen niet wat voor opties ik daar mee heb.

ik vind het wel vreemd dat dit nu niet meer mogelijk is m

9B056961-279C-46B0-B052-E115E5BE8BA7.png

et de humax was dit nooit een probleem

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

@Sasivo Als je alleen standaard hebt, dan is er geen opname mogelijk op de Mediabox XL in de cloud.

Je Humax had een eigen harde schijf voor de opnames.

Sasivo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Is er wel een mogelijkheid om er een hardeschijf aan te hangen zodat ik alsnog kan opnemen? Ik zie namelijk wel een usb aansluiting of op een lokale server?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

Nee, dat is niet mogelijk.

De programma / film / documentaire / eigenaren van de content willen kopiëren steeds verder aan banden leggen en dit wordt geëist van de providers, anders mogen ze de content niet doorgeven/uitzenden.

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6351Likes

@Sasivo  schreef:

Is er wel een mogelijkheid om er een hardeschijf aan te hangen zodat ik alsnog kan opnemen? Ik zie namelijk wel een usb aansluiting of op een lokale server?

Nee, helaas niet via de usb, wat de mediabox XL betreft deze heeft wel een interne harde schijf maar is niet meer bruikbaar voor eigen opname's. Eigenlijk had je nooit de Humax moeten wisselen met de MB XL. De enige mede door Ziggo voorgeschreven methode is minimaal TV Compleet afnemen.

De niet ondersteunde methode is zelf weer een Humax met opname mogelijkheid kopen.

Sasivo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Weten jullie wat voor kosten zijn er aan verbonden als ik zou overstappen naar tv compleet? En wat krijg ik dan tov de tv standaard?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6351Likes

TV standaard is eigenlijk een algemene term.  Je zal nu TV Start hebben, het zal ongeveer € 10,00 per maand meer kosten.

Dan krijg je opnemen in de cloud, en Replay dus tot 7 dagen terugkijken vanuit de gids, en je krijgt toegang tot extra on demand films en series  via het Movies& Series pakket 

Het eerder geplaatste overzicht laat de verschillen zien.

Persoonlijk zou ik dan voor Compleet met Next kiezen, als dit in de Mijn Ziggo omgeving mogelijk is dan komt er wel eenmalig € 19,95 bij.

Sasivo
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb net de MB XL en moest daar ook 19,95 voor betalen. Hiermee kan ik niet opnemen het bied mij alleen dat ik van de start van het programma kan kijken. Met MB NEXT zou ik weer 19,95 moeten betalen en ongeveer 120,- per jaar betalen om de programma’s op te kunnen nemen. Wat bied de next nog meer? Is het mogelijk dat ik met de humax ook een programma van het begin kijken als die al begonnen is?

RoWi.

Level 20
  • 18504Posts
  • 766Oplossingen
  • 6351Likes

Dat zijn de standaard verzend en administratiekosten. Het is aan een Ziggo moderator of deze hierin een coulance regeling kan aanbieden. De Next is UHD geschikt je bent daarmee iets meer voorbereid op de toekomst. Dat is het wezenlijke verschil.

Waar ik dan wel op moet wijzen de Next heeft een internet verbinding nodig de MBXL heeft een ingebouwde modem. Als 4K geen meerwaarde geeft houd het bij de MBXL de extra maandkosten ontkom je niet aan.

Nee helaas gaat replay  en kijken van begin met een Humax niet. Daarvoor heb ik een Amazon Firestick en de Ziggo Go TV app in gebruik.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76281Posts
  • 5197Oplossingen
  • 22479Likes

@Sasivo "Wat bied de next nog meer?"

Sowieso een heel stuk zuiniger dan de mediabox XL: Energieverbruik en stand-by | Klantenservice | Ziggo

En de rest: Mediabox Next - Ziggo TV doet met je mee | Ziggo

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic